Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Sinterklaasbier, recept met speculaas er in?

Gestart door JeroenCV, 02-10-2006 08:21 u

Vorige topic - Volgende topic

JeroenCV

Hoi,

Met Sinterklaas komt mijn gehele familie over. Ik zou dan graag een sinterklaasbier serveren. Dus is het nu tijd om te gaan brouwen. Wie heeft een recept van een wat zwaarder bier met daarin speculaas kruiden? Zal ik een donker of een licht kleurig bier maken? Tja..ik heb zelf nog geen recept op het oog, maar weten jullie iets?

groeten
Jeroen

Jacques

Ik ken zowel lichtgekleurde als donkergekleurde bieren met speculaaskruiden.
Wees wel voorzichtig met deze kruiden, het is niet de bedoeling dat ze al ter sterk overheersen.

Oscar

Hier staat nog een recept van een sinterklaasbier : De winnaar van ONK 2005.
Misschien dat dat een goed uitgangspunt voor een recept is?

Groeten en gezondheid
Oscar

JeroenCV

Dan je wel voor het vinden van het recept... stom van mij ik had de zoek functie op speculaas(kruiden) gezocht niet op sinterklaas bier.

Ik zal eens gaan nadenken of en hoe ik het ga aanpassen.

MO

Zoek internationaal op pumpkin ale bieren, in Amerika zijn Halloween bieren nogal eens voorzien van speculaaskruiden. Misschien dat een lage dosering wel smaakt, maar de bieren die ik ermee geproefd heb waren niet te zuipen!

Edgar

Ze willen dat nog wel eens 'mixed spices' noemen in de UK of US. Daar zou je ook op kunnen zoeken.

Oscar

Citaat van: MO op 02-10-2006  10:26 uMisschien dat een lage dosering wel smaakt, maar de bieren die ik ermee geproefd heb waren niet te zuipen!

In een bo(c)kbier vibndt ik speculaas kruiden ook wel gepast hoor...erg lekker....goed te zuipen.. :proost:
In mijn bo(c)k doe ik ook altijd wat speculaaskruiden...

Groeten en gezondheid
Oscar

Herman

Vergelijkbare Topics (7)

17308

Reacties: 14
Gelezen: 5004

37499

Reacties: 5
Gelezen: 1417

23617

Reacties: 31
Gelezen: 9343

3216

Gestart door Adrie

Reacties: 57
Gelezen: 23638

41031

Reacties: 9
Gelezen: 1636

10773

Reacties: 28
Gelezen: 11158

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.