Hop groeit slecht

Gestart door BuBS, 09-08-2008 09:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BuBS

Zoals jullie misschien wel weten, staan er naast de brouwerij wat hopplanten
Deze hebben het nog nooit goed gedaan, groeien slecht en snel bruine bladeren.
Nou is de grond waar ze op staan ook echt slecht, een deel staat op grond van grond van de kelder.
Ze staan ook flink op de wind.
Maar nu mijn vraag, met wat kan ik de planten bij mesten en heeft dat nu nog zin ??

Gr BuBs

Oscar

Ik denk niet dat het nu nog zin heeft daar aandacht aan te besteden, over een paar weken, en zelfs nu al, komen aan alle hopplanten de bellen. Ik denk dat je beter een strijdplan kunt maken voor volgend jaar. Kun je ze verplanten naar een stukje grond dat beter is ? waar ze vollop zon krijgen ?

En bemesten kan gewoon met kunstmest volgens mij

EBC

Ik denk inderdaad dat je wellicht beter aan volgend jaar denkt.

Laat eens een tuinbedrijf komen om wat van de grond te verbeteren. Kees vB misschien?

En dan lezen, bijvoorbeeld in dit prachtige werkje: http://www.crannogales.com/hopsmanual.html

Volgend najaar Emelisse Bio Hop Ale!


EBC

En als die planten geen 'echte' brouwhoppen zijn, dan bestel je ze simpel bij:

www.eickelmann.de voor de Duitse hoppen
www.aplus-hops.co.uk voor de Engelse hoppen

Zijn helemaal niet niet zo heel duur, zeker niet als je er gelijk wat meer besteld!

BuBS

Thanks Jasper,

Goede site, daar heb ik wel wat aan.
Het is echte brouwhop, Leo Hollestelle heeft ze volgens mij ergens in Belgie geregeld. Misschien wel via hopboer Carlo.

Kees

Edgar

Hop heeft veel voedingsstoffen nodig. Misschien kan je in het najaar de knollen uitgraven, de grond verbeteren met veel compost en oude paardenmest en zo (als je ergens een grondfreesje kunt lenen of huren is het niet eens zo veel werk), en dan in het voorjaar en tijdens de groei voldoende bemesten. En inderdaad veel zon. In het open veld is ' t beste. De wind zou geen probleem moeten zijn. Beter wind dan stilstaande lucht waar schimmels in kunnen ontwikkelen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.