Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Gisting gestopt?

Gestart door jasperruis, 02-12-2016 10:56 u

Vorige topic - Volgende topic

jasperruis

Goedemorgen,

Zaterdag gebrouwen, zondag een flinke gisting gehad, schuimen en activiteit in het waterslot... Maandag werd dit al minder en dinsdag stond het waterslot stil. Tot op dit moment. Een keer een beetje schudden zorgde wel voor wat activiteit, maar niet voor lang.

Heb ik nu last van een verstokkende vergisting, en kan ik dit weer op gang brengen? Of lijkt het op een normaal proces?

Ik als beginnende brouwer heb zoals je ziet een hoop vragen en twijfels of het eerste biertje straks te drinken is...

Thamerdal

Heb je je SG al gemeten?

jasperruis

Citaat van: Thamerdal op 02-12-2016  11:12 uHeb je je SG al gemeten?

SG meter is nog onderweg  :-\

tdp

Welk recept heb je gebruikt, wat was je begin SG, wat is je huidig SG (als je met een refractometer werkt, reken dit dan om of gebruik BrouwVisie/BrouwHulp). We hebben meer informatie nodig om je te kunnen helpen. Je kunt ook de zoekfunctie van dit forum gebruiken, zijn al vele topics over volgeschreven :).

tdp

Citaat van: jasperruis op 02-12-2016  11:13 uSG meter is nog onderweg  :-\

Dan blijft het antwoord ook nog even onderweg ben ik bang ;)

Bram86

Citaat van: tdp op 02-12-2016  11:16 uDan blijft het antwoord ook nog even onderweg ben ik bang ;)

En is er geen begin SG ;)

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.