Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Suikerwater injector voor bottelen

Gestart door Segal, 15-07-2014 12:33 u

Vorige topic - Volgende topic

Segal

Beste allen,

Tijdens het kijken naar de 14e aflevering van BrouwTv (leuk!!) zag ik dat brouwer Ingo een erg interessant apparaatje had voor het toedienen van suikerwater:

Op 2:22 laat hij het apparaat zien.

Hoewel hij zelf zegt dat "ze overal online te vinden zijn", heb ik geen idee waar ik op moet zoeken. De "injectiespuiten voor veeartsen" die ik wel vindt hebben niet zo'n slangetje.

Wie heeft er ervaring mee, of weet waar ze te krijgen zijn?

Ik hoor het graag!

Wolter

Citaat van: Segal op 15-07-2014  12:33 uBeste allen,

Tijdens het kijken naar de 14e aflevering van BrouwTv (leuk!!) zag ik dat brouwer Ingo een erg interessant apparaatje had voor het toedienen van suikerwater:

Op 2:22 laat hij het apparaat zien.

Hoewel hij zelf zegt dat "ze overal online te vinden zijn", heb ik geen idee waar ik op moet zoeken. De "injectiespuiten voor veeartsen" die ik wel vindt hebben niet zo'n slangetje.

Wie heeft er ervaring mee, of weet waar ze te krijgen zijn?

Ik hoor het graag!

Ik denk dat een PB naar Seed7 je kan helpen. Dat is Ingo namelijk.

seed7

Segal

Tjonge jonge, wat zijn jullie toch een toppers; en snel ook!

Dank!

bierhenkie

Het heet een continue-injector. Maar goedkoop is anders. Een mooie kost al gauw vier tientjes. Ik schep altijd een theelepeltje suiker door een trechtertje in het flesje voordat de dop er op gaat.

Etn82

Kijk dat is handig, welke uitvoering heb jij Ingo, de 2 of 5 ml versie?

seed7

De 5 ml.

Zit nog wel over een 2 ml te denken om daarmee de 'bottelbrettjes' toe te voegen :)

In bijlage een poging tot doseringssoftware.

Ingo

Wolter

Ik krijg het xl document niet goed geopend. Hebben anderen daar ook last van?

Eric v B

Bedankt voor het delen van het document!

@ Wolter, bij mij opent deze wel in Excel (2010)

Wolter

Citaat van: Eric v B op 15-07-2014  18:24 u@ Wolter, bij mij opent deze wel in Excel (2010)

OK. Dan ga ik er nog even naar kijken. Weet ik in ieder geval dat het niet aan het document ligt. Zal de (logische) verklaring wel vinden. Bedankt

HermanH

Ik gebruik ook zo'n bottelspuit. Heb een gelijkaardig xls-bestandje gemaakt toen ik ging bottelen, een linkje ervan staat HIER. Ik zet mijn suikeroplossing 10' in een vuurvaste maatbeker in het mandje van de snelkookpan. Daarna gaat die in een koudwaterbadje en na afgekoeld gaat er de gehydrateerde bottelgist bij. Gewoon invullen welke waarden je hebt gebruikt en gemeten en je kan aan de slag. Succes ermee! De siroop mag wel niet te dik zijn, anders moet je de benen v/d spuit zelf meehelpen om open te gaan daar de veer niet oneindig sterk is....
Grtz, Herman.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.