Hoe sluit ik mijn RVS bruissteentje aan?

Gestart door JWVG, 06-06-2008 20:59 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JWVG

Ha brouwers,

Ik heb sinds kort ook een RVS bruissteentje van de gezamenlijke inkoopactie olv MO in mijn bezit  :hoera:. Ik weet alleen nog niet precies hoe ik die aan moet sluiten op mijn pompje. Het standaard slangetje dat bij de keramische steentjes van Brouwland zit past niet - de opening van het steentje is te klein. Hoe hebben anderen dit aangepakt?

 :degroeten: JW.

MO

Oa een siliconen slangetje van een fiets ventiel. Dan naar een iets groter plastic slangetje. Het is even prutsen.

Oscar

Jan willem, ik ben naar een zaak gegaan waar ze hobbyspullen verkochte voor modeltreinen, modelvlieftuiges, model auto'tjes e.d. Daar hadden ze ook siliconen slang op rol welke perfect op die bruisdingetjes  past(RVS bruissteentje kan toch niet, taalkundig gezien ?  ;D)

William

Bij mijn bruissteentje (ook keramisch) doe ik het slangetje over het steentje  :weetniet: . Dat ging lastig en heb daarom de slang een beetje verhit en er overheen geperst.

Herman

Dun siliconenslangetje (als vervanger voor een eerder gebruikt ventielslangetje) is inderdaad de handige manier. Bijkomend voordeel vind ik dat je die slangetjes kan uitkoken/stomen.

JWVG

Herman, bedoel je nou dat je een 'echt' siliconenslangetje hebt gevonden van die maat, anders dan een ventiel slangetje? Zo ja - waar heb je die dan gevonden? Qua uitkoken is dat inderdaad verreweg het handigst, alhoewel een ventielslangetje anders ook kan voldoen.

 :degroeten: JW.

Sietze K

Passende siliconeslang wordt verkocht door Burgbieren te Ermelo.   :lessmile:  Sietze

lijsjelorresnor

Ik heb in de dieren annex hengelwinkel een stukje siliconenslang van 2 mm gekocht, hengelaars stropen dat over het haakje. Zal wel voor zondagshengelaars zijn, die later langs de viswinkel lopen om een lekkerbekje.... Dat past op het uiteinde van het steentje, ze hebben daar in de aquariumafdeling ook verloopstukjes van 2 naar 5mm slang, standaard luchtslang.

Om de hoeveelheid lucht te regelen gebruik ik trouwens een verdeelstukje met drie kraantjes . Daar mee kun je een aan een kant een regelbaar lek maken, de pomp gewoon aan, de kraan naar het bruissteentje ook en het derde kraantje gebruikje om de hoeveelheid lucht door het steentje te regelen. Dicht=alles door de steen, maar dan krijg je erg veel schuim. een klein beetje lucht maakt dat je vrijwel constant kunt beluchten.

Herman

JW,

Jij zou er toch aan moeten kunnen komen, gezien je werk/achtergrond. Ik heb de mijne gekocht bij een magazijn van de afdeling biologie aan de RUG. Daar is ook spul als steriele luchtfiltertjes, RVS slangenklemmetjes, reageerbuis met schroefdop etc. te koop. O ja, wel handig/verplicht dat je er iemand kent, cq werkt.....

Menno

Citaat van: Sietze K op 06-06-2008  21:36 uPassende siliconeslang wordt verkocht door Burgbieren te Ermelo.   :lessmile:  Sietze

Klopt! En ik meen dat mijn vrouw deze week daar nog heen moet (werd 'iets' gesproken over Vaderdag)... :pan:

Dus, JW, als je wenst kan ik mijn prettige wettige vragen 'n paar meter voor je mee te nemen, TNT-plakker erop en...  :brouwen:

 :degroeten:

JWVG

Menno, dat zou ik op zich heel erg waarderen ( :groots:), maar ik vraag me nog even af of we het echt over hetzelfde hebben. Het is het bruissteentje van de laatste bestelling van Martin - die heeft een heel klein openingetje, veel kleiner dan b.v. het keramische bruissteentje van Brouwland. Als we over hetzelfde hebben (Sietze, misschien weet jij dat ook), dan heel graag!

Herman, ik kan het misschien wel ergens vinden op het werk, maar ik hanteer een 'roomser dan de paus' filosofie. Ik neem alleen dingen mee naar huis voor brouwen als ze echt officieel zijn afgeschreven, zoals mijn brouwkoelkast.

 :degroeten: JW.

Menno

Citaat van: JWVG op 09-06-2008  16:12 uMenno, dat zou ik op zich heel erg waarderen ( :groots:), maar ik vraag me nog even af of we het echt over hetzelfde hebben. Het is het bruissteentje van de laatste bestelling van Martin - die heeft een heel klein openingetje, veel kleiner dan b.v. het keramische bruissteentje van Brouwland. Als we over hetzelfde hebben (Sietze, misschien weet jij dat ook), dan heel graag!
Sietze en ik praten over hetzelfde slangetje, ook ik heb steentje van Martin. Guess what: it fits!  ;D

JWVG

Fantastisch, ik stuur je een PB!

JW.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.