BIER - TV

Gestart door Ronnie, 16-06-2008 20:42 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Dit filmpjes blijven elk keer weer een feest om naar te kijken. Hulde aan de Belgische TV!

berre

Ben wel benieuwd naar dat duizend zonnenbier.
Als ze alle tips gaan gebruiken die ze gekregen hebben wordt het duizend gootstenenbier denk ik.

RoodeLeeuwVenlo

In elk geval zeer complex!!!

Ronnie

En waar zouden ze dat brouwen?

In de proefbrouwerij Andelot hier in Lochristi?

Of bij Jan Van den Steen? (brouwde al eens eerder voor woestijnvis reportage) of in de Westhoek bij Glenn Castelyn? Of in Brakel?

Na het telefoontje van de Vrt met onze gilde medewerkers 1 jaar geleden niks meer gehoord.

thibolleke

Leuke filmpjes Ronnie!
Ik ben niet echt een tv-kijker, dus wist helemaal niets van dit programma af. Leuk dat je ons up-to-date houdt. :duimop:

Ronnie

Voilà, het 1000 zonnen seizoen is bijna voorbij.

Hierbij de laatste aflevering: de Struise Brouwers

.. en wie alle afleveringen nog eens wil overlopen kan hier terecht.

saluutjes, Ronnie.

René K

Wederom een mooi filmpje. Bedankt Ronnie.

Toch had ik wel een wat spannender bier verwacht met alle tips die ze van de verschillende brouwers hebben gekregen.
Maar ja, als het uiteindelijk maar lekker is geworden en zo te horen waren ze er erg blij mee.

Oscar

Waarschijnlijk hebben ze gewoon een bier gebrouwen dat al bij de Struissebrouwers werd gebrouwen en er een 1000 zonnen etiket omheen geplakt.

Ronnie

Citaat van: Oscar op 26-08-2008  23:19 uWaarschijnlijk hebben ze gewoon een bier gebrouwen dat al bij de Struissebrouwers werd gebrouwen en er een 1000 zonnen etiket omheen geplakt.

Dacht ik ook

Citaat van: René K op 26-08-2008  22:12 uToch had ik wel een wat spannender bier verwacht met alle tips die ze van de verschillende brouwers hebben gekregen.

Vergeet niet: het is een zomervacantie programma voor iedereen, voor het grote publiek dus en niet voor een select groepje hobbybrouwers. Het kan alleen een stimulans zijn om nieuwe geïnteresseerden aan te zetten te brouwen. Een tip naar het forum of naar gildegegevens zou niet mis geweest zijn. Dat is toch een tip die ze jammer genoeg niet gebruikt hebben.

djeetn

Om even terug te komen op brouwerij 't smisje! ik vond het raar dat er mosterzaad in werd gedaan, en ik vroeg mij af hoe dat zou smaken, wel... ik proef net een biertje die ik heb aangeschaft "Boerken" (nu ook niet meteen het meest bekende bier) maar het is een bruin biertje 9.5° en ik ben er bijna zeker van dat er mosterzaad in zit, er is echt een lichte toets mosterd te proeven. Is er iemand die dit kan bevestigen of hetzelfde heeft meegemaakt bij dit biertje?

Ik vind het wel niet slecht maar zeker niet mijn favo-bier  :degroeten:

RoodeLeeuwVenlo

Ik ben vorig jaar mei bij de Struisse brouwers geweest en heb een rondleiding gehad door de (voormalige)brouwerij DECA waar zij zouden brouwen. Ik had daar mijn twijfels over of er überhaupt wel gebrouwen werd, en zie nu op het filmpje dat de Struisse jongens inderdaad elders brouwen.
Ik heb nog een Struisse Witte liggen van toen die er langzaam aan eens aan moet gaan geloven. De bieren zijn erg lekker voor zover ik ze geproefd heb.
Leuke serie!

Caspar

Zonde om die Struisse bieren te bewaren... ik heb bijna alle varianten geproefd en ze waren allemaal zo erg geoxideerd dat het me na 3 slokken te veel werd. De minder alcoholische varianten zoals de wit bewaren volgens mij erg slecht :-\.

Wat betreft de serie, jammer dat het afgelopen is... erg vermakelijk, thanks Ronnie :duimop:.

RoodeLeeuwVenlo

Caspar,

Ik heb de struisse witte ook niet met opzet bewaard, maar het is er gewoon nog niet van gekomen om hem te drinken. De andere bieren die ik van ze geproefd heb, waren goed.

Louis

Caspar

Ah ok. Mogelijk stonden mijn bieren ook al een eeuwigheid op de planken van de bierleverancier :-\.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.