Hobbybrouwen > Brouwsoftware

Nieuw Forum

<< < (3/4) > >>

T Verschoor:
Hallo computerfreaks,

Eigenlijk was ik niet zo voor Prohmash, omdat ik de demo-versie heb geprobeerd, en het teveel op de Amerikaanse leest geschoeid vond.
Ik gebruik nu al jaren een simpel Excel spreadsheet waar ik tevreden mee ben. Maar ik denk als dit programma zo gepromoot wordt, het beter is er aan mee te doen zodat ik bij kan blijven op deze site.

Jaques,
Een heel ander probleem!.
Ik probeer al sinds afgelopen weekeinde in te loggen zoals gebruikelijk. Dit is helaas niet mogelijk, want telkens als ik inlog, en van pagina verander, ben ik opnieuw gast.
Het inzenden van gegevens lukt niet omdat mijn e-mail adres al in gebruik is. Interne berichten kan ik ook niet lezen  omdat ik als gast hiervoor geen toestemming heb.
Ik ben nu ingelogd onder T Verschoor met een oud e-mail adres in de hoop dat dit probleem snel opgelost kan worden.
Theo

JWVG:
Toch vind ik dat 'op amerikaanse leest' wel meevallen. Je kunt de meeste parameters (kleur, bitterheid, temperaturen, hoeveelheden, gewichten) prima omzetten in Europese (of Canadese!) eenheden. Er zijn maar een paar dingen die echt verwarrend zijn - met name de efficientie die anders is gedefinieerd dan de hier meer gebruikelijke efficientie (maar daaar hebben we het elders over gehad), en de potentiele bijdrage aan de dichtheid (uitgedrukt in SG van 1 pound mout in 1 gallon water, als ik het goed heb). Verder is het nadrukkelijk de bedoeling dat hop databases etc. door gebruikers zelf worden aangepast, en dat is nou precies wat Jacques aan het doen is, waarvoor nogmaals hulde  :groots: .

Als je ziet hoe onvoorstelbaar onbekend bijna alle Amerikanen zijn met kilo's, celcius en liters, vind ik eerlijk gezegd dat dit programma behoorlijk internationaal is aangezet. Als ik een spreadsheet zou maken, zou ik er in ieder geval niet aan denken om ook Fahrenheit erbij te nemen....

:degroeten: JW.

Adrie:
Wordt het geen tijd voor een Promash cursus, aangevuld door een jaarlijkse landelijke Promash gebruikersdag?  ;D Uiteraard gesponsord door Promash, want al die reclame die we voor ze maken...

Groeten,

A3

Edwin:
Kunnen we dan meteen combineren met de "brouwlanddag" en de "Van de kooij-keterij" en de .......  ;D

Schaepekop:
Dit is wel een Forum waar leven n de broewerij zit ;)

Jan

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie