Het LABO, een stap vooruit

Gestart door Oscar, 25-03-2008 21:38 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brewzilla

Oscar raakt in zijn laatste bericht een goed punt aan: het LABO is een samenwerkingsverband van brouwverenigingen. Niets meer, en niets minder. In het verleden is wel eens geopperd om van het LABO een soort superbestuur te maken. Dat idee heeft nooit vorm gekregen, en naar mijn idee terecht. Allereerst moet je duidelijk krijgen wat je dan het voordeel is van zo'n superbestuur. Ten tweede wordt het lastig om zo'n superbestuur goed te bemannen, omdat het nogal een functie 'op afstand' is. Binnen de brouwverenigingen gebeurt het; daar vinden de activiteiten plaats; en daar heb je als bestuurder ook de directe band met de leden.

Zelf zie ik het LABO als een zeer waardevolle verbinding tussen de brouwverenigingen. Eén vergadering per jaar is precies voldoende om elkaar eens live te spreken, en daarna is de drempel laag genoeg om het bestuur van een andere vereniging direct te benaderen. Als bestuurder vind ik het prettig om af en toe eens met andere bestuurders te kunnen praten over het 'runnen' van een vereniging en het LABO biedt daarvoor precies het goede platform.

Oscar

Zo, vorige week, tijdens het ONK heeft er een vruchtbare LABO vergadering plaats gevonden waarbij natuurlijk het e.e.a. is besproken en er enkele acties uit zijn gezet. 1 daarvan is het updaten van de website waardoor er mee informatie op gezet kan worden

Op de website staan nu :
* Alle aangesloten verenigingen met wat basis info (is nog niet compleet)
   --> doel hiervan is dat andere verenigingen snel kunnen zien wat andere verenigingen doen op hun gilde avonden zonder alle website's af te surfen.
* Alle wedstrijd resultaten vanaf 2004 in de meest uitgebreide vorm
* procedure's en werkwijzen die binnen het LABO zijn opgesteld m.b.t. het organisere van een wedstrijd
  --> dit heeft als doel om in de toekomst fouten bij het organiseren van een wedstrijd/keuring te voorkomen.

Kijk maar eens op www.labo.nu

We doen weer een stapje vooruit!

 :degroeten:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.