Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Voorstellen van een oude brouwer

Gestart door Hartfield, 13-12-2020 12:31 u

Vorige topic - Volgende topic

Hartfield

Hallo allemaal, even voorstellen Gé van Hartevelt, inmiddels 68 jaar en sinds 1973 bezig met brouwen. Specialiteit in filtratie en stabilisatie, geschiedenis en smaak.  Werktuigbouwkundig geschoold en brouwopleidingen genoten in Leuven en heel veel in de praktijk geleerd. In 2017 gestopt, brouwgeschiedenis als hobby en proeven. Altijd gezegd dat ik nooit thuis zou gaan brouwen, omdat ik weet wat er allemaal mis kan gaan Daarnaast zie ik het sjouwen met potten en pannen op het vuur als gevaarlijk en amateuristisch gedoe, daar zie ik geen hobby in. Ik mis echter de mensen met het onderwerp bier, zeker in deze pandemietijd.  Daarom nu besloten om op een zo professioneel mogelijke manier thuis te gaan brouwen, experimenteren en te delen. Zie op het forum al heel veel goed uitgedachte zaken en oplossingen. Ik heb een Grainfather G 30 aangeschaft en voorlopig aan het ontdekken hoe het werkt en wat ik er nog meer bij nodig heb.

daanvandervleuten

Welkom! Veel succes.
Zo te lezen heb je veel ervaring.
Fijn dat je deze op het forum met ons wilt delen.

JanDeGraaff

Precies wat Daan zegt: Welkom en fijn dat je je kennis wil delen!
Er kan inderdaad nogal wat mis gaan, en dan is de professionele blik hoe dat te voorkomen cq op te lossen en welkome aanvulling. We kunnen het wellicht niet op de professionele manier zelf doen, maar er wel van leren; en dan oplossingen bedenken. Al wat er van de hobbybrouwgemeenschap gezegd kan worden: inventief is ze zeker.

Leuk dat je er bij komt, Gé!

hans100w

Wow, sinds 1973 bezig met brouwen. Ben benieuwd waar, want in Nederland waren er toen niet veel brouwerijen en dat waren allemaal pilsfabrieken. Voor een werktuigbouwkundige natuurlijk een walhalla.
Wat leuk dat je het brouwen toch als hobby voortzet, zo zie je maar weer: het brouwvirus is hardnekkig. Vergeleken met jou zijn alle andere forumleden groentjes. Gé, welkom op het forum, ik hoop dat we veel van je kunnen leren.

Groeten van een andere oude brouwer
Hans

tdp

Van harte welkom Gé, voor mensen met interesse in bier ben je hier wel op het goede adres!
Hopelijk kunnen we veel opsteken van je, iemand met meer dan 40 jaar professionele ervaring komt niet zo vaak even binnenlopen hier :).

Groet van een 'groentje',

Teun

Jeroen76

Van harte welkom Gé! Je maakt een prima keuze want thuisbrouwen gaat (inmiddels) prima. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt en het is gewoon te leuk om het niet te doen...

Gr. Jeroen

seed7

Citaat van: Hartfield op 13-12-2020  12:31 u[...] Altijd gezegd dat ik nooit thuis zou gaan brouwen, omdat ik weet wat er allemaal mis kan gaan Daarnaast zie ik het sjouwen met potten en pannen op het vuur als gevaarlijk en amateuristisch gedoe, daar zie ik geen hobby in. [...]

Ik zie een heel mooi gevuld brouwschuurtje ontstaan ....
Welkom Gé.

Ingo

Jacques

Citaat van: Hartfield op 13-12-2020  12:31 uHallo allemaal, even voorstellen Gé van Hartevelt, inmiddels 68 jaar en sinds 1973 bezig met brouwen. Specialiteit in filtratie en stabilisatie, geschiedenis en smaak.  Werktuigbouwkundig geschoold en brouwopleidingen genoten in Leuven en heel veel in de praktijk geleerd. In 2017 gestopt, brouwgeschiedenis als hobby en proeven. Altijd gezegd dat ik nooit thuis zou gaan brouwen, omdat ik weet wat er allemaal mis kan gaan Daarnaast zie ik het sjouwen met potten en pannen op het vuur als gevaarlijk en amateuristisch gedoe, daar zie ik geen hobby in. Ik mis echter de mensen met het onderwerp bier, zeker in deze pandemietijd.  Daarom nu besloten om op een zo professioneel mogelijke manier thuis te gaan brouwen, experimenteren en te delen. Zie op het forum al heel veel goed uitgedachte zaken en oplossingen. Ik heb een Grainfather G 30 aangeschaft en voorlopig aan het ontdekken hoe het werkt en wat ik er nog meer bij nodig heb.

Welkom Gé.

Op een of andere manier krijg ik de indruk dat je bij een grote brouwerij gewerkt hebt waar heel kennis over het brouwen aanwezig is.  :D

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Hartfield op 13-12-2020  12:31 uIk heb een Grainfather G 30 aangeschaft en voorlopig aan het ontdekken hoe het werkt en wat ik er nog meer bij nodig heb.
Downsizing kan heel leuk zijn, ontdekken wat in hl mogelijk is en in liters echt niet kan.

Oscar

Citaat van: Hartfield op 13-12-2020  12:31 uHallo allemaal, even voorstellen Gé van Hartevelt, inmiddels 68 jaar en sinds 1973 bezig met brouwen. Specialiteit in filtratie en stabilisatie, geschiedenis en smaak.  Werktuigbouwkundig geschoold en brouwopleidingen genoten in Leuven en heel veel in de praktijk geleerd. In 2017 gestopt, brouwgeschiedenis als hobby en proeven. Altijd gezegd dat ik nooit thuis zou gaan brouwen, omdat ik weet wat er allemaal mis kan gaan Daarnaast zie ik het sjouwen met potten en pannen op het vuur als gevaarlijk en amateuristisch gedoe, daar zie ik geen hobby in. Ik mis echter de mensen met het onderwerp bier, zeker in deze pandemietijd.  Daarom nu besloten om op een zo professioneel mogelijke manier thuis te gaan brouwen, experimenteren en te delen. Zie op het forum al heel veel goed uitgedachte zaken en oplossingen. Ik heb een Grainfather G 30 aangeschaft en voorlopig aan het ontdekken hoe het werkt en wat ik er nog meer bij nodig heb.

Beste Gé,

Ik heb het andersom gedaan... Eerst thuis en daarna commercieel. De andere kant op zou ik zeker wel doen! Echter als je bent met het proces en de kennis hebt, zou een Grainfather of een dergelijk systeem mijn allerlaatste keuze zijn... (Ik ben geen fan van die Senseo brouwpannen...;-) )

Het gesleep met brouwpannen is niet gevaarlijk, wat dat slepen doe je pas als ze leeg zijn..;-)

Verder succes met je hobby. Ik hoop dat je het leuk vindt om kennis te delen want van een oude rot... :groots: :groots: kunnen we nog veel leren.... :groots: :groots:

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Oscar op 16-12-2020  02:16 uzou een Grainfather of een dergelijk systeem mijn allerlaatste keuze zijn... (ik ben geen fan van die Senseo brouwpannen..;-) )
Niet een ieder gebruikt een brouwrobot voor het gehele proces, die dingen zijn geweldig als maischketel, voor koken is er natuurlijk een aparte ketel.

rfrins

Welkom!
Ik kijk uit naar je bijdrage en ervaring!

ExPeteriment

Citaat van: Oscar op 16-12-2020  02:16 uBeste Gé,

een Grainfather of een dergelijk systeem mijn allerlaatste keuze zijn... (Ik ben geen fan van die Senseo brouwpannen...;-) )
Des te interessanter om te vernemen wat een andere professional ermee kan en ervan vindt. We horen graag van je Gé!

Vergelijkbare Topics (7)

28025

Gestart door Guy Yann

Reacties: 1
Gelezen: 1419

24708

Reacties: 16
Gelezen: 4773

20075

Reacties: 11
Gelezen: 4872

37974

Reacties: 45
Gelezen: 8365

40559

Reacties: 4
Gelezen: 916

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.