Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Open brief aan Menno, ontmoet op ONK 2008  (gelezen 1581 keer)

Offline wobin

• Eerste berichten geplaatst
  • *
Open brief aan Menno, ontmoet op ONK 2008
« Gepost op: 01-06-2008 22:23 u »
Beste Menno,

Bedankt voor de sterke Blonde die je me gaf op het ONK 2008. Ik heb de hele terugreis moeite gehad de verleiding te weerstaan om haar open te maken. Hoewel, het werd steeds minder moeilijk, naarmate de ideale drinktemperatuur verder weg lag. Het was lekker warm in de trein. Een proef-verslag houd je dus nog van me tegoed. Dat onthoud ik zelf wel, want ik ben gek op alles blond.

Knap vervelend overigens, dat de NS juist op de dag van het ONK had besloten om werkzaamheden uit te voeren. De rit van Hengelo naar Alphen aan de Rijn duurde zo twee en een half uur met een omweg langs Arnhem. De terugweg duurde nog langer want de machinist had ergens een ree aangereden die blijkbaar de weg kwijt was geraakt, en in Nederland moet voor zo'n akkefietje eerst een formulier ingevuld en verwerkt worden. En we mochten het vlees niet eens mee nemen.

Ik heb dit jaar voor het eerst mee gedaan aan een ONK. Vandaar dat ik geen bier bij me had. Ik was niet bekend met het begrip 'ruilbier'. Niet dat het veel had uitgehaald als ik dat wel was hoor, ik heb nu pas voor het eerst in tien jaar twee keer achter elkaar drinkbaar bier gebrouwen. En dat moest gevierd worden. En dus is het al bijna op.

Een leuke lokatie dit jaar trouwens, het Archeon. 't Is dat mijn dochter al kaartjes had voor K3, anders had ik de hele familie zeker meegenomen. Heb je het bier uit de bronstijd geproefd? Die was best goed te drinken. Blijkbaar brouwden de vrouwen 4000 jaar geleden minstens zo goed als ik nu. Of zelfs beter.

Wel jammer dat de prijsuitreiking pas om vijf uur was. Wat dat betreft is het maar goed dat K3 in Enschede ging optreden. Met een kind van 2 en een kind van 4 tegen bedtijd in de trein zitten is geen pretje. Ze houden je dan steeds uit je slaap.

Volgend jaar is het ONK voor mij dichterbij. Gelukkig maar. Dan zal ik ook een ruilbier mee nemen.

Groeten,
Robin

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Menno

• Super lid
  • Land: nl
  • PINT moet GROTER!
Re: Open brief aan Menno, ontmoet op ONK 2008
« Reactie #1 Gepost op: 01-06-2008 22:40 u »
Wobin aka Robin: bedankt voor de leuke middag, ik heb leuk met je staan kletsen (en genoten van je 'sjekkies', volgende keer heb ik weer Van Nelle Export bij me)! Ik hoop dat je vaker aanwezig zult zijn bij een gelegenheid. Hou het menu Aankondigingen in de gaten! :duimop:

Het (B)ONK, MTG-dag en forum-uitjes zijn dé aangewezen momenten elkaar weer te treffen. En ook al is een bier niet zo-zo, van opbouwende kritieken leert men juist een heleboel! Mijn Sterke Blonde heeft ook 'maar' 62 punten gescoord. Ik ben benieuwd naar het keuringsrapport...  :-[

Ik vind het jammer dat je geen wild hebt kunnen happen, een volgende keer beter...  ;D

Online Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #2 Gepost op: 01-06-2008 23:47 u »
Hee robin,

Tof dat je aanwezig was en leuk dat je ff een bier van menno gekregen hebt. Natuurlijk post je hier op het forum ook ff jouw proef notities van zijn bier want daar doen we het o.a. voor, dus niet zomaar opslobberen! 

En wedden dat als je vaker hier leest en mee discussieerd, dat je bieren stukken beter worden (zeker als je je recepten hier ter discussie steld).

:degroeten:

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
« Reactie #3 Gepost op: 02-06-2008 16:58 u »
Oscar, is 'die ene' foto nog gelukt?  :weetniet:

;D :degroeten:

Tags: