Hobbybrouwen > Brouwsoftware

Nieuw Forum

<< < (4/4)

Calimo:
Hallo mede brouwers,  :lekkerbier: en drinkers

Ik wil mijn brouwhobby weer oppakken (de laatste keer was ongeveer twee jaar geleden).
Nu ik dit forum doorlees gaat het brouwbloed echt weer stromen. Het onderwerp over Promash heb ik zeer aandachtig gelezen en omdat ik het thuisbrouwen weer goed wil opstarten heb ik dat programma gelijk maar besteld.
Mijn vraag is nu, met welke versie werken jullie ? Je kan namelijk uit twee versies kiezen, de pro versie en die voor de home-brewer. En zit daar nog veel verschil in ? Trouwens die cursus Promash vind ik een zeer goed idee, ook het uitwisselen van de recepten lijkt mij leuk. Ik hoop dat ik ook een steentje bij kan dragen aan dit forum.

Vriendelijke brouwgroetjes van Calimo (Andre)

Jacques:
Hoi Calimero,

Volgens mij is er maar één versie voor de hobbybrouwer en de professionele brouwer. Je kunt in het programma opgeven waartoe jij behoort. In het geval van hobbybrouwer werkt het programma met liters. Ben je een professionele brouwer dan is de schaal wat groter namelijk hectoliters. Verder is er bij mijn weten geen verschil.

De versie die gebruik is 1.7.a.3

Ik ben volop bezig met het maken van een volwaardige NedProMash versie. Nog eventjes wachten en jullie kunnen via deze site Promash-recepten uitwisselen.
Ook ben ik bezig met een Nederlandstalige vertaling te maken van het programma mbt het programma Lingo. Een heidens karwei waarvoor je veel monninkengeduld moet hebben.
Tenslotte moet ik nog de basisgegevens van de Biertypengids van Derek Walsh nog inkloppen.

Zo te zien kom ik mijn vrije dagen wel door. Nu nog even oppassen dat ik mijn sociale verplichten deze dagen niet te veel verzaak. :rundum:  ;D

Tussendoor heb ik gisteren nog een verrassingsfantasiebier gebrouwen.  :brouwen:

Zodra het een of het ander klaar is laat ik dat weten via dit forum.

:degroeten: Jacques

Calimo:
:D Hallo Jacques,

Ik heb de zelfde versie van promash als jij, het moet dus wel de nieuwste versie zijn (pas gedownload). Zo te horen heb jij het wel erg druk mee :bijdrage_forum:
Ik wacht vol verwachting op wat komen gaat, jouw eerdere bijdrage heb ik inmiddels ook gedownload en geinstaleerd.
Ken jij het prog. "Cambrinus" ?, het is nog in dos, maar elke keer krijg ik nog updates toegestuurd. Cambrinus is een Nederlands prog., maar lang niet zo volledig als promash, maar voor de echte beginners misschien toch wel handig.

:degroeten: :degroeten: Calimo

hansHalberstadt:

--- Citaat van: Jacques op 11-12-2002  21:59 u ---Hoi Richard,

Een nadeel van het ProMash vind ik dat dat je niet kunt zoeken in de recepten die je hebt opgeslagen, bijvoorbeeld op biertype of gebruikte grondstoffen.

Misschien is dit iets om met de maker Jeffrey Donovan de programma op te nemen
--- Einde van citaat ---

Jacques,
Er zijn op dit moment meer programma's dan alleen Promash. Ik kan mij niet voorstellen dat er geen interessante onderdelen in die programma's zitten of andere manier van aanpak die in Promash ontbreekt. Oscar probeert van alles het beste eruit te halen en in BrouwVisie te stoppen. Heb jij (of iemand anders) een een overzichtje van zaken die je bij promash graag anders zou zien of zaken die ontbreken, of denk je dat initiatieven zoals BrouwVisie overbodig zijn.

groet,
HansH

Jacques:
Volgens mij is de ontwikkeling van nieuwe software zeker zinnig. Daarbij moet zeker al het goede worden overgenomen van andere programma's. Nog beter zou het zijn als zelfs nog een stap verder gezet wordt.

Dit alles kost veel energie, doorzettingsvermogen en een dikke huid. Het zou in mijn ogen goed zijn dat Oscar niet alles op zijn kar laadt. Hulp en intervisie kan maken dat BrouwVisie uitgroeit tot het superieure programma voor de hobbybrouwers met een mooie grafische interface en veel flexibiliteit.

Een optie die ik nog steeds graag zou willen hebben, is dat je kunt zoeken in een databank met recepten. Dat je bijvoorbeeld kunt zoeken naar de recepten waarbij gebruik is gemaakt van een bepaalde hop of gist.

Op deze plek kunnen we verder discussiëren over dit onderwerp.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie