Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Temperatuur meten elektrische ketel

Gestart door Erwin1976, 19-06-2013 16:40 u

Vorige topic - Volgende topic

Erwin1976

Goedendag,

Het is me opgevallen dat bij een temperatuur meting tijden het maischen ik een aanzienlijk verschil heb bovenin de ketel, en onderin de ketel.

Dus zeg maar in het filterbed.

Waar moet ik van uit gaan bij het maischen?

Bovenin de pan of echt in het filterbed?

Ik vind het ook een nadeel van de elektrische pan dat hij nog een stuk in temp. omhoog schiet wanneer de temp is bereikt en je het toestel uit zet.
nauwkeurig maischen is erg lastig dus...

Adrie

Als je grote verschillen meet, dan roer je niet goed (genoeg). Het is belangrijk dat je door het hele beslag heen een gelijkmatige temperatuurverdeling hebt, anders kun je de enzymatische omzettingen niet goed sturen.

Erwin1976

Mmm...

En ik maar denken dat ik het tijdens het maïschen met "rust" moest laten... :nut:

Ik roer natuurlijk wel maar niet te veel...

Maar goed gedurende het gehele maischproces moet ik dus continu roeren begrijp ik dat goed?

Peterrr

Het roerwerk van mij gaat aan zodra de pan aan gaat...
En uit als er niet meer gemaischt hoeft te worden.
En daardoor blijft mij toch wel alles redelijk het zelfde qua temperatuur.

Grt Peter

Oscar

Citaat van: Erwin1976 op 19-06-2013  18:17 uMaar goed gedurende het gehele maischproces moet ik dus continu roeren begrijp ik dat goed?

Nee, tijdens verwarmen moet je roeren en als je een goede temperatuur meting wilt doen, moet je ook eerst ff roeren... :brouwen:

bert braadslee

Als ik niet roer in mijn elektriek ketelke krijg ik ook problemen met temperatuurverschillen en als er dikvloeibaar gemaischt wordt (2,5 liter / kilo) is er gerede kans op aanbranden. Devies : roeren roeren roeren, zzz, roeren...

bert braadslee

Bij de Warmmaster Deluxe krijg (brouw ik mee) krijg je zelfs het probleem dat als je niet roert, dat ie voorbij de ingestelde temperatuur kan schieten. Vervolgens raakt ie van slag en kan ie gaan verwarmen tot 100 graden.
Roeren dus.

Erwin1976

Duidelijk verhaal...
Eenieder bedankt voor uw bijdrage  :degroeten:

Vergelijkbare Topics (7)

36058

Reacties: 15
Gelezen: 3559

18846

Reacties: 7
Gelezen: 5810

42945

Gestart door jazon1963

Reacties: 18
Gelezen: 1667

16505

Reacties: 17
Gelezen: 9907

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.