Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Hillegomse brouwerij Klein Duimpje gaat open

Gestart door pincopallino, 15-05-2012 09:05 u

Vorige topic - Volgende topic

pincopallino

Voor degene die in de omgeving woont, lijkt mij een bezoek waard.

MO

Felicitaties aan Erik. Ik heb het al een paar keer zien groeien op de nieuwe locatie. Het is echt een aanwinst voor brouwend Nederland.
In juni mag ik er weer Breesaap tripel  brouwen. Voor de eerste keer op de nieuwe locatie, maar nog wel met de oude installatie.

Uyleman

Citaat van: pincopallino op 15-05-2012  09:05 uVoor degene die in de omgeving woont, lijkt mij een bezoek waard.

http://www.wiki-hobbybrouwen.nl/uploads/pics/8f435ccf02e9e1771917448147bc07f1.jpg

Top! woon Haarlem dus met een mooi dagje binnenkort springen we even op het fietsje!

pincopallino

Met zijn drie fietsende naar Hillegom en het was de moeite waard. Erik schonk zijn bieren zelf. Een kleine brouwerij welke binnenkort uitbreidt zal worden met een geautomatiseerd bottellijn, een compacte unit. Wat mij opviel was het beluchten inline met O2.

Oscar

Citaat van: pincopallino op 20-05-2012  20:53 uWat mij opviel was het beluchten inline met O2.

Dat is vrij "normaal" bij brouwerijen... ;)

Meskers

Gisteren hier inderdaad ook even langs geweest. Top locatie en voor ons bekend terrein gelukkig. Even wat uitleg gehad over de installatie en wat staan na kletsen. Daarna tijd voor een lekker biertje in de zon. Komen hier zeker terug en een aanrader voor anderen.  :proost:

pincopallino

Citaat van: Oscar op 20-05-2012  21:31 uDat is vrij "normaal" bij brouwerijen... ;)

In het verleden hebben we vaak gediscussieerd over het beluchten met pure zuurstof en het hanteren van eiwitrust. Sommige vonden niet meer noodzakelijk gezien de laatste ontwikkelingen, aldus mijn opmerking.

RobW

Leuk artikel:
http://www.dichtbij.nl/duin-en-bollenstreek/regio/artikel/2347674/brouwerij-open-voor-publiek.aspx

De man rechts met bril geeft bierbrouwcursussen in Hillegom. Inclusief brouwdag. Heb een aantal jaren terug de eerste bijgewoond en ben nu zo'n 130 brouwsels verder...

Vergelijkbare Topics (7)

4526

Gestart door MO

Reacties: 1
Gelezen: 1774

16822

Reacties: 24
Gelezen: 8139

32460

Reacties: 15
Gelezen: 4305

2130

Reacties: 9
Gelezen: 3325

16042

Gestart door MO

Reacties: 101
Gelezen: 43889

14116

Reacties: 13
Gelezen: 4865

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.