Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Recepten van 10 liter

Gestart door Florett, 12-04-2016 19:27 u

Vorige topic - Volgende topic

Florett

Beste medebrouwers,

Ik heb een tijd geleden een boek gekocht.
Maar deze recepten zijn voor minimaal 30 a 60 liter, zelf heb ik een pan van 10 liter.

Hoe kom ik aan recepten van 10 liter?

Ik heb er al een brouwsel uitgemaakt, Maar helaas is deze mislukt.

Wie kan mijn er mee helpen, ik wil zelf voorlopig nog een kleine batch gebruiken om wat meter ervaring op te doen.

Alvast bedankt

Oscar

Citaat van: Florett op 12-04-2016  19:27 uHoe kom ik aan recepten van 10 liter?

Brouwsoftware downloaden en omrekenen... :)  Of gewoon ff zelf maken, zo moeilijk is dat niet. Verdiep je ff in de materie en het maken van een simpel blond bier recept of een pale ale is kinderwerk  :) :biersmile: :brouwen:

Succes!

Florett

Bedankt Oscar,

Welk brouwprogramma kan ik het beste daarvoor gebruiken?

Oscar

Citaat van: Florett op 12-04-2016  19:41 uWelk brouwprogramma kan ik het beste daarvoor gebruiken?

BrouwVisie of BrouwHulp... Kijk even welke programma jij het prettigst vindt werken... :)  BrouwVisie is door mij gemaakt, maar dat andere programma werkt ook prima  ;)   :biersmile:

Stijn85

Ik ken er twee. Dat zijn BrouwVisie & BrouwHulp.

Haagse Wouter

Ik gebruik BrouwHulp omdat deze alfabetisch eerder voorkomt dan BrouwVisie.

Florett

Bedankt voor de tip, touch nog een vraag, waar kan ik deze downloaden

Klepper

Ik heb het boek "Verander water in bier" (Adrie Otte, ISBN 9789081739481) gekocht. Een handig en praktisch boek / naslagwerk voor de beginnende brouwer. Het boek bevat ook een hoofdstuk met recepten. Deze zijn allen voor 10 liter. Ik ben blij met dit boek en heb er veel van geleerd.

j.heesters3

Citaat van: Florett op 12-04-2016  19:27 uBeste medebrouwers,

Ik heb een tijd geleden een boek gekocht.
Maar deze recepten zijn voor minimaal 30 a 60 liter, zelf heb ik een pan van 10 liter.

Hoe kom ik aan recepten van 10 liter?

Ik heb er al een brouwsel uitgemaakt, Maar helaas is deze mislukt.

Wie kan mijn er mee helpen, ik wil zelf voorlopig nog een kleine batch gebruiken om wat meter ervaring op te doen.

Alvast bedankt

Heb een tijd geleden een herberekeningstabel gemaakt die je kunt downloaden. Daar kun je simpel de hoeveelheden terugrekenen.http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,30549.msg466570.html#msg466570 is natuurlijk niet zo goed en uitgebreid als BrouwHulp of BrouwVisie maar is een zeer simpel tooltje.

Jos

Eric v B

Citaat van: Florett op 12-04-2016  20:00 uBedankt voor de tip, touch nog een vraag, waar kan ik deze downloaden
Ff Googelen op BrouwHulp of BrouwVisie en je komt op een van de downloadpagina's uit.

Succes!

Oscar

Citaat van: Florett op 12-04-2016  20:00 uBedankt voor de tip, touch nog een vraag, waar kan ik deze downloaden

Download BrouwVisie

Vergelijkbare Topics (7)

30742

Reacties: 7
Gelezen: 2399

5517

Reacties: 2
Gelezen: 1984

30-12-2006 13:08 u
door SanderZ
22253

Reacties: 19
Gelezen: 10352

38037

Reacties: 1
Gelezen: 1351

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.