Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Aanvullingen databanken ProMash  (gelezen 9275 keer)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Aanvullingen databanken ProMash
« Gepost op: 08-12-2002 22:50 u »
Door mij zijn de databanken EXTRA, MALT, WATER EN YEAST aangevuld. Via de pagina http://www.hobbybrouwen.nl/biersoft.html#NedProMash kun je deze aanvullingen downloaden.

Iedereen die andere grondstoffen gebruikt voor het brouwen van zijn of haar biertje wordt bij deze uitgenodigd via dit forum kenbaar te maken. De grondstoffen zullen opgenomen worden in de databanken. Na een update van de zipfile kan vervolgens iedereen die ProMash gebruikt de grondstof selecteren.

Bij deze het vriendelijke verzoek de informatie zo veel mogelijk compleet aan te leveren.

:degroeten: Jacques

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
Re: Aanvullingen databanken ProMash
« Reactie #1 Gepost op: 10-12-2002 13:32 u »
Ha Jacques,

Bedankt voor het aanvullen van de databases. Dat scheelt ons gebruikers weer een hoop inklopwerk!

Groeten,

A3

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #2 Gepost op: 10-12-2002 23:41 u »
Goed nieuws!

Ik heb vandaag van Derek Walsh de toestemming gekregen om de hoofdkenmerken van de door hem in zijn Biertypengids onderkende biertypen op te nemen in NedProMash. Derek heeft veel geld en tijd besteed aan de voorbereiding van zijn boekje. Om de verkoop daarvan niet te belemmeren ben ik overeengekomen dat in NedProMash geen smaakomschrijvingen of receptsamenstellingen door mij zullen worden opgenomen.

Om een idee te geven hoe de vermelding er uit komt te zien het volgende plaatje.

Opname van de hoofdkenmerken van een biertype in ProMash is heel handig omdat deze gegevens door het programma gebruikt worden bij het samenstellen van een recept.

Omdat ik het de komende tijd druk heb en Derek veel biertypen onderkend heeft zal het nog wel even duren voordat alles ingeklopt is. Als ik klaar ben geef ik jullie via dit forum een seintje.

Bij deze wil ik Derek bedanken voor zijn medewerking aan NedProMash. †:groots:

Offline Bas

• Senior lid
« Reactie #3 Gepost op: 27-12-2002 15:11 u »
Hoi NedProMash-gebruikers,

Zover ik begrijp is het in promash niet mogelijk om een bestaande database te synchroniseren met een nieuwe. Bij het downloaden van een nieuwe database overschrijft deze de oude. Eventuele zelf aangebrachte wijzigingen / opmerkingen gaan dus verloren. Dit lijkt me niet zo fijn, dus is het misschien nuttig om een mogelijkheid te hebben om te "baseline"-en, dwz: alle veranderingen op de (nu 4) gewijzigde databases worden op dit forum gemeld, zodat de gebruiker zelf de wijziging in zijn persoonlijke database kan invoeren. Als baseline kunnen we de huidige, door Jacques aangepaste, versie van de database nemen. Een mogelijk idee is om iedereen die een wijziging aan wil brengen dit op dit forum aan te laten kondigen als zijnde wijziging op de oorspronkelijke baseline. In zo'n geval lijkt het me nuttig om per database een onderwerp (thread) op dit forum bij te houden, zodat gebruikers altijd de wijzigingen per database t.o.v. de baseline kan nazoeken.

Het mooiste zou natuurlijk zijn om te werken met 'import' files, maar volgens mij bestaat er geen optie in promash om deze import files zelf te maken. Of heb ik iets gemist en weet iemand hoe deze wel zelf aangemaakt kunnen worden?

Wat vinden jullie van dit idee, of hebben jullie zelf andere ideeen? Of denken jullie dat er geen behoefte voor is (om dit laatste te peilen zal ik een poll proberen op te starten).

Grt, Bas H.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #4 Gepost op: 27-12-2002 21:33 u »
Tja Bas,

Ik had het mij iets simpeler voorgesteld. Iedereen die aanvullingen op de datbanken wilt hebben kan dat op dit forum kenbaar maken waarna ik de databank wijzig.

Nu heb ik tijdens het vertalen van ProMash ontdekt dat de databanken een maximale omvang hebben "De .... databank is vol!". Gelet hierop zou het wel handig zijn zelf importbestanden te kunnen aanmaken. Misschien dat iemand van ons contact kan opnemen met de maker van het programma. (Engels lezen en spreken is voor mij geen probleem, schrijven is voor mij stukken lastiger.)

Offline Bas

• Senior lid
« Reactie #5 Gepost op: 29-12-2002 15:17 u »
Hoi Jacques,

Voorlopig ben ik even benieuwd naar andere reacties op dit forum (ik heb ondertussen ook een poll opgestart). Op dit moment is er nog te weinig gereageerd om een goed beeld te krijgen. Als ik een wat beter beeld krijg of er behoefte / noodzaak is zal ik eens met de makers van promash contact opnemen om informatie te krijgen over het hoe en waarom van de import files. Ik houd jullie via deze discussie op de hoogte.

In ieder geval bedankt voor het beschikbaar maken van aanvullingen op de databases. Nu de feestdagen bijna achter de rug zijn heb eindelijk eens aandacht kunnen besteden aan promash en kan ik eindelijk weer eens aan brouwen toekomen (een Belgische pale ale gebasseerd op carared mout staat in de planning).

Grt, Bas H.

Offline Bram

• Junior lid
  • **
  • Land: 00
« Reactie #6 Gepost op: 08-01-2003 11:10 u »
Ik vind het een goed idee om import files te maken en heb geen probleem om met promash in contact te treden. Ik ben alleen wel bang dat het dan redelijk lang gaat duren want ik heb weinig tijd (wie niet) en ben regelmatig op reis. Ik denk echter wel dat het belangrijk is om met Promash in contact te treden.

gr.
bram

Offline Bas

• Senior lid
« Reactie #7 Gepost op: 17-02-2003 12:22 u »
We zijn al weer een tijdje verder, en gezien de resultaten van de poll die n.a.v. voorgaande discussie heb opgesteld denk ik dat er niet zo'n behoefte is om een uitgebreide administratie incl. baselines te gaan bijhouden. Het zal een hoop werk zijn, en zo vaak veranderd er niet iets in de NedProMash databases. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het wel goed werkt zo (bij mij in ieder geval wel de afgelopen 2 maanden).

Wel blijf ik er een voorstander van dat iedereen die een zinnige wijziging op de databases heeft deze op dit forum d.m.v. een berichtje plaatst, dan kan iedereen erover lezen en zelf beslissen of de eigen database aangepast moet worden.

Grt, Bas H.

Offline fro

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 27-05-2003 23:01 u »
Hallo,

Ik denk erover ProMash aan te schaffen. Ik wil graag weten of de stijlen zoals beschreven door Derek Walsh al eens door iemand zijn ingeklopt, en beschikbaar zijn. Ik heb Jacques' bericht hierboven gelezen, maar kan daaruit niet opmaken of Jacques de stijlen al heeft ingeklopt, of slechts het plan had om dat te doen.

Alvast bedankt voor de reactie,

Frank

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #9 Gepost op: 27-05-2003 23:54 u »
Hoi Frank,

Met het inkloppen van de basisgegevens van de Biertypegids van Derek Walsh ben ik inderdaad een tijdje bezig geweest. Ik heb het echter niet afgewerkt. Moet nog eens gebeuren maar ik heb mijn tijd op dit moment voor andere zaken nodig.

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
Re:Aanvullingen databanken ProMash
« Reactie #10 Gepost op: 05-05-2004 14:09 u »
Beste Promashgebruikers,

Ik heb de mout database aangepast aan de nieuwste moutanalyses van (Weyermann en Dingemans). Het potentiŽle extract, het eiwitgehalte en de kleur zijn soms aangepast ten opzichte van de vorige versie. Alleen mouten van deze twee mouterijen zijn opgenomen. Ongemoute granen en suikers zijn onveranderd ten opzichte van de eerdere versie van Jacques.

Jacques, als jij vindt dat dit bestand op een andere manier of plek gedownload moet worden, dan heb je mijn zegen om dat te veranderen.

Groeten,

A3

Offline Jeroen - Soest

• Vol lid
  • Bier brouwen is leuk, bier drinken nog leuker!
« Reactie #11 Gepost op: 30-05-2004 22:39 u »
 ;D Vandaag Promash on-line besteld, nu in afwachting van de code voor het downloaden. Tevens alle aanvullingen en Nederlandse databses en vertalingen vast gedownload.

Groeten,
Jeroen  ;)

Offline Jeroen - Soest

• Vol lid
  • Bier brouwen is leuk, bier drinken nog leuker!
« Reactie #12 Gepost op: 30-05-2004 22:41 u »
 :D Ik krijg nu net de e-mail van Pro-mash binnen! Dat is snel :leren:

Groeten,
Jeroen  ;)

Tags: