Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

De groeten uit Brabant

Gestart door Meindert de Frysk, 03-02-2014 18:09 u

Vorige topic - Volgende topic

Meindert de Frysk

Hallo,

Meindert is de naam, Den Bosch de woonplaats. Nog geen brouwer, dat gaat hopelijk dit jaar gebeuren. Ik ben eerst van plan om hop te gaan verbouwen op onze buurtakker. Benieuwd of dat gaat lukken.
Terwijl dat groeit wil ik gaan uitzoeken hoe ik bier brouw, samen met wat andere mensen. Ben me dus druk aan het inlezen, en aan het kijken of ik een geschikte ruimte kan vinden in huis..

Tof dat hier al zoveel info op staat, dus ik zal mijn best doen goed te zoeken en te lezen alvorens vragen te stellen!

Houdoe en bedankt!

Adbrouwt

Welkom Meindert. Tjee je gaat het echt vanaf de grond af aan opbouwen. Wel erg leuk dus veel succes met alle groei plannen en uhhh niet vergeten het te gebruiken in je eerste brouw. :brouwen:

Je kunt al heel simpel beginnen met hele goede resultaten.
 :degroeten:

Thamerdal

Hoi Meindert,

Leuk dat ook jij gaat beginnen  :)
Ik ben benieuwd welke soort(en) hop je gaat verbouwen en in welke hoeveelheid? Leuk om ons allen op de hoogte te houden van het wel en wee van de hop groei? Fotootje af en toe?  ;)

Veel succes in ieder geval!

Meindert de Frysk

Dank voor jullie reacties :)
Ik wil eigenlijk voornamelijk biologisch brouwen en dus ook biologische planten. Dus ik ben nog op zoek naar soorten, maar hopelijk iets hoppigs en bitters als brouwresultaat.
De akker is een buurtakker, een initiatief in de graafse wijk. Vorig jaar groeiden er aardappels, en veel. Dit jaar ook weer, en waarschijnlijk wortels of zo. En dus hop. Misschien dat ik zoveel kan groeien dat brouwers uit de buurt zonder eigen productie ook mee kunnen delen. Dat zou natuurlijk tof zijn!

EvdBroek

Welkom Meindert

Succes met deze mooie hobby!

Groeten van een streekgenoot (ik kom uit Boxtel en mijn mede-brouwer is een Boschenaar)
Ed

bolks

Een goed begin is het halve werk, en jij maakt van het begin in ieder geval een goeie basis!
Succes!

EdwinWest

Hey een mede-Bosschenaar!

Vandaag heb ik me ook maar eens aangemeld bij dit forum aangezien ik ook van plan ben me bezig te gaan houden met 'hobbybrouwen'. Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten van je eigen geplante en geoogste ingrediƫnten!

groeten
Edwin

wilbertd

Citaat van: Meindert de Frysk op 03-02-2014  18:09 uik zal mijn best doen goed te zoeken en te lezen alvorens vragen te stellen!

Niet te veel gaan zoeken want dan kan je er wel eens achterkomen dat eigenlijk alles al wel gezegd is   ;D
Maar serieus, het is begrijpelijk dat je soms hier door de bomen het bos niet meer ziet, gelukkig is er dan altijd wel iemand die op je vraag antwoord wil geven, hoe voor de hand liggend ook.

Vergelijkbare Topics (7)

27670

Reacties: 20
Gelezen: 7386

24097

Reacties: 10
Gelezen: 3246

44938

Reacties: 4
Gelezen: 174

39857

Gelezen: 1010

20112

Gelezen: 2276

17589

Reacties: 3
Gelezen: 1627

37893

Reacties: 11
Gelezen: 1988

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.