Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

La Chouffe kloon

Gestart door andrevanderniet, 18-05-2022 20:09 u

Vorige topic - Volgende topic

andrevanderniet

Goedenavond, ik ben bezig met een la chouffekloon. Nu staat er in het recept dat ik na twee dagen gisten suiker moet toevoegen. Ik kan alleen niet vinden hoeveel suiker. Iemand een idee?

Jacques

Citaat van: andrevanderniet op 18-05-2022  20:09 uGoedenavond, ik ben bezig met een la chouffekloon. Nu staat er in het recept dat ik na twee dagen gisten suiker moet toevoegen. Ik kan alleen niet vinden hoeveel suiker. Iemand een idee?

Heb je een link naar het recept?

andrevanderniet

oneman

Citaat van: andrevanderniet op 18-05-2022  22:18 uStaat in de app van Brewfather.
https://web.brewfather.app/tabs/recipes
Dat is helaas een link naar de app zelf. Je moet een link sturen naar een recept in de library om ons mee te laten lezen.

Bedoel je misschien een van deze twee?

oneman

andrevanderniet

Inderdaad de eerste. Excuus wist even niet waar je de link voor het recept ophaald.

PDGRRR

Ik ga ervan uit dat je die 600 gram niet al toegevoegd hebt (bij de kook) en dat die nu in het vat moet.

Triplezzz

In het eerste recept staat dat je 600 gr moet toevoegen.

Zie nu dat iemand mij voor was.

CeesM

Citaat van: andrevanderniet op 18-05-2022  20:09 uGoedenavond, ik ben bezig met een la chouffekloon. Nu staat er in het recept dat ik na twee dagen gisten suiker moet toevoegen. Ik kan alleen niet vinden hoeveel suiker. Iemand een idee?
Dat staat onderaan. Na 2 dagen gisten de suikeroplossing toevoegen, dus 600 gram suiker in 1,2 liter water oplossen.

andrevanderniet

Ik heb de suiker tijdens koken toegevoegd, foutje dus.
Ik heb het niet daarna nogmaals toegevoegd. Ben benieuwd wat het resultaat nu is dan.

Arthur B

Citaat van: andrevanderniet op 20-05-2022  07:43 uIk heb de suiker tijdens koken toegevoegd, foutje dus.
Ik heb het niet daarna nogmaals toegevoegd. Ben benieuwd wat het resultaat nu is dan.

Daar zou ik maar niet te veel over inzitten... 😊

Kokkebil

Ik heb in de loop der jaren "tig" pogingen gewaagd om een goede La Chouffe kloon te fabriceren.
En dan nog voordat Duvel het originele recept heeft aangepast en m.i. heeft verkl..t!
Jaren geleden had ik de perfecte kloon, met gist van de Zeeuwse gistbank. Helaas bestaat die al lang niet meer.
Kenners proefden geen verschil tussen mijn kloon en het origineel ( VAN TOEN!!).
(Natuurlijk wel inschenken in een origineel La Chouffe glas, om de hersenen geen kans te geven een foute interpretatie te geven)
Helaas ben ik door een PC crash dat recept verloren en is het me nooit meer gelukt.
Wat ik wel vreemd vind in dit recept zijn de hopsoorten! Styrian Goldings en Cascade. Die ben ik nog niet tegengekomen.
Saaz zit in ieder recept.
Vreemd ook die suiker toevoeging.

LAM

Citaat van: Kokkebil op 20-05-2022  13:09 u...Cascade. Die ben ik nog niet tegengekomen.
Saaz zit in ieder recept.
Ik gebruik voor mijn biertje dat aardig wat weg heeft van La Chouffe ook Cascade. Ik gebruik hem als bitterhop dus hier zul je qua smaak niet veel van merken.

Vergelijkbare Topics (7)

10363

Reacties: 1
Gelezen: 1722

8605

Reacties: 8
Gelezen: 3433

30023

Reacties: 2
Gelezen: 1444

43465

Reacties: 9
Gelezen: 1264

4628

Reacties: 82
Gelezen: 22393

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.