Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Kölsch: het gaat donderen in Keulen

Gestart door Oscar, 17-09-2010 15:38 u

Vorige topic - Volgende topic

RobinB

Citaat van: EBC op 03-10-2010  18:15 uVroeger allemaal, tegenwoordig een minderheid.

Wanneer was die "vroeger"?

JWVG

Ik zeg: hoe verder je afwijkt van de huidige commerciele Kolsch, hoe beter. Zelden zulk saai bier uit de tap en uit de fles geproefd  :P. Dit wordt vast lekkerder  :biersmile:.

:degroeten: JW.

Hopmans

Mee eens.
Een hoog-gister met louter pilsmout is super-saai.

Oscar

Citaat van: JWVG op 03-10-2010  21:43 uDit wordt vast lekkerder  :biersmile:.

Denk ik ook. Jammer van de MTG dag, anders had ik 'm als ruilbier kunnen aanbieden....

Herman

Ik zal binnenkort ook weer es een Kölsch brouwen, mooi bier om mijn neefje te leren bierbrouwen. Niet te afwijkend van pils, maar toch om te proeven wel degelijk anders.

Oscar

Zojuist deze batch gebotteld en gefusteld. Het Fustje gefusteld met 5 gr/l...dus toch iets voorzichtig aan proberen...

Het monster smaakte voortreffelijk, dit wordt een lekker bier denk ik... :biersmile:

Oscar

De-Geert

Ziet er wel aardig troebel uit nog, niet?

Kleine_Schriek

Mijn Kölsch met tarwemout was ook nog aardig troebel....smaakte ook heerlijk  :biersmile:

Oscar

Citaat van: De-Geert op 13-10-2010  00:01 uZiet er wel aardig troebel uit nog, niet?

Met 15% Tarwe verwacht ik geen helder bier..... :)

Hopmans

Citaat van: Oscar op 13-10-2010  19:15 uMet 15% Tarwe verwacht ik geen helder bier..... :)

Merkwaardig.
Ik heb met 60% tarwe wel een helder bier gehad.
Uiteindelijk wordt een tarwebier ook helder in mijn opinie.
Het is juist moeilijk om tarwebieren troebel te maken (maisena etc.).

Adrie

Citaat van: Oscar op 13-10-2010  19:15 uMet 15% Tarwe verwacht ik geen helder bier..... :)

Dat tarwe een troebel bier zou geven is een fabeltje. Dat witbieren en Weizens troebel zijn, ligt aan de gebruikte gist.

Oscar

Citaat van: Adrie op 13-10-2010  20:43 uDat tarwe een troebel bier zou geven is een fabeltje.

Niet helemaal... Een redelijke tarwestort zorgt er wel voor dat een bier minder snel helder wordt. Wellicht dat het bier in de fles wel helder trekt...

Citaat van: Adrie op 13-10-2010  20:43 uDat witbieren en Weizens troebel zijn, ligt aan de gebruikte gist.

Maar wel in combi met een redelijke tarwestort ben ik van mening...

Adrie

Oscar

Nee kende ik niet, interessant... :)

Oscar

Zojuist dit bier op de tap gezet (nadat ik het fust enige  tijd in mijn vergistingskoelkast had gezet, dus het fust is koud) en het eerste biertje komt er perfect uit met een mooie koolzuursprankelring aan de zijkant van het glas (En bier is niet helder)  :dansen: :hoera: :elifant: Ik laat het fust nu in mijn keuken staan, waardoor het opwarmt...ben benieuwd hoe het later op de avond , of morgen tapt....

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.