Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Introductie Bennie  (gelezen 3162 keer)

Offline BierBonG

• Junior lid
  • **
  • Land: 00
Introductie Bennie
« Gepost op: 27-05-2008 00:10 u »
Hallo mede bierbrouwers ;)
Effe korte introductie ik ben Bennie Ars 23 jaar, Heb ICT gestudeerd en ben overgestapt naar de voedingsmiddelen technology in den bosch en woon nu in brabant (Made).
Raakte met me eerste biertje in aanraking toen ik jaartje of 10 was sinsdien was ik een soort obelix opzoek naar mijn toverdrank.
Helaas duurde het erg lang voordat ik erachterkwam hoe het gemaakt werd, heb een aantal keer meegebrouwen met een vriend van me 2-3 jaar terug die bij de bijert heeft stage gelopen (kleine brouwerijtje in Breda) maar toen had ik zelf niet de tijd/geld om een brouwinstallatie aan te schaffen.
Dit jaar op school kwam ik in de klas bij Wesley aka oranjeboom en ben ik aantal keer bij hem komen brouwen/alcohol misbruiken dit beviel me goed. Dus was van plan om een keer een installatie aan te schaffen. Nu had ik het geluk dat Wesley een mooie installatie gespot had en die heb ik dus 5 dagen terug gekocht. In dit topic is hij beschreven  http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,9296.0.html

Nu zijn we de installatie een beetje aan het verbeteren en brouwklaar aan het maken zodat we over weekje of 2 een mooi brouwseltje kunnen maken!
Verder ben ik dit wonderforum aan het doorspitten voor mij staat er nog erg veel bruikbare informatie op vooral omdat ik nu toch zelfstandig aan de slag moet  :hoera:

Deze week ga ik proberen om 3 propaan branders om te bouwen zodat ik ze op aardgas kan aansluiten,  :denken:

Qua bier heb ik nog niet echt me ei gevonden al ben ik wel een erg grote fan van urtypes.
Nu ik dit typ zit ik aan een roggenbier schijnbaar van iemand die ook vaak op dit forum zit een of andere Gerb ? ^^
O en wat ik verder voor werk doe... freelancer speeltoestellen bouwen & ICT

groetjes,
Ben

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

oranjeboombiertje

• Gast
Re: Introductie Bennie
« Reactie #1 Gepost op: 27-05-2008 00:15 u »
Hey Bennie,

Ook maar eens op het forum hè ;)

Inderdaad mooie installatie die je hebt. Die biertjes die ik je gegeven heb zijn gebrouwen door Gerb. Het roggebier is hier te vinden.

Nu wordt het nog tijd om eens een eerste brouwseltje te gaan maken hè :brouwen:

:degroeten:
Wesley

Online Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • Land: nl
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #2 Gepost op: 27-05-2008 00:18 u »
Hee Ben,

Welkom op dit forum...Je moest van Wesley he...  >:D >:D >:D  Of ben je hier uit vrije wil? :D :D

al ben ik wel een erg grote fan van urtype's .

Laat je niet ompraten door Wesley hoor.. :D :D  brouw gewoon wat je zelf lekker vindt... :biersmile:

Succes met je nieuwe installatie.

oranjeboombiertje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 27-05-2008 00:19 u »
Hier is nog een draadje over het laatste biertje dat Bennie en ik samen hebben gebrouwen.

Wesley

Offline BierBonG

• Junior lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 27-05-2008 00:27 u »
Ja anders gaat hij me ingrediënten morgen niet halen!
Nee, vond het wellens tijd worden om me voor te stellen want waarschijnlijk ga ik jullie nog vaak lastig vallen met vragen ;)

De biertjes die Wesley brouwt zijn goed maar voor mij vaak te bitter uit de urtype komt eigenlijk door die brouwer van De Beijerd ..
Verder snap ik je punt wel want hij is wel erg eigenwijs ja!  :clownsmile:

Wanneer ik dadelijk goed met me installatie om kan gaan ga ik nog een keer hele speciale gedroogde hobsoort gebruiken >:D maar dan open ik dan wel een topic ;)

Offline BierBonG

• Junior lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 27-05-2008 00:30 u »
Hier is nog een draadje over het laatste biertje dat Bennie en ik samen hebben gebrouwen.

Wesley

Ok jongens kan jullie verzekeren dat ik geen ''klasgenote'' ben!

oranjeboombiertje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 27-05-2008 00:31 u »
hobsoort
;D

Er zit ook een spellingcontrole op dit forum hè Bennie ;)

Wesley

Offline BierBonG

• Junior lid
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 27-05-2008 00:33 u »
;D

Er zit ook een spellingcontrole op dit forum hè Bennie ;)

Wesley

Haha dacht ik alle fouten eruit gehaald te hebben... Als je nou ook eens zo je verslagen zou nakijken.. >:D

oranjeboombiertje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 27-05-2008 00:36 u »
Tja, die verslagen gaan ook niet allemaal over bier hè :D

Wesley

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
« Reactie #9 Gepost op: 27-05-2008 08:40 u »
Ben, welkom alhier! Gezien je introductie mag ik aannemen dat je behoorlijk gepassioneerd aan de gang gaat.  :duimop:

Het ONK is een mooie gelegenheid om andere hobbybrouwers te ontmoeten. Zie HIER:proost:

Verder snap ik je punt wel want hij is wel erg eigenwijs ja!  :clownsmile:
Yee-haa! Je bent er ook snel achter!  ;D ;D ;D

Offline JeroenCV

• Super lid
  • Brouwen = verslavend
    • PINT
« Reactie #10 Gepost op: 27-05-2008 08:46 u »
Ben,

Welkom hier. Gezien je opleiding met Wesley samen en je "kleine" installatie komt het wel goed met je hobby. Veel plezier hier.

Jeroen

oranjeboombiertje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 27-05-2008 09:24 u »
Het ONK is een mooie gelegenheid om andere hobbybrouwers te ontmoeten. Zie HIER:proost:

Bennie gaat ook al naar het KBC om daar te helpen in ruil voor bier en studiepunten ;D

Wesley

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
« Reactie #12 Gepost op: 27-05-2008 10:30 u »
Bennie gaat ook al naar het KBC om daar te helpen in ruil voor bier en studiepunten ;D

Als ik het niet dacht: nog al zo'n 'vogel' die scoort met drank...  :bokser:

;D :degroeten:

Tags: