Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Animocheck: 40 liter Rubbermaid water coolers uit de USA

Gestart door Rich, 27-05-2014 21:37 u

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Ik ben al een tijd op zoek naar zo'n oranje ton die men in Amerika vaak gebruikt in brouwinstallaties om in te maischen etc. Nu heb ik contact gehad met iemand van usa2you.nl, dit zijn twee Nederlandse broers waarvan er een in de USA woont die een webwinkeldoorstuurservice naar NL bieden. Voor $10 echter gaan ze ook naar fysieke winkels om daar spullen op bestelling te kopen. Ze hebben mij verteld dat ze voor € 123 all-in, dus incl aankoop, 1 ton naar Nederland kunnen verschepen, € 98 per stuk vanaf 3 stuks. Deze tonnen komen dan nieuw van The Home Depot en zijn van het merk Rubbermaid.

Zijn er wellicht meer geïnteresseerden hier voor een gezamenlijke inkoopactie? Zo ja dan zouden zij een offerte op kunnen maken met de definitieve kosten.

Vervolgens zouden ze dan bij mij op te halen zijn, ik woon in de omgeving Gouda.

De ton in kwestie:

seed7

Zoek eens naar Schengler Thermoport (hobbybrauerversand.de, amazon.de of ebay.de), misschien een RVS alternatief? De eerste heeft er ook passende filterbodems voor.

Onze Duitse collega's gebruiken ze graag als filterkuip en onze Engelse collega's maischen er graag in,

edit: een Thermoport is een dubbelwandige geïsoleerde (RVS) ketel

Ingo

Herman

Waarom een ronde koelbox, vierkant werkt ook prima en is goedkoper te verkrijgen. Verder kun je van igloo tegenwoordig ook wel in Nederland krijgen:

http://www.iglookoelboxen.nl/sport-medische-koelboxen/drankdispensers/10-gallon-seat-top

€ 89,95

rajd

Sja, ik ben al een tijdje aan het denken over een flinke koelbox als maischton, je ziet deze ton van The home depot inderdaad veel op HBT langskomen. Leuk idee, maar ik vind het eerlijk gezegd wat prijzig? Je kunt, zelfs in Nederland, voor minder geld een even zo grote koelbox kopen.

Ik zou wel graag een Coleman Xtreme willen hebben, die dingen zijn hier echter tamelijk duur (wellicht dat een inkoopactie van die dingen vanuit de VS interessant is?).

Zie bijv. hier:
http://www.walmart.com/ip/Coleman-70-Quart-Xtreme-Cooler/4807332?action=product_interest&action_type=image&placement_id=irs_top&strategy=PWVAV&visitor_id=78148239359&category=0%3A4125%3A546956%3A4128%3A5164&client_guid=cc886730-cb98-41fa-b8ed-183dfcc032fb&config_id=2&parent_item_id=14574678&guid=4faa53f8-5896-47ca-ba9a-6ada64ba34ff&bucket_id=irsbucketdefault&findingMethod=p13n

Dat ding kost in de VS $40 en hier Euro 130....

Herman

Hay

Rajd of ff goed marktplaats in de gaten houden.
Heel soms komen ze 2e hands langs.
Ik heb begin dit jaar het geluk om er 1 via marktplaats te kunnen bemachtigen.
Was eigenlijk zo goed als nieuw.
En werkt perfect en met doorvoer.
Maar vandaag zijn er ook een paar via marktplaats hier op het forum langs gekomen ook met doorvoer.

rajd

Citaat van: Herman op 27-05-2014  23:37 uAls je af en toe zuivel van ze drinkt, kun je ook goedkoper bij optimel terecht: https://www.optimel.nl/spaarshop/product/Coleman-50-QT-Extreme-Wheeled-Cooler/pm7xom6naqamalq2m7a2abeqr

Gouden tip wat mij betreft, volgens mij ligt hier nog ergens zo'n stapeltje punten, mijn wederhelft vindt dat spul lekker :)

50 liter is wel groot genoeg voor mijn toepassingen ;-)

rajd

Citaat van: Hay op 27-05-2014  23:40 uRajd of ff goed marktplaats in de gaten houden.
Heel soms komen ze 2e hands langs.
Ik heb begin dit jaar het geluk om er 1 via marktplaats te kunnen bemachtigen.
Was eigenlijk zo goed als nieuw.
En werkt perfect en met doorvoer.
Maar vandaag zijn er ook een paar via marktplaats hier op het forum langs gekomen ook met doorvoer.

Hmm ja doe ik regelmatig, tot nu toe weinig geluk gehad. Gelukkig heb ik er geen haast mee.

Herman

Ik heb er zelf al zo een, mazzeltje bij de kringloop. Anders had ik er wellicht ook een aangeschaft. Genoeg optimelpunten (5 euro per pak of klein flesje).

Hay

Trouwens heb is gelezen op een Amerikaans forum dat als je in zo'n hogere smallere ton een recept maischt met veel mout dat het filterbed te dik kan worden.
Weet niet of dat zo is maar daar werd beweert dat daarom de tonnen minder geschikt waren.

Rich

Heren, bedankt voor de tips. Die Igloo-boer is hier om de hoek!

Vergelijkbare Topics (7)

37426

Reacties: 51
Gelezen: 12564

4508

Reacties: 9
Gelezen: 4096

08-06-2006 12:25 u
door SiriS
28804

Reacties: 0
Gelezen: 1218

20522

Gestart door orangeloo

Reacties: 3
Gelezen: 2189

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.