Freddy stelt zich voor

Gestart door McFred, 31-05-2008 09:25 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

McFred

Dag biervrienden.

Ik ben dus Freddy en kom uit Hardenberg dat is het uiterste oosten van Overijssel.
ik ben 39 jaar gelukkig getrouwd en vader van drie kinders.
Ik ben sinds 3,5 jaar bij huis door een burn-out, en dat is niet altijd even makkelijk, maar je hebt dan wel veel vrije tijd.
Als het goed is ga ik komende week echt met brouwen beginnen, ik heb me de afgelopen tijd goed ingelezen (voor zover ik dat kan opnemen) en allerlei apparatuur aangeschaft.
Vaak wordt het voorgesteld dat bierbrouwen heel eenvoudig is, maar als je in de boeken leest komt er toch nog hogere wiskunde aan te pas.
Maar goed als ik vragen of de uitslag van mijn eerste brouwsel heb dan hoor je me wel.

groeten Freddy

Jacques

Hoi Freddy,

Welkom!

Bierbrouwen is echt heel eenvoudig om uit te voeren. Als je echter wilt begrijpen wat er allemaal gebeurt dan is het inderdaad heel complex. Gelukkig hoef je niet alles te weten om toch een goed bier te kunnen brouwen. Je kunt het vergelijken met autorijden. Je moet de functie van de versnellingsbak weten, weten hoe het stuur reageert en het gaspendaal en de rem kunnen te vinden. Wat er allemaal onder de motorkap gebeurt hoef je in principe niet te weten.

Veel van rekenwerk wordt tegenwoordig uitgevoerd met handige software. Ik kan je het gebruik van BrouwVisie of ProMash van harte aanbevelen.

Oscar

Citaat van: FREDDY op 31-05-2008  09:25 uIk ben dus Freddy en kom uit Hardenberg dat is het uiterste oosten van Overijssel.

Als het goed is ga ik komende week echt met brouwen beginnen, ik heb me de afgelopen tijd goed ingelezen (voor zover ik dat kan opnemen) en allerlei apparatuur aangeschaft.

Freddy welkom!

Hardenber - Hengelo valt 1x per maand wel te doen toch ? Kom dan eens langs op de gilde-avond van het HAB.
Na de vakantie want in augustus of september is de volgende clubavond pas weer. En met een beetje geluk zou je dan, optioneel, kunnen deelnemen aan de brouwcursus.

Maar ondertussen is het forum een goede leerschool.
 :degroeten:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.