Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Beoordelen en uitwisselen brouwsels

Gestart door BramvH, 19-02-2021 10:06 u

Vorige topic - Volgende topic

BramvH

Goedemorgen mede-brouwers,

Samen met mijn oom brouwen wij inmiddels zo'n 4 jaar, voornamelijk tripel en blond biertjes.
Wij komen uit Veghel, in Brabant.

Het lijkt ons leuk eens wat brouwsels uit te wisselen met andere brouwers.
Dit om eens andere eigen brouwsels uit te proberen en te beoordelen, en wellicht recepten en ervaringen uit te kunnen wisselen.

Dus hierbij een oproep aan enthousiaste thuisbrouwers in omgeving brabant, stuur gerust eens een bericht!

Groet, Bram en Toine.

Jeroen76

Hier op het forum staan ontzettend veel 'bewezen recepten' die prijzen hebben behaald bij bijvoorbeeld het ONK. Ook zijn er over die recepten vele discussie te vinden.

Bedoelen jullie zoiets?

Wij brouwen zelf in Beek en Donk en Gemert, dus wel lekker dichtbij ;)

Gr. Jeroen

de Machtige Wil

Hi Bram en Toine,

een tijdje terug is er door een aantal leden op het forum een hobbybrouwclub voor de regio den Bosch opgericht, inmiddels omgedoopt tot de Diezebrouwers.

Ik zit daar ook bij.

Vanwege corona is het tot dusver niet meer dan een Whatsapp/Signal groep maar in de toekomst hebben we zeker plannen om elkaars bieren te proeven en meer.

Als je wilt kan ik jullie toevoegen aan die groep. Stuur me dan maar een PM.

Groet,

Wilrik

Jeroen76

Ik lees nu pas dat het gaat om brouwsels uitwisselen... Mijn excuses. Vind dat een goed idee! Lijkt me dan handig dat er een verzamelpunt is en je jouw biertjes inlevert en dan de andere meeneemt. Wellicht een idee om daar een facebookgroep voor aan te maken voor regio Veghel?

Gr. Jeroen

Jacques

In goede oude tijd toen er nog bierfestivals en bierbrouwwedstrijden waren waarbij de deelnemers fysiek aanwezig waren werd veel bier geruild onder leden van het het forum. Proefervaringen werden gedeeld.
Hopelijk kan dit weer over een aantal maanden...

rvandis

Goed idee, woon zelf in Sint-Oedenrode wil graag jullie biertjes proeven en beoordelen en andersom ook leuk.

Timmeh4

Heel leuk idee, ben wel benieuwd naar bieren van mede forum brouwers, tot nu toe alleen mijn eigen brouwsels geproefd.

Woon niet in Brabant maar net er buiten in waardenburg (a2 bij Den Bosch omhoog richting Utrecht knooppunt deil).

Mochten er mensen in de buurt wonen of een verzamelpunt maken hoor ik het graag om mijn bieren te ruilen.

Rinus

Ik zie bij mij in de buurt ook diverse initiatieven met boeken of tijdschriften, echt tof!
Het zijn meestal een soort kasten die tegen de regen beschermen en je kan daar dan een boek uithalen en er een in terug zetten. Een soort mini bibliotheek.
Wat zou de wereld toch mooier worden als we dat ook met onze bieren zouden kunnen doen... :groots:

Timmeh4

Citaat van: Rinus op 20-02-2021  23:50 uIk zie bij mij in de buurt ook diverse initiatieven met boeken of tijdschriften, echt tof!
Het zijn meestal een soort kasten die tegen de regen beschermen en je kan daar dan een boek uithalen en er een in terug zetten. Een soort mini bibliotheek.
Wat zou de wereld toch mooier worden als we dat ook met onze bieren zouden kunnen doen... :groots:
Zo'n kast zou ik wel willen maken in de voortuin om bieren te delen, mochten er meerdere zijn dan kunnen we eventueel een post maken voor het delen van adressen waar de kasten staan [emoji3][emoji3]

Uit veiligheid voor onze minderjarigen zou ik hier dan wel een code hangslot o.i.d. op willen zetten die alleen bekend is via dit forum.

Jeroen76

Jacques kun jij een plekje op het forum maken waarin we per provincie bijvoorbeeld bieren kunnen ruilen?

Gr. Jeroen

D.R.K.

Citaat van: Jeroen76 op 21-02-2021  00:48 uJacques kun jij een plekje op het forum maken waarin we per provincie bijvoorbeeld bieren kunnen ruilen?

Gr. Jeroen

+1, goed idee  :proost:

Jacques

Citaat van: Timmeh4 op 20-02-2021  23:46 uHeel leuk idee, ben wel benieuwd naar bieren van mede forum brouwers, tot nu toe alleen mijn eigen brouwsels geproefd.

Woon niet in Brabant maar net er buiten in waardenburg (a2 bij Den Bosch omhoog richting Utrecht knooppunt deil).

Mochten er mensen in de buurt wonen of een verzamelpunt maken hoor ik het graag om mijn bieren te ruilen.

Je kunt ook lid worden van een vereniging voor hobbybrouwers. Op dit moment worden er geen verenigingsavonden gehouden maar ik heb er goede hoop op dat dit over een aantal maanden weer kan. Zou in ieder geval fijn zijn.

Jacques

Citaat van: Jeroen76 op 21-02-2021  00:48 uJacques kun jij een plekje op het forum maken waarin we per provincie bijvoorbeeld bieren kunnen ruilen?

Gr. Jeroen

Er is al een plaats op het forum waar dit kan...
Het board Uitwisseling proefervaringen

Maar ruilen kan dus ook bij talrijke verenigingen/gilden wanneer de Corona pandemie onder controle is. Het leuke is dat bij gilden je bier kunt laten proeven aan meerdere andere hobbybrouwers. Je de bijeenkomsten zijn altijd gezellig. Zelf mis ik de clubavonden van De Roerstok heel erg. Praten over de hobby met mede hobbybrouwers is vreselijk leuk. Vaak worden voordrachten gegeven en daar leer je ook veel van.

Timmeh4

Citaat van: Jacques op 21-02-2021  20:48 uEr is al een plaats op het forum waar dit kan...
Het board Uitwisseling proefervaringen

Maar ruilen kan dus ook bij talrijke verenigingen/gilden wanneer de Corona pandemie onder controle is. Het leuke is dat bij gilden je bier kunt laten proeven aan meerdere andere hobbybrouwers. Je de bijeenkomsten zijn altijd gezellig. Zelf mis ik de clubavonden van De Roerstok heel erg. Praten over de hobby met mede hobbybrouwers is vreselijk leuk. Vaak worden voordrachten gegeven en daar leer je ook veel van.
Inderdaad al eens zitten kijken naar een vereniging of gilde maar kon er toen geen vinden bij mij in de omgeving.

Toevallig een tip voor een vereniging in de buurt?

Jacques

Citaat van: Timmeh4 op 21-02-2021  20:59 uInderdaad al eens zitten kijken naar een vereniging of gilde maar kon er toen geen vinden bij mij in de omgeving.

Toevallig een tip voor een vereniging in de buurt?

Hier al gekeken? https://www.hobbybrouwen.nl/clubs.html

Vergelijkbare Topics (6)

7378

Reacties: 30
Gelezen: 7855

16-10-2007 17:50 u
door den_organolept
25087

Reacties: 7
Gelezen: 2961

39203

Reacties: 15
Gelezen: 2448

11029

Reacties: 10
Gelezen: 3865

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.