Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Brouwen gist allergie

Gestart door ronnij, 10-09-2015 18:05 u

Vorige topic - Volgende topic

ronnij

Hoi allemaal,

Ten eerste wil ik jullie bedanken voor de vele tips en verhalen die ik hier al gelezen heb in het afgelopen jaar.

Ik vroeg mezelf af of iemand hier ervaring heeft met een allergie voor gist en of er een manier is om bier te brouwen met minimaal gist.
Kan ik dan simpel weg minder gist bij het brouwsel doen of hebben jullie andere suggesties.

Ik brouw nu nog met blikken van Brewferm en Coopers. (Kosten benodigde spullen houden me tegen)

Ik hoop dat iemand al eerder naar dit heeft gekeken en mij hiermee kan helpen.

MvG
Ron

seed7

Wat je kunt doen is na het gisten je bier steriel filteren zodat er geen gist meer in zit en daarna geforceerd carboniseren in een fust.

Als het een allergie is voor een specifieke gist kun je misschien met een andere gist soort brouwen,

Ingo

wilbertd

Steriel filteren is wel een heel duur grapje.
Ik weet niet of er ook echt  een praktische hobbybrouw oplossing is.
Er zijn veel trucjes om uiteindelijk met zo min mogelijk gist in de fles te eindigen, maar kwijt raken doe je het niet gemakkelijk.

seed7

Oscar

Citaat van: seed7 op 11-09-2015  07:54 uFilters met pomp en filterplaten: http://www.polsinelli.it/de/shop/pumpen-und-filter.html

Citaat van: ronnij op 10-09-2015  18:05 u(kosten benodigde spullen houden me tegen)

::) ;D

seed7

Het leven zit vol keuzes.

Ingo

wilbertd

Citaat van: seed7 op 11-09-2015  07:54 uFilters met pomp en filterplaten: http://www.polsinelli.it/de/shop/pumpen-und-filter.html

Ah... wat een lieve filtertjes  :)

Puck

Er zijn een hoop filmpjes te vinden van onze vrienden aan de overkant van de plas die filteren met een water filter. Misschien helpt dit iets? Het is natuurlijk niet een platenfilter... Wie heeft ervaring met deze methode?

ronnij

Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor de reacties.
Ik zal de verschillende aangereikte  mogelijkheden bekijken.
Mocht ik er een van ondernemen laat ik natuurlijk het resultaat weten.

Tips zijn nog steeds van harte welkom.

Ron

Ronnie

Volgens mij moet het ook gaan met de schijven filterplaat voor wijnmakers.
Heb dat indertijd nog gedaan (op wijn) met zo een handpomp met filterschijfhouder en deze filterplaten
gaf kristalheldere drank.
Je zal dan ook best met CO2 druk vullen want je kan niet hergisten op fles.
Zal dus nog niet volledig uitgegist mogen zijn, dus met nog voldoende CO2 in oplossing, flink gekoeld en in die toestand dan filteren.
Je staat voor een hele uitdaging, zelden gaat zo iemand te werk, maar je zal van veel mensen wel voldoende advies kunnen krijgen!

Die schijvenfiltertje raad ik aan voor beginners.
Als je voldoende volume kan brouwen kan iets met een waterfilter als hierboven op de foto, interessant worden. (Geeft veel verliesvolume).

ronnij

Bedankt voor uw reactie.

Ik zal dit eens bespreken met een maat van mij waarvoor ik dit wil brouwen.
Mocht het zover komen dat ik het probeer, krijgen jullie het resultaat te horen.

Ron

Vergelijkbare Topics (7)

31075

Reacties: 11
Gelezen: 3279

27008

Reacties: 13
Gelezen: 3761

43145

Reacties: 4
Gelezen: 1012

20392

Reacties: 10
Gelezen: 3903

15255

Gestart door NewLine

Reacties: 17
Gelezen: 6062

6240

Reacties: 9
Gelezen: 3679

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.