Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Beluchten - gistexperiment juni 2008  (gelezen 32437 keer)

Offline RobinB

• Super lid
  • Land: nl
  • Nooit geschroten is altijd mis!
Re: Beluchten - gistexperiment juni 2008
« Reactie #100 Gepost op: 03-07-2008 10:47 u »
Ik verspreid 10 ul over 1 cm2, maar ook daar heb je inderdaad een pipet voor nodig f een gecalibreerde se van 10 ul (makkelijker).

Na het drogen kan je de gisten fixeren aan het glas met ethanol 96% gedurende minimaal een minuut, of de gistkant van je glaasje een keer of 3 vlot door een blauwe gasvlam halen.

Verder moet je streven naar een verdunning waarbij je telbare hoeveelheden gist per beeldveld krijgt (25-50). Dit is dan ook doorgaans een monolaag.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #101 Gepost op: 03-07-2008 13:09 u »
Hmm, ik denk toch dat ik voor een telkamer ga. Ik kan dan ook de dode cellen kleuren met methyleenblauw.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #102 Gepost op: 06-07-2008 10:41 u »
De discussie over de invloed van het beluchten op de gistgroei, glycogeengehalte en eiwitgehalte is van deze draad afgesplitst. Klik hier om naar de afgesplitste draad te gaan.