Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Cies van de Kwis uit Gent

Gestart door ciesvandekwis, 04-05-2012 10:17 u

Vorige topic - Volgende topic

ciesvandekwis

Hallo,

Schat aan info hier! Pas een dikke anderhalve maand aan het proefbrouwen geslagen (1e blik abdij van Brewferm) en 2 weken geleden eerste volledige brouwdag (saison).
Gent is zowat de bierhoofdstad van Vlaanderen, dus ik blijf hier nog wel een tijdje hangen  :brouwen:

Dit is mijn bijeengeschraapte en - gekluste begininstallatie

Jacques

Zo te zien ben je goed uitgerust. Het enige wat ik niet zie is een hydrometer. Maar ik neem aan dat je die hebt omdat er wel een maatglas te zien is.
Heb je ook een koelkast waarin je de vergisting uitvoert?

ciesvandekwis

SG meter heb ik inderdaad ook. Koelkast en tempcontroller staat nog op verlanglijstje...
Als lid van de http://www.gentsebiervereniging.be/agenda.php kan ik wel mijn licht opsteken bij enkele hobbybrouwers.

Ronald_

ciesvandekwis

De tempcontroller en magneetroerder zijn een feit. Alles moet wel nog getest worden uiteraard.

Jacques

ciesvandekwis

Trouwens vandaag mijn eerste marathon ooit gelopen in Eindhoven. In de verhoopte tijd van 3u 45 min, yes!
Ter info: de dag ervoor heb ik het bierverbruik bewust wat beperkt: 1 Leutebok en 1 oude Gueuze Boon, misschien gaf dàt wel de nodige koolhydraten om de finish te halen.
Respect voor die mannen van Eindhoven, heel efficiënte organisatie en een sfeer om u tegen te zeggen...

Bon, nu tijd voor de zetel en iets bruins met schuim  :proost:

Herman

Respect! Mooie tijd ook, dat tempo haal ik beslist niet (ik loop overigens nooit meer dan 10 km achter elkaar, laat staan een marathon). Grappig om te lezen dat je de dag vooraf toch gewoon een biertje hebt gedronken.

McMelloW

Goed gedaan, erg mooie tijd.

BierHenk

De zetel, maar zeker de bruin-schuimende versnapering, meer dan verdiend! :petje-af:

ciesvandekwis

Citaat van: Herman op 14-10-2012  20:22 uRespect! Mooie tijd ook, dat tempo haal ik beslist niet (ik loop overigens nooit meer dan 10 km achter elkaar, laat staan een marathon). Grappig om te lezen dat je de dag vooraf toch gewoon een biertje hebt gedronken.
Het weer was zaterdag zo verschrikkelijk stront dat er niets anders opzat dan op café gaan + 's avonds nog een 3-tal glazen wijn om vlot en vroeg in bed te geraken. Maar dat heeft blijkbaar niet opgespeeld. Was wel jaloers de laatste km's op al dat cafévolk in de uitgaansbuurt van Eindhoven.
Blijkbaar is er tijdens de halve marathon een vrouw overleden op 5 km van de meet, een ervaren loopster zelfs. Is toch wel even slikken, zeker als je er een goed uur geleden zelf passeerde... :-\

fwouters

Hoi Cies, welkom op het forum. Leuk om te lezen dat er een mede-forummer is met dezelfde hobby's als ik: bier en hardlopen.
Ben al regelmatig in Gent geweest om daar de verschillende bieren te drinken.
Zelf heb ik nog nooit een marathon gelopen, omdat ik de afstand qua trainen geestdodend vind. En bovendien leg ik mezelf teveel druk op, als ik hem loop wil ik hem onder de 3 uur lopen. De halve marathon heb ik al wel regelmatig gelopen, maar de 10km en cross vind ik het leukst om te doen.

Succes met het opstarten van je hobby; je bent al erg goed voorzien qua spullen!

Vergelijkbare Topics (7)

37974

Reacties: 45
Gelezen: 8341

13073

Reacties: 4
Gelezen: 2059

33421

Gestart door dirk

Reacties: 1
Gelezen: 1168

31044

Reacties: 2
Gelezen: 1017

27025

Reacties: 5
Gelezen: 2237

42524

Reacties: 12
Gelezen: 1829

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.