Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Gele bolletjes in de hop

Gestart door Jipjo, 22-05-2022 09:44 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 24-05-2022  20:14 uDus toch onvo

Je kunt het niet met wat cijfers achter de komma berekenen. Maar een gecalculeerde inschatting op basis van eerdere vergelijkbare brouwsels is mogelijk. Er is steeds meer bekend over het verschijnsel en wat je kunt doen om het te beperken. Zie de links die ik eerder gaf.

EBC

Hopzaad, indien niet gebroken, heeft geen enkele invloed op het bier. Vergeet de verhalen over verminderde schuimhoudbaarheid. Zaad is gewicht en gewicht is geld.
Dus hopbellen met hop kan je prima gebruiken, hoppellets van hopbloemen met zaad, dat kan een ander verhaal zijn.

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 24-05-2022  20:56 uZie de links die ik eerder gaf.

Daaruit begrijp ik dat na 3 dagen de meeste hop creep wel geweest is. maar het ging om zaad in de hop en of dat een reden is om geen hop met zaad te gebruiken als dry hop.

hansHalberstadt

Citaat van: EBC op 24-05-2022  21:43 uHopzaad, indien niet gebroken, heeft geen enkele invloed op het bier. Vergeet de verhalen over verminderde schuimhoudbaarheid. Zaad is gewicht en gewicht is geld.
Dus hopbellen met hop kan je prima gebruiken, hoppellets van hopbloemen met zaad, dat kan een ander verhaal zijn.
Dat is ook wat ik al dacht mbt enzymen die niet vrijkomen als je hele zaden hebt. Ik ben trouwens wel benieuwd waar dat verhaaltje vandaan komt over schuim en zaad in de hop. Want dat resoneert nog regelmatig rond in het hobbybrouw wereldje.

Vergelijkbare Topics (7)

27869

Reacties: 2
Gelezen: 1762

33796

Reacties: 27
Gelezen: 5172

9281

Reacties: 9
Gelezen: 3804

20927

Reacties: 7
Gelezen: 2957

6230

Reacties: 18
Gelezen: 4941

40484

Reacties: 113
Gelezen: 15135

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.