Laat ik me ook maar eens voorstellen

Gestart door Erick, 13-05-2008 21:59 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erick

Ik ben Erick, 43 jaar oud en sinds 17 jaar samenwonend met mijn vriendin.
Ik werk als kwaliteitsfunctionaris op de sterilisatieafdeling van het LUMC (leids universitair mediscch centrum)
Ben sinds 2 maanden begonnen met blikbrouwen (abdij, wheat & barley wine) maar heb helaas nog niets kunnen proeven (geduld, komt vanzelf ;D)
Wil binnenkort absoluut ook overstappen naar het 'echte' brouwen (maar eerst mijn blikken proeven)

Wat verder...
Ik kom uit Leiden en hou veel van punk (the louder the better)

That's all I guess...

Iedereen de groeten van:
ERICK

Oscar

Erik,

Welkom. We hadden je al gespot. Leuke vriendin heb je... :D :D

Komt 1 juni eens op het ONK kijken, dan kun je enkele van ons ontmoeten (vroeg in de middag zijn we nog nuchter... samenvol).
Enkele kun je herkennen aan een gele of groene forum trui/shirt.. ;)

 :degroeten:

Menno

Trui? Met dit weer? Je bent niet wijs...  :stom:

Erick: alsnog welkom!  ;)

Erick

Dank voor de vriendelijke woorden!!

Slechts 1 vraag:
ONK???
Wat en waar is dat?
(hmm, dat zijn 2 vragen)

Bedankt voor het compliment aan vriendin, zal het doorgeven  ;D

Menno

Citaat van: Erick op 13-05-2008  22:24 uSlechts 1 vraag:
ONK???
Wat en waar is dat?
(hmm, dat zijn 2 vragen)

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,8169.0/all.html

oranjeboombiertje

Of naar het KBC festival natuurlijk. Daar kan je veel (commerciële) biertjes proeven. Bij het ONK is het denk ik niet erg leuk voor een beginnende brouwer, dat is toch meer iets voor de gevorderde nerd. En als je niet meedoet kost het ook nog eens de normale entree kosten, KBC is gratis(behalve het bier dan hè ;)). Leve de gratis festivals :hoera:

 :degroeten:
Wesley

Erick

Ik ga eens ff wat afkortingen googlen (ONK KBC).  :proost2:
Wie weet komen we elkaar eens tegen  :proost:

JeroenCV

Hoi Erick welkom.

Hier de verklaring voor wat afkoringen.
ONK: open Nederlands kampioenschap (amateur bierbrouwen in dit geval)
KBC: klein brouwers collectief

En dan nog een belangrijke afkorting: PINT: promotie informatie traditioneel bier.

Menno

Citaat van: Erick op 14-05-2008  08:07 uIk ga eens ff wat afkortingen googlen (ONK KBC).  :proost2:
Wie weet komen we elkaar eens tegen  :proost:

Een hoop kun je ook via de zoekfunctie van het forum vinden!  ;)

 :degroeten:

goom

Welkom Erick

Ik ben ook in januari 2007 begonnen met blikbrouwen.
Sinds eind 2007 brouw ik met moutextractpoeder en wellicht dat de grote overstap nog gaat komen, met graan brouwen.


Caspar

Welkom Erick,

Misschien kan je binnenkort eens experimenteren met moutextractpoeder en caramouten ;). Pas maar op, voordat je het weet ben je helemaal verslaafd >:D.

oranjeboombiertje

Om nog maar te zwijgen over hoe verslaafd je bent na je eerste moutbrouwsel ;D

 :degroeten:
Wesley

Erick

Dat gaat allemaal helemaal goedkomen!
Heb al ontdekt dat het hier je reinste 'Helpdesk' is  ;D

Toevallig nog iemand uit de buurt van Leiden hier?
Misschien leuk om eens mee te kijken/helpen voordat ik zelf begin te klungelen.

Oscar

Citaat van: Erick op 14-05-2008  12:46 uToevallig nog iemand uit de burt van Leiden hier?

Erick kijk eens op www.twortwat.nl dat is een vrij grote club met bierbrouwers bij jou in de buurt. De clubavond wordt in Hoofddorp gehouden.
Zij organiseren dit jaar ook het ONK (landelijk wedstrijd)

Adrie

Ha Erick,

Welkom op het forum. Laat je niet misleiden door alle afkortingen: binnen de kortste keren praat je net zo als de ergste biernerds hier. Enne, jouw avatar leidt wel enigzins de aandacht af van je berichten...

RoodeLeeuwVenlo

Citaat van: Oscar op 14-05-2008  13:13 uErick kijk eens op www.twortwat.nl dat is een vrij grote club met bierbrouwers bij jou in de buurt. De Clubavond wordt in hoofddorp gehouden.
Zij organiseren dit jaar ook het ONK (Landelijk wedstrijd)

En belangrijker voor jou Erick. Waarschijnlijk organiseren ze ook een beginnerscursus voor het echte graanbrouwen. Dat is helemaal niet moeilijk en een cursus is vaak verhelderend.

Welkom,
Louis
RoodeLeeuwVenlo

Erick

Citaat van: Adrie op 14-05-2008  13:53 uHa Erick,

Welkom op het forum. Laat je niet misleiden door alle afkortingen: binnen de kortste keren praat je net zo als de ergste biernerds hier. Enne, jouw avatar leidt wel enigzins de aandacht af van je berichten...

Tja...
Ik kwam al wat vaker op dit forum en merkte op dat er wel wat weinig dames aanwezig zijn, Het lijkt wel een beetje een herenclub.
En als je dan zelf geen dame bent... Dan mijn avatar maar, hebben we in ieder geval ook iets om naar te kijken nietwaar?
Ik kan natuurlijk ook voor een halfblote bezwete kerel met overgewicht en een biertje in z'n hand kiezen  >:D, maar... vond dit plaatje toch leuker

Reinier

Erick,

Het plaatje is mij niet geheel duidelijk. Ben jij dit of is dit je hoogzwangere vriendin?

R

Erick

ik zal vanavond mijn andere avatar weer instaleren, tenzij jullie deze mooier vinden!
Laat maar weten  ;D

Reinier

Eerst een antwoord op mijn vraag!

Erick

Geen idee wie deze zwangere meneer is maar vond hem wel 'impressive' en aansluiten bij dit forum :D
Heb deze meneer gevonden via google afbeeldingen met zoekterm 'fat beer'
(mocht je de meneer ook willen downloaden  >:D)

Oscar

Citaat van: Erick op 14-05-2008  14:27 uHet lijkt wel een beetje een herenclub.

Tsja, we krijgen de vrouwen nog niet aan het brouwen...en die vrouwen die dat wel doen babbelen hier niet mee.... :-\

Reinier

Het oorspronkelijke plaatje is veel meer "impressive". Dus wat mij betreft is de keuze duidelijk !

Hopmans

Dit plaatje is niet echt plezant om naar te kijken.
 :-\


Menno

Citaat van: Reinier op 14-05-2008  15:10 uHet oorspronkelijke plaatje is veel meer "impressive". Dus wat mij betreft is de keuze duidelijk !

Zelf géén plaatje, Reinier...?  :pan:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.