Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Thuisbrouwer uit Friesland  (gelezen 1239 keer)

Offline pannetje

• Boven 10 berichten
  • *
Thuisbrouwer uit Friesland
« Gepost op: 27-05-2008 10:07 u »
Hallo,

Ik ben een nieuwe thuisbrouwer uit Friesland, ik wilde dit eigenlijk al een hele tijd doen en een collega heeft me over de streep getrokken.
Ik ben getrouwd, 33 jaar, een kleine jongen van drie, en ben werkzaam als elektro/instrumentatie techneut.
Ben begonnen met brouwen in een pan, vandaar ook "pannetje", alleen dit viel zo tegen omdat de temperaturen in de pan maar zeer moeilijk te handhaven waren, dat ik vrij snel een Speidel heb gekocht.
Deze was zo duur dat ik er alleen mee weg kwam door de vrouw een nieuwe fiets te beloven.  ;D
Maar dat apparaat bevalt zeer goed.
Tot nog toe heb ik 9 biertjes gebrouwd, meestal lichte biertjes zoals weizen en kolsch.
Tevens ben ik ook zeer blij met dit forum, er staat veel informatie in en de mensen zijn zeer behulpzaam.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Thuisbrouwer uit Friesland
« Reactie #1 Gepost op: 27-05-2008 10:21 u »
Welkom! Mooi dat je weg naar dit forum gevonden hebt. Dit is de grootste gemeenschap van hobbybrouwers in de Benelux. Vele jaren brouwervaring zijn hier verenigd. Maak er gebruik van.

Offline JeroenCV

• Super lid
  • Land: nl
  • Brouwen = verslavend
    • PINT
Re: Thuisbrouwer uit Friesland
« Reactie #2 Gepost op: 27-05-2008 10:37 u »
Pannetje,

Welkom. Maak zoals Jacques zegt gebruik van het forum, en lever later ook een bijdrage in de discussies.

Heel veel plezier met de hobby gewenst

:degroeten:

Tags: