Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Marco uit Amsterdam

Gestart door Monkey, 18-11-2010 21:59 u

Vorige topic - Volgende topic

Monkey

Hallo allemaal,

Mijn naam is Marco en ik volg sinds een paar weken dit forum. Dit jaar ben ik begonnen met een aantal fermentatie-experimenten thuis. Eerst eetbare paddestoelen (olmenzwam = een soort oesterzwam) op houtsnippers en stro. Heel schoon werken kon ik al want ik ben microbioloog van opleiding, al is het thuis natuurlijk veel moeilijker. Ik werk nu als onderzoeker van drinkwaterkwaliteit, maar echt labwerk doe ik niet meer.
Vervolgens heb ik 5 liter vlierbessenport gemaakt. Maar dat moet nog veel te lang lang staan, ik zocht iets dat ik deze kerst al kan drinken. Al jaren had ik een blik Coopers Bitter staan die een vriend uit Australie had meegebracht. Die heb ik nu eindelijk eens aan het gisten gezet. Afgelopen weekend gebotteld...
In de tussentijd laat het idee van echt gaan brouwen me niet meer los en ik wil in de kerstvakantie aan de slag. Ik heb uit de erfenis van mijn moeder nog een Weckpan, dus dat wordt mijn brouwketel, tweedehands er nog een pan bijgekocht voor het hopkoken. Met een collega heb ik al een RVS vlechtwerk hevelfilter geknutseld. Nu ben ik hier dus veel aan het lezen om een eerste recept en een boodschappenlijst samen te stellen.

Vriendelijke groet, Marco

Gerb

Welkom! Zo te lezen heb je jezelf al aardig ingelezen op het brouwen. Ik zou je willen adviseren om je werkwijze en recept te posten voordat je gaat brouwen. Op internet zwerven soms halve waarheden tot totale onzin rond die je beter kunt checken op dit mooie forum.

piele

Hallo Marco,

Welkom op dit forum!