Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Recepten voor moutextractpoeder

Gestart door Henkw, 25-12-2012 15:46 u

Vorige topic - Volgende topic

Henkw

Sinds enige tijd ben ik aan het brouwen en ben ik zoals zovelen gestart met blikken en een "emmer" startset. Inmiddels heb ik ook een Brewferm Gregorius gebrouwen en gebotteld en wil ik verder met het brouwen met moutextract poeder, om meer ervaringen op te doen. Het liefst zou ik dan ook niet meer dan 5 - 6 liter per soort willen brouwen, mede omdat ik nog niet zo een grote pan heb.
Na veel gelezen te hebben op dit forum weet ik eigenlijk nog steeds niet hoe het makkelijkste om te rekenen naar de benodigde hoeveelheden extract poeders en water.

Wie heeft hier voor de juiste formules

Wie heeft er recepten voor mooie bieren op basis van bovenstaande. Donker of licht bier met veel of weinig alcohol, alles is welkom.

Ik beschik over een apart keukentje in een voormalig zomerhuisje. Heb een bijkeuken waarin de CV hangt die bijna constant op 18-20 graden gehouden wordt en heb ook nog een keldertje waar het nu lekker koel is, zo rond de 10 ÂșC.

RobinB

Hoi Henk.
Ik wil niet vervelend zijn, maar hier zijn al meerdere draadjes over gestart en losse receptdraadjes.

Als je BrouwVisie <2 gebruikt:
Zet in de moutdatabase nog het potentieel extract op 100% en daarnaast het brouwzaalrendement op 100%.

Dan komt het qua berekening goed. :)

Gebruik moutextract licht voor pils/pale en vul de rest aan met CARA/chocomouten via steeping (ff zoeken).
:)

Succes!

Oscar

Citaat van: RobinB op 25-12-2012 &nbsp;20:16 uAls je BrouwVisie <2 gebruikt:

:D 1.96 inderdaad want in 2.0 werkt het zoals het moet.... ;)

RobinB

Komt die moutdatabase (-correctie) ook nog voor 1.96?
Eigenlijk is het gewoon een invoerfout.

Vergelijkbare Topics (7)

21734

Reacties: 50
Gelezen: 23497

8836

Reacties: 18
Gelezen: 5334

28070

Gestart door orangeloo

Reacties: 3
Gelezen: 2706

01-03-2015 11:20 u
door orangeloo

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.