Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Hop uit Poperinge

Gestart door JeroenCV, 22-10-2009 20:47 u

Vorige topic - Volgende topic

JeroenCV

Beste Hobbybrouwers,

Ik ontving dit bericht met verzoek om het onder hobbybrouwers te verspreiden.
Bij deze. De ik persoon in het bericht ben ik niet.

CiteerIk wil de volgende boodschap aan jullie overbrengen omdat ik dat beloofd heb aan Eric Lagache teler en
Hophandelaar in Poperinge, Belgie. Ik ontmoette deze man onlangs tijdens het 10 jarig bestaan van de Texelse Bierbrouwerij. Hij vroeg mij of ik wellicht kontakten had om een boodvhap over te brengen.
En dat doe ik bij deze.

De boodschap

Buiten zijn activiteiten als groothandelaar is hij voor kleine brouwers en particuliere brouwers gestart met de levering van hop in kleinsverpakking in bellen en pallets.
Hij kan leveren in verpakking van 100 en 200 gram en welke variatie dan ook.
Ik heb geen prijzen maar wel een algemene mededeling dat zijn prijzen 50% liggen onder de prijs die je bij een
groothandel of speciaal winkel moet betalen.

Als je er wat mee kunt doen ga je gang en als je contact opneemt zeg dan als je dat wilt dat eea van mij
hebt doorgekregen dan heeft hij de bevestiging dat ik mijn woord gehouden heb.
Voor de goede orde ik het er geen enkele financiële bemoeienis mede.

Goed voor geinterseerden heb ik contactgegevens van de hophandelaar. Stuur mij een bericht en je ontvangt de gegevens.

weed

Eric kan wel wat klandizie gebruiken.

Lees hier meer

Sjakie

Is dit een beetje betrouwbaar?
Of moeten we maar afwachten wat je krijgt.

Maarten

Ach, als het zo goedkoop is, lijkt dat me niet zo'n punt. Daarbij vind ik het leuker om een kleine hopboer te steunen (als kleine brouwer) dan een grote.

Daarbij verpakt hij het zelf in kleine verpakkingen, waar van grote hopboeren via Brouwland geloof ik word overgepakt in kleinere verpakkingen. Da's een extra oxidatiestap voor de hop. Is het handig om een centrale inkoopactie op te zetten? Ik ben wel geïnteresseerd!

Ronnie

Dat is nu toch al te laat voor goede hop? Deze waar ik de 3 soorten hop voor de gilde gehaald heb is al uitverkocht, alles overschotten gaan naar een opkoper zoals Lagache...
Als het de Lagache uit Warneton is geef ik u een raad: wij hebben daar ooit éénmaal gekocht, wij kopen daar nooit meer, sorry.
De vimmen die normaal op de composthoop gaan zaten ook in de zakken..

Kleine_Schriek

Ik ben het helemaal met Maarten eens en wil daar ook wel inkopen. Alleen logistiek lijkt het me wat onhandig. Even naar Poperinge rijden doe je niet zomaar, het is 232 km van ons vandaan... Als hij wil versturen via post dan is het een goed plan. Kan ik hier de Geldropse e.o. distributie doen  :brouwen:

VEMP

Ik kom komende week in Poperinge, ik weet niet of ik bij hem aan huis kan kopen?

Maarten

Citaat van: Ronnie op 23-10-2009  09:52 uDat is nu toch al te laat voor goede hop? Deze waar ik de 3 soorten hop voor de gilde gehaald heb is al uitverkocht, alles overschotten gaan naar een opkoper zoals Lagache...
Als het de Lagache uit Warneton is geef ik u een raad: wij hebben daar ooit éénmaal gekocht, wij kopen daar nooit meer, sorry.
De vimmen die normaal op de composthoop gaan zaten ook in de zakken..
Hmm dit klinkt als niet optimale kwaliteit. Wat zijn vimmen? (is dat vlaams?) bladeren, of takjes?

Ronnie

Heb dat eerder al es verteld:
Vimmen is een hopboer term, voor het eerst gehoord van een hopboer uit streek van Asse (Brussel). Hij heeft toen gewaarschuwd daarop te letten.
Het zijn de buitenste blaadjes die van de hopbel loskomen en weggeblazen worden door de plukmachine. Vimmen komt waarschijnlijk van het Engels.

Die vimmen liggen dan allemaal op een hoop. Zo hebben we eens massa's van die losse blaadjes in onze geleverde hop gevonden, die man dacht dat we dat waarschijnlijk niet kennen of niet zouden zien..

In Poperinge hebben we steeds goede kwaliteit gehad bij Paco.

Lagache is niet in Poperinge maar in Warneton, een Waalse enclave tussen West-Vlaanderen en Frankrijk.

Als je niet zo ver wil rijden moet je bij Fons Temmerman, even ten zuiden van Aalst: uitstekende kwaliteit
alsook bij Jean De Wael in Dilbeek. Maar die zijn al uitverkocht, moet je op voorhand de hoeveelheden afspreken in augustus = officieele marktprijs.
Onze gilde heeft voor samenaankoop 2009 57 kg gekocht over 3 rassen Target, East Kent Gold & Hallertau Mittelfrühe.

cornel

Eric Lagache is de broer van de hopboer uit Warneton,
De kleine verpakkingen die ik er al gehad heb, zijn verpakt onder stikstof,dus niet vacuüm,
Hij is wel de hopleverancier van Westvleteren, zit ook mee in het hopmuseum en al wat met hop te maken heeft in en rond Poperinge,
Voert ook Duitse en Tjechische hop in,
Maakt zelf pellets.
En hij is ook van plan een eigen labo in te richten om alfazuur etc te bepalen.
Ik heb er al hop van gebruikt,oa WGV,Target ,chalenger, enz
Soms een takje of blaadjes tussen de bloemen,
maar dat weegt niet op tegen de duurdere prijzen van andere leveranciers.

groeten
Cornel

VEMP

En waar kan ik deze hop kopen? Ook in Poperinge zelf?

cornel

Bij Eric zelf,
Eurohop Sint-Pietersstraat 12
8970 Reningelst Eric Lagache Tel: 057 33 32 57 - GSM: 0476 62 22 08
Fax: 057 33 32 58
eurohop.poperinge@belgacom.be
Handel,Productie pellets (T90)
http://www.west-vlaanderen.be/upload/povlt/hop/hophandelaars.html

groeten,
cornel

VEMP

Ronnie

Citaat van: cornel op 23-10-2009  19:11 uEric Lagache is de broer van de hopboer uit Warneton..

Ha, goed om weten, want die uit Warneton, sorry...

Cheetah

hey Ronnie,
Bezige bij: vandaag leerrijke praktijkdag bierbrouwen gegeven en nu op het forum voor de hop!
Groetjes

VEMP

goom

Citaat van: VEMP op 25-10-2009  11:00 uKent iemand deze? http://www.hoppecruyt.be/

Prima zaak.

VEMP

Merci, ga ik er vanmiddag even langs.

VEMP

Heb een stekje Goldings en een stekje Target gekocht. Wat een leuke plek daar! Een aanrader.

Vergelijkbare Topics (7)

8913

Reacties: 27
Gelezen: 6026

6303

Reacties: 1
Gelezen: 1646

37768

Reacties: 13
Gelezen: 4007

34896

Reacties: 15
Gelezen: 3510

29422

Reacties: 4
Gelezen: 4708

31-08-2015 20:58 u
door homoeccentricus

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.