Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Eerste keer geproefd na het bottelen

Gestart door Terry, 30-10-2013 18:56 u

Vorige topic - Volgende topic

Terry

Vandaag 1 week na het bottelen voor het eerst geproefd.

Ik dacht dat het 7 dagen na het bottelen kon, maar ik lees net dat ik eigenlijk 3 dagen te vroeg ben...

Mijn eerste indrukken:

• Hoewel ik bubbels zie, proef ik nog weinig koolzuur. Is dit normaal nu 1 week na het bottelen?
  • Ik zie weinig schuimvorming, maar het is een Cooper Mexican Cerveza en op Corona bier zit ook weinig tot geen schuim, ook dit lijkt mij niet abnormaal voor dit soort bier(?)
  • Ik proef nog wel een zure smaak, en heb het bier ook niet opgedronken. Is dat zure normaal en zou dat moeten verdwijnen?
.

Wanneer zou ik wel genoeg bubbels moeten zien en proeven?

Oscar

Geduld! Hergisting op de fles duurt vaak 2 weken. Na 1 week heb ik vaak al koolzuur en schuim, maar proef je gewoon dat het bier nog tijd nodig heeft. Maar geduld, geduld en geduld! Geef het bier nog een week..en daarna langzaam proeven tot het lekker is... :biersmile: De smaak zal nog evalueren...

visserkevis

Ik denk eerder dat het bier nog zal evolueren :)

Adbrouwt

Je biertje is wel heel mooi helder. Ziet er wel veel belovende uit. De biertjes die ik proef na een week zijn vaak ook niet om over naar huis te schrijven. Mijn ervaring is wel als hij na een week al top smaakt wordt hij alleen nog maar beter. :biersmile:

Jacques

Citaat van: Terry op 30-10-2013  18:56 uIk proef nog wel een zure smaak, en heb het bier ook niet opgedronken. Is dat zure normaal en zou dat moeten verdwijnen?

Zure smaak kort na het bottelen die er eerst niet was? Hmm, vaak heeft het bier een zoetige smaak na het bottelen omdat nog niet alle suikers gegeven voor de hergisting nog niet vergist zijn. Een zure smaak kort na het bottelen is eerlijk gezegd niet normaal...

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.