Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Laat je schrootresulaat zien

Gestart door Jacques, 27-09-2017 21:34 u

Vorige topic - Volgende topic

Bvk1983

Geschroot met de walsenmolen uit de groepsaankoop. Nog zoekende naar juiste instellingen, dit was de 2e keer dat ik er mee schrootte.

beermenke

Als er amper een hele tussen zit dan zou ik het zeker zo laten.

brouwerwaldonk

Citaat van: henkie op 27-01-2021  13:57 u0,9 mm... Klam of droog?
Droog.

Niels98

Op de foto pilsmout dat is geschroot met een tweewals schrootmolen, niet klam geschroot. De rollen ingesteld met de draaiknoppen aan de zijkant op 0.050.

ray81

Eindelijk weer eens brouwen :-)

Brouwerij De Stichting

Citaat van: brouwerwaldonk op 27-01-2021  10:17 uZelf gemaakte walsenmolen nu met inox rollen van 90 mm doormeter. Draait aan 60 toeren per minuut met een afstand van 0,9 mm.
10 kg mout schroten op 2 minuten.

Ook mooi dat de tweede rol aangedreven wordt. Lijkt me ook wel een pluspunt.

LAM

Ik schroot met een zelfgemaakte schrootmolen van een omgebouwde pastamachine. Kost een drol en doet het top! Dit is mijn resultaat

En dit de molen, voor als iemand er zelf een wil maken. Hij zit inmiddels op een grote ton in plaats van een klein emmertje.

Brouwerij De Stichting

Inventief om zo'n pastamachine om te bouwen! Petje af

Jacques

Citaat van: Brouwerij De Stichting op 28-03-2021  18:25 uInventief om zo'n pastamachine om te bouwen! Petje af

Heel eerlijk gezegd is LAM niet de eerste die dat gedaan heeft...

Zoek maar eens met de zoekfunctie naar "pastamolen".

LAM

Citaat van: Jacques op 28-03-2021  20:27 uHeel eerlijk gezegd is LAM niet de eerste die dat gedaan heeft...

Zoek maar eens met de zoekfunctie naar "pastamolen".
Klopt! Ik heb het internet afgezocht en hier en daar wat info vandaan geplukt. Had eigenlijk het proces van het bouwen zelf moeten filmen. Maar daar heb ik helaas niet aan gedacht.

tdp

Citaat van: LAM op 29-03-2021  09:42 uKlopt! Ik heb het internet afgezocht en hier en daar wat info vandaan geplukt. Had eigenlijk het proces van het bouwen zelf moeten filmen. Maar daar heb ik helaas niet aan gedacht.

Zo heb ik het destijds ook gedaan. Heb veel van de brouwspullen van destijds weggedaan maar dat molentje staat er nog. Die komt ooit nog in het museum ;)

LAM

Citaat van: tdp op 29-03-2021  10:56 umaar dat molentje staat er nog.
Haha wat leuk! Ik heb net weer 9 kilo geschroot met de molen. Werkt perfect! Moet er alleen een wat grotere trechter op maken. Want hier kan maximaal een pondje mout in. Dan blijf ik scheppen.

MrCrown

EFE1A03F-C1F0-4D4B-811B-139CE250454C.jpeg

image.jpg

Wat vinden jullie van dit resultaat? 

brouwerwaldonk

Ik vind het nogal grof dat schroot. Ik zie veel hele gerstkorrels, uit een niet gebroken hele korrel haal je geen suikers.
Je mag het fijner schroten.

Hier zie je hoogstens halve gebroken gerstkorrels en veel meer zetmeelbrokjes.

Jacques

Citaat van: MrCrown op 25-05-2022  15:38 uWat vinden jullie van dit resultaat? 

Niet zo veel mis mee...  ;)
Als de korrels die heel lijken uit elkaar vallen als je ze tussen je vingers rolt is dat prima.

MrCrown

Citaat van: Jacques op 25-05-2022  21:24 uNiet zo veel mis mee...  ;)
Als de korrels die heel lijken uit elkaar vallen als je ze tussen je vingers rolt is dat prima.

Dat doen ze. De korrels zijn allemaal "stuk".

Jacques

Citaat van: MrCrown op 26-05-2022  18:11 uDat doen ze. De korrels zijn allemaal "stuk".
:duimop:

Vergelijkbare Topics (7)

25575

Gestart door jeroenk

Reacties: 45
Gelezen: 11289

42000

Reacties: 22
Gelezen: 2480

35515

Reacties: 5
Gelezen: 2359

37277

Reacties: 23
Gelezen: 12779

28468

Reacties: 22
Gelezen: 7595

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.