Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: BIER - TV  (gelezen 16419 keer)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: BIER - TV
« Reactie #50 Gepost op: 19-08-2008 20:48 u »
Dit filmpjes blijven elk keer weer een feest om naar te kijken. Hulde aan de Belgische TV!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline berre

• Junior lid
  • **
  • bier is meer dan drinken
« Reactie #51 Gepost op: 20-08-2008 18:28 u »
Ben wel benieuwd naar dat duizend zonnenbier.
Als ze alle tips gaan gebruiken die ze gekregen hebben wordt het duizend gootstenenbier denk ik.

Offline RoodeLeeuwVenlo

• Super lid
  • Ik brouw geen BierTJES maar BierEN!
    • Preuf & Praotlokaal de Klep
« Reactie #52 Gepost op: 22-08-2008 12:33 u »
In elk geval zeer complex!!!

Offline Ronnie

• Reynaert Wijn- en Bier Gilde
  • Super lid
  • Land: be
  • Medewerker Reynaert Wijn-makers & Brouwers Gazet
« Reactie #53 Gepost op: 22-08-2008 18:21 u »
En waar zouden ze dat brouwen?

In de proefbrouwerij Andelot hier in Lochristi?

Of bij Jan Van den Steen? (brouwde al eens eerder voor woestijnvis reportage) of in de Westhoek bij Glenn Castelyn? Of in Brakel?

Na het telefoontje van de Vrt met onze gilde medewerkers 1 jaar geleden niks meer gehoord.

Offline thibolleke

• Super lid
  • beerteam world press
« Reactie #54 Gepost op: 22-08-2008 20:10 u »
Leuke filmpjes Ronnie!
Ik ben niet echt een tv-kijker, dus wist helemaal niets van dit programma af. Leuk dat je ons up-to-date houdt. :duimop:

Offline Ronnie

• Super lid
« Reactie #55 Gepost op: 26-08-2008 14:14 u »
Voilà, het 1000 zonnen seizoen is bijna voorbij.

Hierbij de laatste aflevering: de Struise Brouwers

.. en wie alle afleveringen nog eens wil overlopen kan hier terecht.

saluutjes, Ronnie.

Offline René K

• Super lid
  • Brouwerij Bibere
    • Biergilde Groningen
« Reactie #56 Gepost op: 26-08-2008 22:12 u »
Wederom een mooi filmpje. Bedankt Ronnie.

Toch had ik wel een wat spannender bier verwacht met alle tips die ze van de verschillende brouwers hebben gekregen.
Maar ja, als het uiteindelijk maar lekker is geworden en zo te horen waren ze er erg blij mee.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #57 Gepost op: 26-08-2008 23:19 u »
Waarschijnlijk hebben ze gewoon een bier gebrouwen dat al bij de Struissebrouwers werd gebrouwen en er een 1000 zonnen etiket omheen geplakt.

Offline Ronnie

• Super lid
« Reactie #58 Gepost op: 27-08-2008 09:44 u »
Waarschijnlijk hebben ze gewoon een bier gebrouwen dat al bij de Struissebrouwers werd gebrouwen en er een 1000 zonnen etiket omheen geplakt.

Dacht ik ook

Toch had ik wel een wat spannender bier verwacht met alle tips die ze van de verschillende brouwers hebben gekregen.

Vergeet niet: het is een zomervacantie programma voor iedereen, voor het grote publiek dus en niet voor een select groepje hobbybrouwers. Het kan alleen een stimulans zijn om nieuwe geïnteresseerden aan te zetten te brouwen. Een tip naar het forum of naar gildegegevens zou niet mis geweest zijn. Dat is toch een tip die ze jammer genoeg niet gebruikt hebben.

Offline djeetn

• Senior lid
  • hoe minder zielen, hoe meer bier!!!
« Reactie #59 Gepost op: 27-08-2008 20:04 u »
Om even terug te komen op brouwerij 't smisje! ik vond het raar dat er mosterzaad in werd gedaan, en ik vroeg mij af hoe dat zou smaken, wel... ik proef net een biertje die ik heb aangeschaft "Boerken" (nu ook niet meteen het meest bekende bier) maar het is een bruin biertje 9.5° en ik ben er bijna zeker van dat er mosterzaad in zit, er is echt een lichte toets mosterd te proeven. Is er iemand die dit kan bevestigen of hetzelfde heeft meegemaakt bij dit biertje?

Ik vind het wel niet slecht maar zeker niet mijn favo-bier  :degroeten:

Offline RoodeLeeuwVenlo

• Super lid
« Reactie #60 Gepost op: 29-08-2008 13:01 u »
Ik ben vorig jaar mei bij de Struisse brouwers geweest en heb een rondleiding gehad door de (voormalige)brouwerij DECA waar zij zouden brouwen. Ik had daar mijn twijfels over of er überhaupt wel gebrouwen werd, en zie nu op het filmpje dat de Struisse jongens inderdaad elders brouwen.
Ik heb nog een Struisse Witte liggen van toen die er langzaam aan eens aan moet gaan geloven. De bieren zijn erg lekker voor zover ik ze geproefd heb.
Leuke serie!

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
« Reactie #61 Gepost op: 31-08-2008 20:23 u »
Zonde om die Struisse bieren te bewaren... ik heb bijna alle varianten geproefd en ze waren allemaal zo erg geoxideerd dat het me na 3 slokken te veel werd. De minder alcoholische varianten zoals de wit bewaren volgens mij erg slecht :-\.

Wat betreft de serie, jammer dat het afgelopen is... erg vermakelijk, thanks Ronnie :duimop:.

Offline RoodeLeeuwVenlo

• Super lid
« Reactie #62 Gepost op: 01-09-2008 10:45 u »
Caspar,

Ik heb de struisse witte ook niet met opzet bewaard, maar het is er gewoon nog niet van gekomen om hem te drinken. De andere bieren die ik van ze geproefd heb, waren goed.

Louis

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
« Reactie #63 Gepost op: 01-09-2008 12:00 u »
Ah ok. Mogelijk stonden mijn bieren ook al een eeuwigheid op de planken van de bierleverancier :-\.

Tags: