Pilsener met toevoeging (ranja,siroop) graag jullie mening over diverse punten

Gestart door Rooster, 29-10-2018 11:50 u

Vorige topic - Volgende topic

Rooster

Momenteel ben ik bezig met het brouwen van een pilsener (Arsegan Moutpakket Premium Pilsner).
Dit lijkt goed te komen qua smaak en ga bijna lagere.

Nu wil ik graag als experiment een aantal flesjes maken met wat  andere smaak proberen.
Ik lees dat er diverse mogelijk heden zijn siroop, limonade ranja enz.

Graag jullie visie op het onderstaande.

Zijn deze toevoegingen steriel als ze uit het flesje komen, dus kan ik dat zo toevoegen
ben namelijk bang voor infectie/bederf of eerst het goedje met wat water aan de kook brengen?
Toevoegen voor of na het lagere?
Zouden jullie voor het bottelen minder suiker toevoegen?
Nog tips of ervaringen?

Vast bedankt!

Wil1

Ik heb ooit een aantal flessen bij het bottelen aangevuld met een scheutje grenadine, onverdund, ipv bottlesuiker.
Gaat prima, geen probleem gehad met infectie.

MikeG

Citaat van: Rooster op 29-10-2018  11:50 uMomenteel ben ik bezig met het brouwen van een pilsener (Arsegan Moutpakket Premium Pilsner).
Dit lijkt goed te komen qua smaak en ga bijna lagere.

Nu wil ik graag als experiment een aantal flesjes maken met wat  andere smaak proberen.
Ik lees dat er diverse mogelijk heden zijn siroop, limonade ranja enz.

Graag jullie visie op het onderstaande.

Zijn deze toevoegingen steriel als ze uit het flesje komen, dus kan ik dat zo toevoegen
ben namelijk bang voor infectie/bederf of eerst het goedje met wat water aan de kook brengen?
Toevoegen voor of na het lagere?
Zouden jullie voor het bottelen minder suiker toevoegen?
Nog tips of ervaringen?

Vast bedankt!

Wanneer je het direct uit een nieuwe ongeopende fles schenkt zal het volgens mij niet infecteren op jouw bier. Gaat ook steriel de fles in bij de fabrikant. Je zou alleen even de schenktuit kunnen afnemen met een beetje alcohol om eventuele kruisbesmetting te voorkomen. Succes. Ben benieuwd naar de smaak welke jij gaat toevoegen en jouw eindresultaat hierin.

Vergelijkbare Topics (7)

30005

Reacties: 16
Gelezen: 5633

17677

Gestart door 30cl

Reacties: 5
Gelezen: 2333

7089

Reacties: 16
Gelezen: 7215

40785

Reacties: 28
Gelezen: 2986

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.