Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Stijn uit Zundert

Gestart door Stinos44, 18-01-2021 20:28 u

Vorige topic - Volgende topic

Stinos44

Hallo,

Graag stel ik me als nieuw lid op dit forum even voor. Ik ben Stijn, 36 jaar oud, geboren en getogen én woonachtig in het mooie Brabantse Zundert. Jawel het dorp met één van de jongste Trappistbier ter wereld  8) 8) --> Zundert 8 en Zundert 10.

Graag zou ik mijn vraag op dit forum plaatsen (staat ook onder topic: Te veel gist gebruikt).

Vorige week zondag heb ik mijn allereerste blond-bier (BrewMonkey Starterspakket) gebrouwen. Alle stappen doorlopen en mede door dit forum enkele tips en tricks uitgevoerd. Ik heb alleen per abuis te veel gist aan het brouwsel toegevoegd, waardoor de hoofdgisting al na 2 dagen was afgelopen (sindsdien borrelde het waterslot op de emmer niet meer).

Betekent dit nu dat ik het brouwsel kan gaan bottelen (na toevoegen van suikerwater)?

Er zijn nu 8 dagen overheen gegaan. Ik ben van plan om de gebottelde beugelflessen totaal twee weken op kamertemperatuur (in donkere kast) te laten staan en om deze daarna koud te zetten in de koelkast.
Hoe lang moet ik de flessen nog koud zetten om te kunnen gaan proeven?

Ik hoop op een duidelijk antwoord, waarvoor alvast dank

Jacques

Welkom op het forum Stijn.

Zie mijn antwoord op jouw vraag in het topic dat je gestart bent.
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,21186.msg644552/topicseen.html

Vergelijkbare Topics (7)

27873

Reacties: 3
Gelezen: 1702

26867

Reacties: 4
Gelezen: 2147

44390

Reacties: 1
Gelezen: 891

23886

Gestart door Vleksmax

Reacties: 6
Gelezen: 2295

39322

Gestart door Ed1973

Reacties: 6
Gelezen: 1441

20075

Reacties: 11
Gelezen: 4833

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.