Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Clarity ferm voor quadrupel

Gestart door hb-lot, 09-11-2022 17:16 u

Vorige topic - Volgende topic

hb-lot

Goedemiddag,

Dit weekend wil ik de Rochefort 8 kloon uit het boek van Adrie Otte proberen te brouwen. Nu heb ik familie met een gluten intolerantie en leek het me aardig om daar rekening mee te houden middels toevoeging Clarity Ferm.

Nu zie ik voornamelijk verhalen over pils e.d. Waarschijnlijk vanwege de klaringswerking.

Zou er een nadeel zijn aan het gebruik hiervan voor een donker / sterk bier? Smaak? Mondgevoel?

hb-lot

Daar er geen reacties waren heb ik dit overigens maar niet gebruikt.

Jacques

Klinkt een beetje als Polyclar BrewBrite. Ook dat wordt gebruikt om glutenvrij bier te krijgen.

Zal wel een merkkwestie zijn.

Zoek eens naar Polyclar op het forum.

hb-lot

Citaat van: Jacques op 21-11-2022  16:24 uZoek eens naar Polyclar op het forum.
Dank voor de suggestie, maar ook helaas niets gevonden dat mijn vraag beantwoord. Een Meibock en een Tsjechische pils.

Eriks

Citaat van: hb-lot op 09-11-2022  17:16 uGoedemiddag,

Dit weekend wil ik de Rochefort 8 kloon uit het boek van Adrie Otte proberen te brouwen. Nu heb ik familie met een gluten intolerantie en leek het me aardig om daar rekening mee te houden middels toevoeging Clarity Ferm.

Nu zie ik voornamelijk verhalen over pils e.d. Waarschijnlijk vanwege de klaringswerking.

Zou er een nadeel zijn aan het gebruik hiervan voor een donker / sterk bier? Smaak? Mondgevoel?

Ik heb hem eenmaal gebruikt voor een dubbel en daarna met 3 man getest. Biertje met en biertje zonder. 1 proefde geen verschil, ik en de ander vonden hem net iets leger smaken maar niet noemenswaardig.
Voor wie het gemaakt was, was dolblij! Omdat er zo veel meer smaak aan zit dan de gluten vrije varianten uit de winkel

hb-lot

Dank. Zal dit overwegen voor een volgende.

Deze zit ondertussen al in de navergisting.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.