Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Mijn nieuwe vergistingskast

Gestart door MrJeJo, 02-06-2016 15:38 u

Vorige topic - Volgende topic

MrJeJo

Ik heb een goedkoop koelkastje gekocht. Twee keramische warmtelampen van 40 W en daarboven twee computerventilatoren. Alles aangestuurd met een STC-1000.

Fermon

Ziet er netjes uit, maar... zitten de warmtelampen niet te dicht tegen de achterwand van je koelkast?
Zelf gebruik ik geen warmtelampen maar heb gelezen dat deze behoorlijk warm kunnen worden, smelt je achterwand dan niet?

emiel1

Ziet er netjes uit, maar het lijkt wel de halve koelkast in beslag te nemen, of zie ik dat verkeerd? Past je vergistingsvat er nog wel in?

IvoDelver

Bij mij vervormde het kunststof al met 1x 50 Watt warmtelamp. Hoop dat je echt voldoende airflow hebt wil je dat tegen gaan

MrJeJo

Citaat van: Vrumona op 02-06-2016  16:32 uZiet er netjes uit, maar... zitten de warmtelampen niet te dicht tegen de achterwand van je koelkast?
Zelf gebruik ik geen warmtelampen maar heb gelezen dat deze behoorlijk warm kunnen worden, smelt je achterwand dan niet?
Ik kan de lampen nog een stuk naar voor halen, deze zitten niet vast aan de onderkant.

Citaat van: emiel1 op 02-06-2016  16:38 uZiet er netjes uit, maar het lijkt wel de halve koelkast in beslag te nemen, of zie ik dat verkeerd? Past je vergistingsvat er nog wel in?
Ruimte zat, ik heb een nieuwe foto gemaakt.

Citaat van: IvoDelver op 02-06-2016  16:40 uBij mij vervormde het kunststof al met 1x 50 watt warmte lamp. Hoop dat je echt voldoende airflow hebt wil je dat tegen gaan
Ik zal de lampen nog een stuk naar voor halen.

rajd

Waar heb je de sensor van je STC hangen?

MrJeJo

Citaat van: rajd op 02-06-2016  19:15 uWaar heb je de sensor van je STC hangen?

Die plak ik aan de zijkant van mijn vergistingsvat met bubbelplastic.

Bart J

Je hebt zo te zien 230 V onder in de koelkast staan, de warmtelampen, ik vind dit link met 50 liter vloeistof erboven.

MrJeJo

Citaat van: Bart J op 02-06-2016  20:40 uJe hebt zo te zien 230 V onder in de koelkast staan, de warmte lampen, ik vind dit link met 50 liter vloeistof erboven.

Daar heb je een punt, maar toch zie je dit soort constructies vaker. Ik zal het in de gaten houden.

Juindorper

Citaat van: Bart J op 02-06-2016  20:40 uJe hebt zo te zien 230v onder in de koelkast staan, de warmte lampen, ik vind dit link met 50 liter vloeistof erboven.
Meer vanwege condensvorming. (Er van uit gaande dat het vat niet lekt).
Dat stopcontact voor de ventilatoren zou ik sowieso buiten de kast gemaakt hebben. (als ik al ventilatoren zou gebruiken)

rajd

Citaat van: Bart J op 02-06-2016  20:40 uJe hebt zo te zien 230 V onder in de koelkast staan, de warmtelampen, ik vind dit link met 50 liter vloeistof erboven.

inderdaad, een lamp in een waterdichte behuizing is m.i. toch wel te prefereren...

emiel1

Citaat van: MrJeJo op 02-06-2016  17:49 uIk kan de lampen nog een stuk naar voor halen, deze zitten niet vast aan de onderkant.

Ruimte zat, ik heb een nieuwe foto gemaakt.

Ik zal de lampen nog een stuk naar voor halen.

Aah, het is een hoge! :) Met een lage had ie toch wel voor de helft vol gezeten dus zo te zien

Coen

Zelf heb ik alle delen die spanning dragen boven in de kast geplaatst, wel zo veilig

MrJeJo

Ik zal alles naar boven verplaatsen, dat gaat gelukkig vrij eenvoudig.

Coen

Wel de ventilatoren zo plaatsen dat je een goede circulatie krijgt door de hele kast en langs de lampen

Houten Hoofd

Ziet er netjes uit! 230 zou ik ook buiten/hoog doen. Zelf gebruik ik ook geen adapters in het stopcontact dat ik in mijn gistkast heb omdat die soms erg veel warmte kunnen uitstralen. Bij het koelen van mijn verlengde koelkast-gistkast is elk kleine beetje warmte zonde.

Vergelijkbare Topics (7)

14870

Reacties: 25
Gelezen: 8885

40424

Reacties: 73
Gelezen: 10532

10981

Reacties: 6
Gelezen: 3280

37308

Reacties: 29
Gelezen: 5322

9117

Reacties: 14
Gelezen: 6915

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.