Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Ongelezen berichten makkelijker bekijken?

Gestart door RobinB, 10-10-2007 09:37 u

Vorige topic - Volgende topic

RobinB

Hoi Jacques,

Momenteel hebben we de optie: "toon ongelezen berichten sinds laatste bezoek".
Echter als je daarop klikt en vervolgens (om wat voor reden dan ook) dit venster sluit, ben je dit overzicht kwijt. Want als je dan weer op die link klikt, kijkt hij opnieuw en dus zijn de berichten van je vorige bezoek weg.

Is het daarom ook mogelijk om een optie in te bouwen:
Toon ongelezen berichten sinds: [keuzevakje] met de opties 24u, 48u, 7dagen, 1mnd, 3mnd (evt 1j?)
Dan heb je iedere keer wel alle ongelezen berichten binnen een termijn naar keuze! :)

De opties toon reacties ed tonen alleen topics waar je actief in bent geweest, en bladwijzers maak ik alleen bij bijzonder interessante topics. Anders zou mijn bladwijzer archief te onoverzichtelijk worden. Ook zie je bij de bladwijzers niet of er nieuwe/ongelezen berichten zijn.

[edit]
Ter aanvulling wil ik melden dat de link "Toon alle ongelezen berichten" niet werkt. Hij toont me dan nl geen enkel bericht, en ik weet zeker dat ik niet het hele forum al gelezen heb! :D

Oscar

Ik heb het bij mij ook even getest, en inderdaad dan ben je de berichten "kwijt". Voor mij niet zo'n ramp, want zo vaak sluit ik het forum niet af.. :D :D (pc aan = Forum open).

Citaat van: RobinB op 10-10-2007  09:37 uIs het daarom ook mogelijk om een optie in te bouwen:
Toon ongelezen berichten sinds: [keuzevakje] met de opties 24u, 48u, 7dagen, 1mnd, 3mnd (evt 1j?)
Dan heb je iedere keer wel alle ongelezen berichten binnen een termijn naar keuze! :)

Indien dit er niet toe leidt dat als je 2 dagen niet op het forum ben geweest dat je berichten "verliest" op een ander forum waar ik wel eens zit (Delphi forum  ;) ) Hebben ze een termijn van 24 uur. Dan ben je soms zo-ineens al je berichten kwijt.

:degroeten:

RobinB

Dat laatste moet inderdaad ook niet, vandaar mijn voorstel met meerdere "termijnen"

William

Citaat van: RobinB op 10-10-2007  09:37 uIs het daarom ook mogelijk om een optie in te bouwen:

Ik ben voor!

Op mijn werk kijk ik soms naar de belangrijke topics maar ik wel niet al mijn werktijd op het forum doorbrengen. Dan zou het fijn zijn dat je s'avonds sommige topis nog eens kunt bekijken. Ik heb het idee dat ik op drukke forumdagen toch wel veel mis

bazje

Ook voor !!

Als je een weekendje bent weggeweest en na  5 minuten een puber de pc overneemt en jou schermpje wegklikt, of door verkeerd (msn)gebruik de computer opnieuw opstart   :pcboos:  weet je dus niet waar jullie het over gehad hebben de laatste 3 dagen.....

een  :engel:  is mijn pubertje, maar soms   :bokser:

Jacco

Oscar

Citaat van: William op 10-10-2007  13:15 uIk heb het idee dat ik op drukke forumdagen toch wel veel mis

als je netjes uitlogt als je weer aan het werk moet vas je baas  ;) dan valt dat wel mee denk ik....

RobinB

Citaat van: Jacco op 10-10-2007  13:31 uZo zie je alle ongelezen berichten:

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?action=unread;all;start=0

Klopt, maar als je uitlogd en weer inlogd ben je dat overzicht ook kwijt...

[edit]
Getest en mijn bevinding klopt...  :echtboos:

JeroenCV

RobinB

Nee oke, dat was al wel duidelijk. Maar het venster wegklikken staat hier ook gelijk aan. En daar zit em de crux!
Als ik ff op mijn werk kijk, en ik zie een hele lijst met interessante discussies, komt het vaak voor dat ik ze niet allemaal kan lezen, of in antwoorden.
Dit overzicht ben je dan kwijt als je daarna thuis weer checkt!

De enige oplossing die daarvoor nu is, is alle subfora doorkijken of je ze weer kan vinden. Want daar staan ze nog wel met "nieuw" oid gemerkt.
Een simplele elegante optie zoals in mijn TS zou dit oplossen! :D

Johannes

Hmm... ik snap het niet Robin. Ik heb dit probleem namelijk niet. Alle nieuwe berichten komen in eerste instantie bij 'Toon ongelezen berichten sinds laatste bezoek' Als ik vervolgens afsluit dan staan alle berichten die ik nog nooit heb geopend nog allemaal bij 'Alle ongelezen berichten' en dan ook echt allemaal.

Jacco

Citaat van: Johannes op 10-10-2007  17:07 uHmm... ik snap het niet Robin. Ik heb dit probleem namelijk niet. Alle nieuwe berichten komen in eerste instantie bij 'Toon ongelezen berichten sinds laatste bezoek' Als ik vervolgens afsluit dan staan alle berichten die ik nog nooit heb geopend nog allemaal bij 'Alle ongelezen berichten' en dan ook echt allemaal.

Bij mij dus ook. Ik heb deze link boven in firefox staan en ik zie altijd alle ongelezen berichten.  :weetniet:

RobinB

Zou het dan aan IE6 liggen? Dat gebruik ik (en velen met mij) nl...

als ik op toon alle ongelezen berichten sinds laatste bezoek klik en je sluit ale vensters mbt het Forum is die lijst weg. (tenzij er alweer nieuwe aanwas is, maar dat is dan incompleet)
Als je dan inderdaad weer op toon alle berichten sinds laatste bezoek klikt, en die leeg is, kan je ook op "toon alle ongelezen berichten" klikken, echter die is dan bij mij ook leeg.
Test het straks misschien, ga eerst ff wat lezen, 't is al vervelend genoeg...

Jacques

Ik ken het probleem ook niet. Als ik in- en uitlog kan ik met de link "Alle ongelezen berichten" de berichten zien die ik nog niet gelezen had.

Overigens kun je een overzicht van de laatste 100 berichten krijgen door te klikken op het icoontje dat je kunt vinden op de indexpagina van het forum voor het overzicht met de samenvatting van laatste 25 berichten.

De suggestie om een speciale optie in het forum in te bouwen wil ik wel bekijken maar ik heb het op het ogenblik razend druk dus ik weet niet of het van komt om daar aan te werken. Maar het kan ook zijn dat het zo voor elkaar is (misschien is er een kant-en-klare oplossing voorhanden die ik kan gebruiken).

Menno

Citaat van: RobinB op 10-10-2007  17:49 uZou het dan aan IE6 liggen? Dat gebruik ik (en velen met mij) nl...

Nee hoor! Zeg, wordt het niet eens tijd voor IE7;D

thibolleke

Ik gebruik Opera, en ondervind geen enkel probleem. Ongelezen berichten blijven altijd staan. Ik heb nog ongelezen berichten staan die er misschien al 3 maand in staan. Die blijven erin staan tot ik ze eens open voor ze te lezen.

William

Citaat van: Jacques op 10-10-2007  21:14 uIk ken het probleem ook niet. Als ik in- en uitlog kan ik met de link "Alle ongelezen berichten" de berichten zien die ik nog niet gelezen had.

Inderdaad, dat werkt! Ik zie die knop nu pas voor het eerst.

Dat is misschien een punt van kritiek op de lay-out van SMF: niet alle menu opties zijn even gemakkelijk te vinden. Zo heeft het bij mij een hele tijd geduurd voordat ik de optie "Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek" had gevonden omdat deze onder een inklapmenu was verstopt en pas zichtbaar werd via het zwarte driehoekje rechtsboven.

RobinB

Citaat van: Johannes op 10-10-2007  17:07 uHmm... ik snap het niet Robin. Ik heb dit probleem namelijk niet. Alle nieuwe berichten komen in eerste instantie bij 'Toon ongelezen berichten sinds laatste bezoek' Als ik vervolgens afsluit dan staan alle berichten die ik nog nooit heb geopend nog allemaal bij 'Alle ongelezen berichten' en dan ook echt allemaal.
Blijft raar...
Als ik doe wat Johannes omschrijft, krijg ik alleen "nieuwe" ongelezen berichten. Eigenlijk zou ik alle ongelezen berichten moeten krijgen toch?
95% vd topics uit 2005 en bijna 100% uit eerder heb ik niet gelezen. 2006 vrij veel en 2007 misschien wel 75%?

Maar deze krijg ik niet allemaal in beeld als ik op "Alle ongelezen berichten" klik.
Sterker nog: als ik hierop klik net na het klikken op "ongelezen berichten sinds laatste bericht", krijg ik alleen dezelfde als bij "ongelezen berichten sinds laatste bericht".

Ik heb dit nu op ca 8 PC's getest op verschillende locaties. Allen WinXP met IE6, ingelogd onder mijn account.
Overal hetzelfde.

:weetniet:

Jacques

Robin,

Als je 'gewoon'  kijkt via de boards zie je dan overal het icoontje 'nieuw'? Ik denk het niet. Wanneer een bericht ouder is dan een bepaalde tijd wordt deze niet meer gezien als 'nieuw' en dat lijkt mij ook terecht. Eerlijk gezegd weet ik niet hoelang de makers van SMF een bericht nog als 'nieuw' aanmerken.

RobinB

Ja! dat is dan ook de grap en mijn verbazing iedere keer:
Als ik gewoon langs de boards ga, zie ik veel meer als "nieuw" gemerkte topics dan het handjevol die ik zie na op "toon alle ongelezen berichte" te klikken!
dat was ook de reden om dit topic te sterten :D

Ook als ik in een board terug ga naar 2004 bijvoorbeeld zijn alle topics gemerkt met "nieuw", klopt ook wel want die heb ik nooit gelezen!
Toch krijg ik deze niet te zien na klikken op "toon alle ongelezen berichten" ? ???

RobinB

Om het een en ander met plaatjes aan te geven:
Ik klik op "ongelezen berichten sinds vorig bezoek":

Meteen hierna, dus zonder eerst topics te openen, klik ik  op "alle ongelezen berichten":

En zoek de verschillen maar! :D
???

Oscar

Die verschillen zijn er niet....Omdat, net als wat jacques zij, na een bepaalde tijd ee bericht niet meer als nieuw wordt beschouwd en in de query (!) wordt beschouwd als gelezen.

RobinB

Waarom, worden ze dan nog wel als "nieuw" aangegeven als ik zelf door de boards scroll?

Oscar

Citaat van: Oscar op 16-10-2007  10:42 uen in de query (!) wordt beschouwd als gelezen.

Dat is dus de routine om je lijstej met berichten te genereren. Bij het scrollen door de boards is het een ander verhaal denk ik.

RobinB

Ja dat zal het wel zijn dan denkik...
[edit] rest was dubbel

Vergelijkbare Topics (7)

1755

Reacties: 0
Gelezen: 5162

44593

Reacties: 0
Gelezen: 560

5501

Gestart door Sjaak

Reacties: 19
Gelezen: 9553

44791

Reacties: 5
Gelezen: 495

31740

Reacties: 10
Gelezen: 4860

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.