Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Klarstein verwarmt niet meer

Gestart door tverdel, 23-03-2021 12:44 u

Vorige topic - Volgende topic

tverdel

Beste mede-brouwers,
Kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem.

Tijdens het brouwen van mijn laatste biertje hield de Klarstein 30 liter ketel ermee op (het is de eenvoudig ketel van Klarstein zonder LCD schermpje). Hij verwarmde niet meer. Van het ene op het andere moment.
De onderkant van de ketel open gemaakt en geprobeerd eea door te meten maar niets bijzonders gevonden.
Voor 25 Euries een nieuwe thermostaat gekocht en deze ingebouwd. Maar helaas geen resultaat.
Ik heb ongeveer 10 keer gebrouwen, dus ketel is nog vrij nieuw. Helaas geen garantie.  :huilen:

Baal er enorm van  >:(

Heeft iemand suggesties hoe dit probleem verholpen kan worden (helaas heb ik weinig elektronica ervaring). Ik woon in Utrecht dus als iemand mee kan kijken is dat helemaal mooi).  :groots:

:degroeten:
Theo Verdel

Pieter1954

Zit er geen resetknop aan de onderkant?

dutch peter

Theo,

Je hebt je thermostaat vervangen, maar ook je verwarmingselement gecontroleerd? Als die stuk is hebt je niks aan nieuwe thermostaat.

tverdel

Citaat van: Pieter1954 op 23-03-2021  13:04 uZit er geen resetknop aan de onderkant?

Hé Pieter, bedankt voor je reactie. Helaas geen reset knop.

tverdel

Citaat van: dutch peter op 23-03-2021  13:47 uTheo,

Je hebt je thermostaat vervangen, maar ook je verwarmingselement gecontroleerd? Als die stuk is hebt je niks aan nieuwe thermostaat.

Hé Peter bedankt voor je reactie.
Probleem is dat ik niet weet hoe ik een verwarmingselement moet controleren. Deze zit gelijmd aan de onderkant, dus niet los te halen. Ziet er normaal uit, maar wordt dus niet warm. Even een foto toegevoegd.

LAM

Citaat van: tverdel op 23-03-2021  14:51 uDeze zit gelijmd aan de onderkant
Balen dat ze die zo strak verlijmd hebben. Of dat echt nodig was vraag ik me dan af... Dan gaat 'ie uiteraard niet zo snel los en geleidt 'ie de warmte goed maar dit is ook wel weer een beetje overdreven. Ziet er trouwens wel strak uit zo haha

jacob b

Aan/uit schakelaar niet defect?

Woeka

Citaat van: tverdel op 23-03-2021  14:51 uProbleem is dat ik niet weet hoe ik een verwarmingselement moet controleren. Deze zit gelijmd aan de onderkant, dus niet los te halen. Ziet er normaal uit, maar wordt dus niet warm. Even een foto toegevoegd.

Element doormeten met een multimeter, is de weerstand laag (1 - 10 ohm) dan is deze waarschijnlijk nog goed. Is dat hoger / oneindig dan is het einde verhaal spiraal.

Verwarmingselement aanzetten en met een multimeter meten of er 230v op de aansluitingen van het element staat zou ook een test kunnen zijn.

Vergelijkbare Topics (7)

25017

Reacties: 25
Gelezen: 19209

20576

Reacties: 30
Gelezen: 8904

38665

Reacties: 19
Gelezen: 2624

19172

Reacties: 23
Gelezen: 7743

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.