Hopolie

Gestart door gelfling, 16-03-2008 07:59 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gelfling

Ik heb een flesje hopolie gekocht. Niet te verwarren met hopextract.
Hierin zitten alleen de aroma's en geen alfazuur. Toevoegen direct voor het bottelen.
Enkele druppels zouden voldoende zijn.
Ik heb het flesje "Hoppy" gekocht, maar het ruikt meer naar sinaasappel. vreemd.
Heeft iemand ervaring met de dosering hiervan?

MO

Ik niet. Wat dacht je ervan om het te testen met een neutraal pils uit de winkel?

Hopmans

CiteerIk heb het flesje "Hoppy" gekocht, maar het ruikt meer naar sinaasappel. vreemd.
Klinkt als een Amerikaanse hop.
Staat er niet op het flesje van welke hop de olie afkomstig is?
 :weetniet:

Eduard

Yakima Chief maakt dit soort producten, evenals hoparomatabletten. Wellicht zitten zij hierachter? Kijk anders eens of de tekst op de verpakking correspondeert met wat je in deze lijst vindt: http://www.yakimachief.com/hopproducts/msdsspecs.html

RobinB

Ze hebben ook een "citrussy", misschien verkeerd stickertje op het potje?

gelfling

@mo: Het potje (5ml) is voldoende voor 25 tot 100 liter. Moeilijk om te doseren dus in een glas pils.

@robin: hier zat ik ook al aan te denken. ik zal ook eenz citrussy kopen, dan kan ik ze naast elkaar ruiken.

Verder geen aanvullende info. Ik zal eens met 5 liter water proberen.

RobinB

Ik heb ook eens uit nieuwsgierigheid deze kleine optjes gehaald en er een flesje Grosch voor opgeofferd.
Aangezien het heel handige druppelflesjes zijn, doe ik 2 druppels in ca 100ml.

Eerst de Citrussy: deze ruikt naar sinaasappel en heeft ook meer een curacao smaakt dan het grapefruit achtige van Cascade?

De Hoppy: ruikt ook wat citrussig en smaakt er ook een beetje naar, maar wel meer hoppig en dan amerikaans hoppig dan de citrussy. Verwarrend...
Smaakt overigens minder dominant dan de citrussy, komt nauwelijks boven de normale Grolsch smaak uit in deze dosering.

En tot slot de Herbal: ruikt inderdaad wat kruidig, richting beerenburg, smaakt het minst sterk, heb er 2 druppeltjes bij gedaan. Er zit wat vreemd kruidige smaak aan. Niet het Jeverachtige dat ik had verwacht, maar wat medicinaal. Kan het niet echt thuisbrengen.

Ik weet niet of ik dit ga gebruiken in een van mijn toekomstige bieren. Misschien de citrussy een keer in witbier?
Het geeft wel wat extra smaak want nu na afloop, is de Grolsch wat vlak.

Misschien nog eens proeven met een smaaklozer bier zoals Heineken of Bud...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.