Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Brouwerijnaam vergeten. Ketels van glas

Gestart door Rowan Huigen, 05-12-2010 22:24 u

Vorige topic - Volgende topic

Rowan Huigen

Ik ben even wat kwijt, ja ja de Sint maakt nog steeds indruk denk ik maar.
Gister las ik een stukje op dit forum over een brouwerij met brouwketels die in glas waren uitgevoerd. Nu ben ik de naam van deze brouwerij vergeten. Weet iemand wat ik bedoel en hoe deze brouwerij heet. Als ik een weekendje vrij heb leek het me leuk om deze brouwerij eens te bezoeken.

BVD Rowan  ^-^

Oscar

Citaat van: Rowan Huigen op 05-12-2010  22:24 uGister las ik een stukje op dit forum over een brouwerij met brouwketels die in glas waren uitgevoerd.

Graaf van Heumen...van Constant Keinemans. Deze installatie's worden gemaakt bij Joh. Albrecht (Duitsland)

Links :

http://www.graafvanheumen.nl/
http://www.brouwtechniek.nl/
http://www.brauhaus-joh-albrecht.de/data/index.php

:)

MO

Ligt niet ver van Nijmegen. Is alleen op zondag open, dan wordt er nagenoeg altijd gebrouwen. Prachtige installatie hoor.

Rowan Huigen

Dank jullie, ga ik binnenkort eens bezoeken.
Gr. Rowan  :groots:

EBC

Ik ga in Hamburg graag een biertje drinken bij Joh. Albrecht.

Sinds wanneer maken die brouwinstallaties? Zeker weten?

De installatie in Hamburg is niet van glas, maar wel gemaakt door Kaspar Schultz.

Oscar

Citaat van: EBC op 05-12-2010  23:10 uSinds wanneer maken die brouwinstallaties? Zeker weten?

Geen idee, maar ik heb een folder van hun van de Brau dit jaar met deze installatie. Wellicht dat ze bemiddelen  :weetniet:

SeekingBeer

Ongelooflijk wat mensen voor een goed bier doen!
Gave link Oscar, deze:

Zelf brouw ik ook graag met glas en vroeger was zoveel geld als deze investering veel meer waard op een spaarrekening.
Leuk om te zien dat men tegenwoordig meer waarde hecht aan het investeren in een goede brouw installatie.
Ja ja, rijk of arm: allemaal haten we de bierindustrie en willen we beter spul voor ons geld...

Oscar

Citaat van: SeekingBeer op 05-12-2010  23:34 uZelf brouw ik ook graag met glas

Ik liever met mout en hop.... ;D ;D

Citaat van: SeekingBeer op 05-12-2010  23:34 uLeuk om te zien dat men tegenwoordig meer waarde hecht aan het investeren in een goede brouw installatie.

Goede apparatuur werkt gewoon prettiger en efficienter, en met een rondleiding/proeflokaal is het uiterlijk ook nog een commerieel aantrekkelijk... :)

Rowan Huigen

Volgens mij heeft Oscar niet alleen verstand van bier maar ook commercieel weet hij de zaak aan de man te brengen.

Gr. Rowan  :brouwen:

Hopmans

Citaat van: Oscar op 05-12-2010  23:42 uGoede apparatuur werkt gewoon prettiger en efficienter, en met een rondleiding/proeflokaal
is het uiterlijk ook nog een commerieel aantrekkelijk... :)

Tja, je ligt alleen krom van de schuld met de aanschaf van een Duitse installatie.
Er zijn ook zat goedlopende brouwerijen die zelfbouw-onderdelen gebruiken.

Rowan Huigen

Ja zelf bouwen heeft ook mijn voorkeur. Alleen lastig om ketels van ongeveer 300 liter te vinden.
Mijn volgende projectje. Wanneer dit uitgevoerd gaat worden zal nog wel even duren maar ik ben in ieder geval opzoek. Heb bijv. gisteravond nog zitten zoeken op Duitse sites en stukken gelezen over G5 en G6 gecertificeerde ketels. In China zal het allemaal wel voordeliger zijn denk ik.

Hopmans

Citaat van: Rowan Huigen op 06-12-2010  10:49 uJa zelf bouwen heeft ook mijn voorkeur. Alleen lastig om ketels van ongeveer 300 liter te vinden.
Ook dit kan je zelf bouwen.
Rechte plaat > zetbank wals > lassen > ronde bodem eronder.
Waar een wil is, is een weg.

Edgar

Citaat van: SeekingBeer op 05-12-2010  23:34 uGave link Oscar, deze:

Nou ja, inhoudelijk inderdaad, maar wel een draak van een website. De anti-aliasing-knop hebben ze nog niet gevonden. En het logo lijkt wel 'rouwtechniek'', ook niet echt aantrekkelijk.

Citaat van: EBC op 05-12-2010  23:10 uIk ga in Hamburg graag een biertje drinken bij Joh. Albrecht.

Sinds wanneer maken die brouwinstallaties? Zeker weten?

Deze Joh. Albrechts zou in München zitten. Een andere?

Edgar

Citaat van: Oscar op 05-12-2010  22:36 uGraaf van Heumen...van Constant Keinemans. Deze installatie's worden gemaakt bij Joh. Albrecht (Duitsland)

http://www.brauhaus-joh-albrecht.de/data/index.php

Ik denk dat dat deze link moet zijn:

https://www.joh-albrecht.com/

De "S" achter Albrecht op de site van Brouwtechniek is vermoedelijk een spelfout.

Rowan Huigen

Ja lijkt mij een leuke uitdaging en dan wel voor iemand die RVS kan lassen een wals en een zetbank in zijn schuurtje heeft staan. Ik hou me aanbevolen.
Maar zoals mijn moeder al zij ' een ding tegelijk'.

Hopmans

Citaat van: Rowan Huigen op 06-12-2010  12:58 uJa lijkt mij een leuke uitdaging en dan wel voor iemand die RVS kan lassen een wals en een zetbank in zijn schuurtje heeft staan.
Ik kan ook geen RVS lassen.
Ik kan helemaal niks.
Pas als ik iets nodig heb, dan ga ik me er in verdiepen.

EBC

Citaat van: Edgar op 06-12-2010  12:56 uIk denk dat dat deze link moet zijn:

https://www.joh-albrecht.com/

De "S" achter Albrecht op de site van Brouwtechniek is vermoedelijk een spelfout.

Ja viel besser!

Vanavond nog maar eens langs die andere Joh Albrecht  :biersmile:

toon van den broek

Hallo Rowan,
Het is helemaal niet zo moeilijk ketels van plm 300ltr te vinden.
Als RVS je ding is kan je prima gasgestookte of elektrisch verwarmde ketels kopen die in de slagerij gebruikt worden.
Ga je liever voor koper kan je via enkele websites in Portugal voor een redelijk bedrag iets kopen/bestellen.
Het is dus echt niet nodig om zelf wat in elkaar te fabrieken.
Reken wel op vrij lange opwarmtijden bij ketels van RVS.
Als je nog wat zoekt heb ik nog een (handgemaakte) koperen ketel van plm 200ltr.

Hartelijke groeten, Toon van den Broek

Oscar

Citaat van: Hopmans op 06-12-2010  07:18 uEr zijn ook zat goedlopende brouwerijen die zelfbouw-onderdelen gebruiken.

Klopt...maar zorg dan wel dat je een goede lasser inhuurt. In Raalte staat een "nieuwe" brouwerij welke zijn ketels van Melktanks heeft laten maken. En een supercool buizenstelsel  heeft laten aanleggen door zijn lasser :D   Mooi werk  :)

RobinB

Citaat van: Rowan Huigen op 06-12-2010  10:49 uJa zelf bouwen heeft ook mijn voorkeur. Alleen lastig om ketels van ongeveer 300 liter te vinden.

Bij jullie in de buurt (toch?) langs de A28 (staphorst) heb je ook www.rvstanks.nl

Misschien en bezoekje waard?

Rowan Huigen

Van de brouwerij in Raalte heb ik afgelopen weekend een pilsje gedronken.
Helaas het was nr. 7 of 8 of 9. Dus ik kan hem eigenlijk niet meer beschrijven hoe hij smaakte.
Misschien moet ik maar een keer bij deze brouwer langs gaan. Raalte is inderdaad in de buurt.
En mijn interesse is gewekt hoe dit van melksilo's in elkaar is gemonteerd.

De rvs tanks bij Staphorst ken ik, ook bij mij in de beurt. Als ik nog wat tijd heb kan ik altijd
eens even gaan kijken, zo ver is dat niet.
Bovendien om iets kant en klaar te kopen kan ik op dit moment financieel niet rond krijgen.
Er is echter wel genoeg kreativiteit en onder mijn kennissen zit iemand die rvs kan lassen.
Onze HERMS heeft hij ook voor een appel en een ei gelast.

De tip van ketels uit Portugal ga ik van de week maar eens even onderzoeken.
Mijn portugees is echter nul, gelukkig hebben we google vertaal.
Op deze manier hebben we ook met de NOVAX pomp fabriek in Italy gecommuniceerd.

Rowan Huigen

Hopmans,
Mocht je nu wat RVS gelast willen hebben dan wil ik wel wat voor je regelen!

Gr. Rowan  :biersmile:

Hopmans

Citaat van: Rowan Huigen op 06-12-2010  22:34 uHopmans,
Mocht je nu wat RVS gelast willen hebben dan wil ik wel wat voor je regelen!

Gr. Rowan  :biersmile:

Thanks, maar dat zal nog wel ff duren.
Ik moet ook nog een tijdje sparen.

Rowan Huigen

Zitten we beide met dezelfde uitdaging.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.