Père Abbé Tripel

Gestart door Edgar, 18-05-2005 22:06 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edgar

Gebrouwen door Du Bocq, maar dat is niet te vinden op het etiket. Wel het nodige gebabbel over ambachtelijk en evenwichtig. Du Bocq maakt ook Deugniet en Blanche de Namur.

7,5% en daarmee een lichte tripel. Waarschijnlijk toch suiker in de stort: "Bier op basis van gerstemout"
Ook van kleur vrij licht, net één tik donkerder dan Duvel.* Kraakhelder. Hergisting op fles maar bij het inschenken merk je het niet. Ik gok op een speciale bottelgist.
Geur als van een Leffe Blond. Lichte hopgeuren, een fractie zwavel en iets kruidigs. De citrusgeuren die op het etiket worden beloofd moet je heel ver zoeken. Overrijpe grapefruits misschien.

Smaak:

Leffe Blond met metaalsmaak. Jawel. Ik kan het ook niet helpen. Dit bier is 9 op 10 gefilterd voor botteling en als de theorie van ijzer bloedende diatomeeën klopt, is in die filtering ijzer in het bier gespoeld. Het smaakt in elk geval ijzerig. Niet heel sterk, maar vooral in de afdronk duidelijk en storend aanwezig. Weeral ongelofelijk dat een brouwer dat niet merkt danwel het niet erg vindt.

Verder geen naar maar zeker geen indrukwekkend bier. Ik snap niet dat ik altijd van die duffe bieren meeneem uit de supermarkt. Gelukkig had ik voor de zekerheid een Duvel meegenomen en die staat er nu naast lekker te wezen.

[edit]Ik heb het even opgezocht en ze filteren inderdaad al hun bieren behalve de Blanche.[/edit]
[edit 2] Nog even verder gezocht en van de Leffe-site kan je opmaken dat ze ook daarvan de brouwers zijn. Dit bier is dus (goed geproefd, Edgar!)  een Leffe Blond met een extra schep suiker in de pot. Charmant. [/edit 2]


 :degroeten:









*Het feit dat ik ze kan vergelijken is een veeg teken, lees verder

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.