Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Promash onder Linux  (gelezen 13730 keer)

Offline fouras

• Boven 10 berichten
  • *
    • Thuisbrouwerij Pitteman
Re: Promash onder Linux
« Reactie #25 Gepost op: 26-10-2005 11:17 u »
Hoppie, je bent inderdaad nog steeds afhankelijk van een JVM, maar de meeste mensen hebben dit reeds ge´nstalleerd. Het grote voordeel van Java is dat je zonder iets te moeten 'porten' op alle platformen kunt draaien zolang die JVM er is voor dat platform. Als je trouwens bijvoorbeeld een toepassing in .NET wil schrijven, dan heb je ook een VM nodig (maar je verliest grotendeels de crossplatform-mogelijkheid).

Adrie, Java is een objectge÷rienteerde taal en wat volgens mij het dichtst erbij in de buurt komt is C#. C++ lijkt er ook wat op.

De huidige code van die (voorlopig kleine) toepassing kan je vinden op http://users.telenet.be/t.sneyers bij Projecten - jBrew, dan kan je de code al eens inzien. Ik wil ook altijd vragen oplossen als je er zou hebben.

Momenteel werkt enkel het berekenen van de vergistingsgraad en het berekenen van de alcohol op basis van de begin SG en eind SG als voorbeeld.

Ik ben ook bereid om eraan mee te werken, maar ik ben nog niet zo goed weg met de aspecten van het brouwen, dus dan kan de kennis van andere forumleden hier van pas komen.

Groetjes, Tom

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Edgar

• Super lid
  • Land: be
Re: Promash onder Linux
« Reactie #26 Gepost op: 31-05-2008 18:19 u »
Voor die enkelingen die Linux gebruiken: dit (Promash met Wine werkt tegenwoordig uitstekend, op een paar kleinigheden na (o.a. printprobleempjes)

De licentie is gemakkelijk over te zetten door de promash.exe te vervangen door die van je oude installatie. Idem met de databases en instellingen etc.

:duimop:

(Adrie: ik dacht wel dat ik ooit iets van jouw hand gelezen had over dit onderwerp...)

Tags: