Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Op- en Van onderwerp

Gestart door weed, 19-08-2011 18:41 u

Vorige topic - Volgende topic

Albertus

Citaat van: RobinB op 21-08-2011  18:38 uEchter ergens "spontaan": "Yeah Feyenoord-Ajax is 3-2 geworden!" tussendoor gooien, al dan niet grappig bedoeld, daar mag iemand best (na herhaling?) op gewezen worden. ;)

Kijk, wij zijn het helemaal eens. Althans voor wat betreft het onderwerp van deze draad. ;D

Bert

Jacques

Citaat van: RobinB op 21-08-2011  18:38 uEchter ergens "spontaan": "Yeah Feyenoord-Ajax is 3-2 geworden!" tussendoor gooien, al dan niet grappig bedoeld, daar mag iemand best (na herhaling?) op gewezen worden. ;)

Voor alle duidelijkheid wij hebben niet de intentie om steeds politieagent te spelen. Juist niet! We zouden het graag zien dat jullie jezelf wat meer discipline willen opleggen door eerder een nieuw topic te starten als je iets nieuw wilt aankaarten. Grappige opmerkingen kunnen gemaakt worden maar dan iwel graag n het Kletsen topic.

Maar om jullie bewust te maken dat er zo links en rechts off topic gegaan wordt zullen we jullie de komende tijd wat vaker daar op wijzen.

EBC

Dan moeten we vragen van BierHenk en de antwoorden daarop, uit het 'wat is body' draadje maar verhuizen naar een nieuw topic 'hoe versterk ik mijn body'? Hmm, dat klinkt als een ander forum... ;)

Jacques

Citaat van: EBC op 21-08-2011  20:58 uDan moeten we vragen van BierHenk en de antwoorden daarop, uit het 'wat is body' draadje maar verhuizen naar een nieuw topic 'hoe versterk ik mijn body'? Hmm, dat klinkt als een ander forum... ;)

Er is altijd een bepaalde bandbreedte. Het gaat er om dat er minder uit de band gesprongen wordt. Vaak heb je als poster niet in de gaten dat je dat doet omdat je in een bepaalde denklijn zit.

BierHenk

Citaat van: EBC op 21-08-2011  20:58 uDan moeten we vragen van BierHenk en de antwoorden daarop, uit het 'wat is body' draadje maar verhuizen naar een nieuw topic 'hoe versterk ik mijn body'? Hmm, dat klinkt als een ander forum... ;)
Citaat van: Jacques op 21-08-2011  21:08 uEr is altijd een bepaalde bandbreedte. Het gaat er om dat er minder uit de band gesprongen wordt. Vaak heb je als poster niet in de gaten dat je dat doet omdat je in een bepaalde denklijn zit.
Ik heb inzake het 'body'-verhaal nou juist (voor het eerst) gebruik gemaakt van de tags.
En ja, het topic lezende dacht ik op de goede weg qua topickeuze te zitten en dat mijn vraag een logische was, in lijn met het topic.
Henk

weed

Citaat van: Adrie op 21-08-2011  10:56 uDat ben ik niet met je eens. Dit is een forum en geen twitter en dat wil zeggen dat iedereen die het een interessante vraag vindt door het onderwerp geholpen moet kunnen worden. Als het alleen om de vraagsteller draait, zou je elk onderwerp na behandeling kunnen verwijderen. Het forum is ook een soort naslagwerk en het wordt voor met name beginners ondoenlijk om informatie te vinden door alle zijpaden.

Houd er rekening mee dat dit een forum is. Een vraagbaak, maar ook een naslagwerk. Informatie moet daarom snel te vinden zijn. Er zijn massa's mensen die nooit op dit forum posten, maar wel meelezen. Alleen als onderwerpen on-topic blijven, blijft het forum voor iedereen interessant.

Bovenstaande is een foute voorstelling van zaken.
Dit valt onder de categorie doker bij mijn buurman loopt er pus uit zijn gereedschap kunt u mij een respt geven.
De vraagsteller stelt de vraag uit eigenbelang en ja omdat het een forum is kan een ander daar van mee profiteren.

De vraag is waarom er de mening heerst dat iemand niet geholpen zou kunnen zijn met een geheel andere kijk op de oorspronkelijke vraag in het oorspronkelijke topic?
Ik voel me reuze happy met dit forum en heb helemaal geen last van allerhande dwalingen.
Het is menselijk dat de geest alle kanten op schiet.

Volgens de stelling die nu wordt ingenomen zou er een nieuw topic gestart moeten worden en een verwijzing moeten worden opgenomen. Dit betekent drie handelingen; topic aanmaken; link copieëren; verwijzing aanbrengen in oorspronkelijke topic.
In een ideale wereld zou dit kunnen werken maar ik vrees dat de meeste forum gebruikers niet de dicipline kunnen opbrengen om na het starten ook nog eens op omslachtige wijze een verwijzing willen aanbrengen.

Citaat van: RobinB op 21-08-2011  17:54 uIk vind dat het in een dergelijk geval aan de topicstarter is om aan te geven of het bediscussieerde nog on-topic is. Ondanks dat het forum als naslagwerk te beschouwen is, is het wel zijn/haar topic/vraag. Bij tevredenheid over de verkregen discussie/antwoorden, was het mijns inziens dus on-topic.
Bij ontevredenheid kan hij/zij dit ofwel zelf aangeven, of melden aan de beheerders om in te grijpen. Iedere post is voorzien van een "meld-link", dus dat zou geen probleem moeten zijn?

Ieder (niet-topicstarter) die dan alsnog een ander beloop gewenst had, kan daar beter een eigen topic (met duidelijke(re) start) voor openen.

Voor "aan de andere kant van de weg rijden" mogen van mij best waarschuwingen via PM, al dan niet leidend tot een variëteit aan "straffen" gegeven worden. Zolang er maar wel sprake is van hoor en wederhoor, zodat dit dus niet eenzijdig opgelegd wordt.

Exact! +1

Jacques

Citaat van: weed op 27-08-2011  00:04 uBovenstaande is een foute voorstelling van zaken.
Dit valt onder de categorie dokter bij mijn buurman loopt er pus uit zijn gereedschap kunt u mij een recept geven.
De vraagsteller stelt de vraag uit eigenbelang en ja omdat het een forum is kan een ander daar van mee profiteren.

De vraag is waarom er de mening heerst dat iemand niet geholpen zou kunnen zijn met een geheel andere kijk op de oorspronkelijke vraag in het oorspronkelijke topic?
Ik voel me reuze happy met dit forum en heb helemaal geen last van allerhande dwalingen.
Het is menselijk dat de geest alle kanten op schiet.

Het is inderdaad menselijk dat de gedachten alle kanten opschiet. Daarom is enige structurering wenselijk.
Dit forum beoogt ook een naslagwerk te zijn. Niets is vervelender dan bijvoorbeeld uitgelegd te krijgen hoe een pH-meter werkt als je iets over koken wilt weten. Een bezoeker die op het forum komt via een zoekmachine is daar zeker niet in geïnteresseerd hij wel weten wat er gebeurt tijdens het koken van het wort. De vermelding dat de pH omlaag gaat is voldoende. Uitgelegd krijgen dat dit vastgesteld kan worden met een pH-meter waarna vervolgens de werking van de pH-meter uit de doeken wordt gedaan zit hij niet op te wachten hoe interessant dat allemaal ook kan zijn. Voor alle duidelijkheid mijn voorbeeld is een fictief voorbeeld om niemand tegen de schenen aan te schoppen.

Citaat van: weed op 27-08-2011  00:04 uVolgens de stelling die nu wordt ingenomen zou er een nieuw topic gestart moeten worden en een verwijzing moeten worden opgenomen. Dit betekent drie handelingen; topic aanmaken; link copieëren; verwijzing aanbrengen in oorspronkelijke topic.
In een ideale wereld zou dit kunnen werken maar ik vrees dat de meeste forum gebruikers niet de dicipline kunnen opbrengen om na het starten ook nog eens op omslachtige wijze een verwijzing willen aanbrengen.

Dat is precies het werk dat de beheerders nu doen als ze ontspoort topic weer willen repareren. Het vervelende is dat er dan vaak twee of drie discussies door elkaar gaan lopen. Het splitsen wordt dan wel heel lastig. Vandaar dat iedereen verzocht wordt allert te zien en zelf een nieuw topic te starten. Dat is voor de beheerders wel zo prettig.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.