Overige > Bierproeven/Uitwisseling proefervaringen

Westvleteren

(1/23) > >>

MO:
Wellicht is dit onderwerp hier al behandeld, maar ik ben nieuw hier en erg benieuwd naar jullie mening.

Ik ben zelf groot liefhebber van zware trappistenbieren en heb nog nooit een Westvleteren gedronken. Volgens sommigen is-i niet te zuipen, anderen zweren erbij als zijnde het meest heerlijke bier.

Mag ik jullie mening over het trappisten bier van Westvleteren (6, 8 of 10)?

fritz:
Ik denk dat je de 12 overslaat, en dat is volgens mij een van de beste quadrupels, samen met de Rocheforts, natuurlijk.
Ik heb er op dit moment een bakje van staan (van de 8 ook trouwens)

Cheers,
:proost2:
Fritz

papa:
Tsja ik zit er tussen in.
Ik ben zelf ook een groot liefhebber van Trappisten bier (zwaar of niet zwaar)maar West-Vleteren is voor mij gewoon een lekker biertje, met een belachelijke hoge prijs.
Maar zoals altijd; smaken verschillen. (gelukkig wel)
Je moet het gewoon eens proberen, je kunt er tegenwoordig redelijk makkelijk aankomen.

Drink ze

MO:
Papa,
heb jij adressen dan waar ik ze kan kopen? Ik was van plan in Antwerpen te gaan kijken?
Groet,
Martin

Edwin:
Hoi Martin  :proost:

Het probleem met Westvleteren is dat de leveranciers ze dan weer wel, dan weer niet hebben. Ik heb in ieder geval nog geen leverancier ontmoet die het altijd in zijn assortiment heeft. Als je op weg gaat naar Antwerpen (vanuit Nederland) dan vind je in transportzone Meer (zeg maar het Belgische Hazeldonk) het Bierparadijs (of bierschuur, ik vergeet die naam steeds). Die hebben met enige regelmaat Westvleteren. Nog leuker is het kopen van het bier aan de poort. Dat doen die leveranciers ook.

Edwin

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie