23/24-08- 2008 Open Deur De Reynaert Wijnmakers en brouwers gilde

Gestart door Ronnie, 25-06-2008 20:54 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronnie

De Reynaert Wijnmakers
en brouwers gilde vzw


     

    Organiseert Op zaterdag 23
   en zondag 24 augustus 2008
           van 10 tot 18 uur

"ambachtelijk weekend – open deur"


Kom met ons even genieten en er de sfeer van vroeger opsnuiven. Die sfeer roepen wij voor u op terwijl u even kan genieten van een ambachtelijk gemaakt glas wijn of bier, met houtoven gebakken brood met beleg of paardenworsten, onderwijl demonstreren wij voor u onze ambachten.
                                  *  *  *
Ook: Tweedehandsmarkt voor wijnmaken en brouwen.

Twee gezellige dagen op het terrein aan ons lokaal, Veldeken 2 te Doorslaar, Lokeren. Gelegen op de Isegrim fietsroute.


http://users.telenet.be/wijngilde/

Ronnie

Hallo mensen, ben net terug van La Douce. Ben hier slechts voor een week en dan terug naar ginder.

Reden dat ik even in het land ben is om jullie aandacht te brengen op het komend weekend, hierboven aangekondigd. Als ieder jaar komen een pak mensen van diverse plaatsen in VL en NL eens kennismaken met ons en een babbeltje slaan of ook: kennis opsnuiven.

Ik zal er zijn op zaterdag voormiddag en op zondag brouw ik de hele dag. Er worden 2 brouwsels per dag gedaan in kleine bierfust installaties.
Tot dan!

bjgodefr

Dag Ronnie,

Ik ben eigenlijk van plan om zaternamiddag eens te gaan kijken. Wordt er dan ook gebrouwen of iets "bierig" gedaan?

groeten
Bart

Ronnie

Hallo, Bart.

Er worden zaterdag en zondag telkens 2 brouwsels opgestart, met een verschil van een 2 1/2 à 3 uur. Het eerste rond 10u30.
In tegenstelling tot vorige jaren is er geen grote (100L) installatie. Er zijn 2 "kleine" biervatinstallaties in werking te zien. Het zal een gewoon blond bier zijn: 'Straffe Miel' van zo 'n 6,5 à 7 Vol% (of een donker?) dat zal gebrouwen worden, met korrelgist (we houden het simpel voor de beginners en we willen geen risico's met starters bij demo brouwen in tentjes.

Ik ben er zaterdag enkel in de voormiddag, zal zien hoelang ik kan blijven. Moet met Maggy ergens naartoe.

Zondag ben ik er de hele dag en sta aan een van de brouwsels.
Vraag aan de secretaris (Etienne) of aan Willy die aan de bonnekenstent zit wat oude Reynaert Gazettes met mijn groeten, ter kennismaking.

Stel aan onze brouwers gerust vragen. Iemand die er ook zal zijn is Hugo (brilletje, baard en heel dikke pens..), hij heeft CTL (Voskenslaan) Brouwerij en mouterij gedaan.

Je zal er kennis maken met de gemoedelijke sfeer bij ons, geen hoogdraverij.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.