Westvleteren

Gestart door MO, 10-10-2002 16:00 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edgar

Vroeger wel, toen niet meer, misschien nu weer wel?

oranjeboombiertje

Een paar weken geleden, toen ik er was, waren er alleen bakken te koop. In de vrede was het alleen mogelijk om bier van de tap te proeven. Ik heb nog gevraagd of het mogelijk was wat flesjes van de andere bieren te kopen maar dat was niet mogelijk.

 :degroeten:
Wesley

Edgar

Voilà dat dacht ik ook.

MO

Ik wil ze alleen hebben voor de "kratprijs" als je me dat kunt vergeven. Ik kom de komende maanden zeker niet in Zeeland, als jij niet in de buurt van Oss bent de komende weken dan is het beter dat ik bedankt voor het zeer vriendelijke aanbod.

EBC

Vandaag de 8 gedronken in De Vrede. Kroonkurkdatum 15-06-10.

Tja, dit bier is geweldig. Niet het beste ter wereld, maar zeker in de top 10 van donkere bieren. Helemaal niks mis mee. Dit brouwsel is echt het trappist logo waardig. Gelukkig zijn de bakken die ik kocht van dezelfde datum.  :elifant: Ik ben benieuwd hoe ze over 6 maanden smaken...

En De Vrede verkocht Blond (EUR 1,45) en 8 (EUR 1,75, tegen EUR 1,04 aan de abdij), zeker 20 bakken stonden klaar.

EBC

En vandaag een Westvleteren Blond geproefd, kroonkurkdatum 05-06-2008

Mooie hoppige geur, lekker bittertje, heerlijk vol en fris, wederom prima bier. Ook weer niet het beste ter wereld...maar absoluut een top 5 onder de blonden.

Jullie hebben gewoon pech gehad?

Ik heb in de Vrede ook nog een bierkaasje gekocht en in Poperinge nog wat Belgisch brood. De koelkast stinkt al een paar dagen...dat kaasje gaat nu aan met een 8-tje erbij... :P

EBC

Het kaasje is overigens een kaasje met trappistenbier, gemaakt door de trappistennonnen uit Noord-Frankrijk.
Abbaye Belval

Hans (Lagos)

Citaat van: EBC op 20-07-2007  20:13 ugemaakt door de trappistennonnen uit Noord-Frankrijk.

Pas maar op: Doet mij aan de moeder van alle kazen denken.  >:D

preuver

Voor die gene die Westvleteren willen hebben ik kan er onbeperkt aan komen wel € 200,- per bak excl statie geld tis wat maar dan heb je wat aan de poort is die goedkoper.
Groeten Pascal........preuver

Oscar

Citaat van: preuver op 27-09-2007  03:43 uwel € 200,- per bak excl statie geld

Pure afzetterij  >:( Iemand die dat ervoor betaald is niet helemaal goed bij zijn hoofd  :nut:

Johannes

200 euro??? dan is van Erp zelfs nog goedkoop met z'n 4 euro per fles.

Ik kan wel aan een bak trappistenbier komen voor 100 euro. Incl. statiegeld. en ik kom het nog brengen ook.

Caspar

Dit is een grap zeker... € 8,33 voor een flesje bier van 33cl, voor €8,33 brouw ik een krat Westvleteren kloon ;D! Omdat waarschijnlijk niemand dit koopt zal het bier ook nog eens flink verouderd zijn.

Edwin

De prijzen schieten echt omhoog.

Eergisteren bij Berts Bierhuis (Utrecht): Westvleteren Abt: € 6,95. De twee lichtere varianten: € 6,50 n € 5,95. Schrikbarend hoog voor zo'n middelmatig bier dat door de rondhangende mythologie de hoogte in wordt geprezen...

Edwin

thibolleke

Citaat van: Edwin op 27-09-2007  09:13 uDe prijzen schieten echt omhoog.

Als je weet dat ze hier in de bierpub een bak vleteren aan kopen voor ongveer 90-100 euro, dan weet je het wel zeker.....
Het grappige is dat hij ze nog verkocht krijgt ook.

RobinB

Heb em ooit 1x gehad, en was wel onder de indruk! Het is mijn inziens zeker wel een lekker bier, vol en zwaar :)
Echter heb gisteren van een tevreden vrijwilliger (geneesmiddelonderzoek yeah!) 9 flesjes Westvleteren 12 gekregen met THT 30-8-09.
Wil dit zeggen dat ze 30-8-07 gebotteld zijn?
Heb er in ieder geval alvast eentje koud gezet, hoop dat ik er vanavond aan toe kom!  :proost:

preuver

Tot voor kort kreeg ik hem zelf ook voor de 5 euro per fles. de prijs ligt nu echt hoger ps dit is mijn prijs die ik nu betaal. Maar zelfs al zou ik iemand die niets te doen heeft op en neer laten rijden ( +- 360 km) en hem er € 50,- voor geven en aan de poort nu 90 euro moet betalen is het 140 totaal is en blijft veel te duur.

Gr Pascal

RobinB

Gisteren geproefd, en blijf erbij dat het zeker een van de betere trappisten is. Misschien niet het lekkerste bier ter wereld, zeker goed te drinken!
Lijkt mijns inziens wel wat op een Rochefort 10 alleen dan meer hop en (daardoor) wat bitterder. Daardoor zou ik hem misschien net het voordeel van de twijfel geven, moest ik kiezen. Verder de exorbitante bedragen niet waard!

Walter

Ik snap de hype rond de Westvleteren niet helemaal. Ok, het is best een lekkere trappist maar om er daarvoor die bedragen voor neer te tellen? Bovendien heb ik ook geen zin om "op de wachtlijst" te staan om een bakje bier te kunnen halen.

Neen, dan liever een Rochefort die ik (lekker vers) uit de rek in de supermarkt kan halen, of een Westmalle tripel. Kost minder en smaakt evengoed...

Bieker

Ben het geheel met de vorige spreker eens. Waarom belachelijke prijzen betalen terwijl er heerlijke (en wellicht betere?) alternatieven zijn.

Brouwerken

Westmalle Tripel is een evengoed alternatief.

Walter

Het is gewoon een hype. En tenslotte durven maar weinigen toe te geven dat ze zoveel geld hebben uitgegeven aan een middelmatig bier...

thibolleke


mij zie je ook niet uren aan de telefoon hangen om een Vleteren te pakke te krijgen hoor. En dan mag het nog het beste biertje van het hele universum zijn, ik zou de moeite/ geld er niet voor over hebben.


thibolleke

Kan jij op een zakelijke manier aan Westvleteren geraken?
Ik dacht dat het eigenlijk alleen maar in het café over de abdij en in de abdij zelf te koop was.
En dat het in de cafés zowat onder den toog verkocht werd. Dat heb ik dan goed mis zeker?

EBC

Volgens mij heeft hij het over kandijstroop...

Edgar

Citaat van: EBC op 06-11-2007  16:33 uVolgens mij heeft hij het over kandijstroop...

Dat was ook mijn gedachte. En dat is best een interessant aanbod.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.