Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Even voorstellen: Willem uit Den Haag / Loosduinen

Gestart door WillemLoosduinen, 18-02-2016 13:39 u

Vorige topic - Volgende topic

WillemLoosduinen

Goedenmiddag Hobbybrouwers,

Ik ben dus Willem uit Loosduinen/Houtwijk. Dat is een wijk in het Zuidwesten van Den Haag. Ik ben 60 jaar gescheiden en grootvader van 2 (binnenkort 3) kleinkinderen.

In de negentiger jaren ben ik al eens bezig geweest met het hobbybrouwen. In die periode bestond er nog geen internet en Youtube zoals wij dat nu kunnen. Mijn twee brouwsels waren ook gedoemd tot mislukken.  In de jaren daarna heb ik niet meer gebrouwen en mijn spullen heb ik weggedaan. Wel ben ik, met veel plezier, blijven bierdrinken. Op de een of andere manier is het zelf brouwen toch blijven kriebelen. Van een boekenbon die ik voor mijn 60ste verjaardag kreeg, heb ik het boek 'Zelf bierbrouwen' van Brian Kunath gekocht. In het afgelopen jaar heb ik dat regelmatig ingekeken en doorgebladerd.

In januari van dit jaar ben ik in het kader van 'regeling partitioneel uittreden' ben ik 3 dagen per week gaan werken. Het is nu tijd voor wat meer leuke dingen i.p.v. werken. Ik heb wel de nodige hobby's maar die beoefen ik toch vooral buiten zoals: motorrijden, fotograferen (ben bezig met een cursus), en fietsen. In de zomer kan ik mij ook prima vermaken op het strand bij Kijkduin. Ik zocht dus een hobby voor binnenshuis als het weer tegenvalt.  Mijn keuze is dus gevallen op het zelf brouwen van bier. Ik wil echter niet meer in dezelfde valkuil vallen als in de negentiger jaren. Ik wil dus mijzelf goed voorbereiden voor een goed resultaat. Het aanschaffen van een kant-en-klare brouwketel spreekt mij niet aan. Ik wil met behulp van goede materialen tot een goed resultaat komen.

Op het ogenblik ben ik mijzelf nog aan het oriĆ«nteren op de manier van werken en moet ik nog alle materialen aanschaffen  Daarbij kan ik wel wat advies gebruiken. Natuurlijk heb ik al de nodige filmpjes op Youtube bekeken en de BIAB methode spreekt mij wel aan. Ik kan natuurlijk nog alle kanten op.

Graag hoor ik jullie ervaringen en advies. Ook kom ik graag in contact met hobbybrouwers in de omgeving van Den Haag om  informatie te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Willem Bijlsma

goom

Hallo Willem,
Mooi verhaal.
Er is inderdaad qua materialen en bierbrouwspullen heel wat positief veranderd.
Goed van je dat je er goed in verdiept alvorens maar wat aan te rommelen.
Je kunt het brouwen net zo luxe, lees duur maken, als je zelf wilt.
Succes

broeder

Hoi andere Willem,
Welkom bij de club.
Slim om eerst te overwegen hoe je aan de gang wil gaan.
Als je handen niet al te veel linksaf buigen kan je ook een heleboel zelf maken.
Begin bij de basis en breidt vervolgens naar kennis en behoefte uit.
Succes en groet,
broeder Willem

YOz

Hoi Willem welkom,
Ik zou je wel aanraden je email adres even uit je post te halen (ivm spam). Mensen kunnen je altijd een persoonlijk bericht sturen via het forum. Er zijn verschillende brouwers actief in Den Haag en omgeving (waaronder ik)

Gr Jos

WillemLoosduinen

Goed om te horen dat er ook hobbybrouwers in de omgeving van Den Haag actief zijn op dit forum.  Graag zou ik bij iemand even kijken naar de apparatuur en nat uurlijk zou het helemaal geweldig zijn om even een uurtje tijdens het brouwen mee te kijken.

Vergelijkbare Topics (7)

33760

Reacties: 15
Gelezen: 2465

27199

Reacties: 36
Gelezen: 15677

20075

Reacties: 11
Gelezen: 4824

42772

Reacties: 1
Gelezen: 672

16191

Reacties: 19
Gelezen: 6025

9344

Reacties: 2
Gelezen: 1598

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.