Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Nog een nieuwe brouwer!  (gelezen 2080 keer)

Offline Badjas

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: au
Nog een nieuwe brouwer!
« Gepost op: 07-05-2008 17:44 u »
Dag mensen!
Ik ben Laurens Koelewijn, een student uit Groningen die ook is begonnen te experimenteren met bierbrouwen. Ik heb al flink wat rond gesnuffeld op deze site en een paar van die blikken geprobeerd, maar nu wil ik toch wel graag met mout en hop aan de slag. Op dit moment ben ik nog bezig om alle apparatuur te verzamelen. Gezien mijn kleine studentenbudget is dit nog niet helemaal gelukt, maar ik blijf fanatiek marktplaats e.d. afstruinen! Als jullie nog tips hebben over hoe goedkoop aan apparatuur te komen hoor ik het natuurlijk graag :)
Groeten en ik spreek jullie in de toekomst vast elders op deze site!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • Land: nl
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
Re: Nog een nieuwe brouwer!
« Reactie #1 Gepost op: 07-05-2008 18:33 u »
Welkom op dit forum Badjas! Hier is voldoende info te vinden inclusief een paar behulpzame Groningers.

Online Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #2 Gepost op: 07-05-2008 19:03 u »
Hoi Laurens,

Welkom hier op het forum...creative naam trouwens.. :D  Ik zou inderdaad eens bij het Gronings gilde gaan koekeloeren, die (en dit forum natuurlijk) kunnen je goede tips geven en wellicht kun je eens met iemand meebrouwen, wat altijd zeer gezellig is.

Offline Badjas

• *
« Reactie #3 Gepost op: 08-05-2008 12:55 u »
Ja dat was ik al van plan inderdaad. Ik zal ze eens mailen binnenkort. Een ander aan het werk zien is toch nog altijd informatiever dan een hoop lezen  :D

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #4 Gepost op: 08-05-2008 19:49 u »
Hoi Laurens,

Leuk dat er nog een brouwer in de stad van zich laat horen!
Aanstaande woensdagavond in er weer een Gilde-avond! Je bent uiteraard van harte welkom!
Wat ook leuk is, is de Gilde-brouwdag. We verzamelen ons met een aantal gildeleden en gaan gezamenlijk ongeveer hetzelfde recept brouwen!
Dit zal de zaterdag na de gildeavond plaatsvinden (17mei).

Offline SeekingBeer

• Super lid
« Reactie #5 Gepost op: 09-05-2008 00:13 u »
Hallo Laurens,

Ik woon ook in Groningen en lange tijd geleden begon ik in mijn studententijd met het maken van wijn. Als je nog student bent dan moet je daar toch een beetje mee uitkijken want het is mij gelukt om na zekere slemp partijen mensen tegen bomen te laten fietsen (dat deed ik niet express natuurlijk maar was wel een gevolg van het 'uitbundige aanbod').

Nu Laurens, de post van hierboven is van een mafketel genaamd Robin. En je krijgt een uitnodiging...

Moet je daarop ingaan?

Nou ja, ik kreeg een soortgelijke uitnodiging en ik ga zeker weten naar de gezamenlijke brouwers sessie bij Hans. En misschien toch weer naar de gilde vergadering volgende week... Want het was wel leuk, dat kan ik niet ontkennen...;)

Offline Badjas

• *
« Reactie #6 Gepost op: 10-05-2008 13:03 u »
Klinkt inderdaad tof allemaal! Misschien moet ik er maar op in gaan  ;) Alleen woensdag kan ik niet, dan moet ik repeteren met mijn band :( Maar hoe zit het precies met die gezamelijke brouwdag? Kan ik daar eventueel ook even langs wippen om kennis te maken en af te kijken hoe jullie alles aanpakken?

Offline het kerrewiel

• Vol lid
  • beter weinig en goed dan veel en niet te zuipen!
« Reactie #7 Gepost op: 12-05-2008 22:01 u »
Hee badjas,

Kijk eens in een kringloopwinkel! daar was ik zeer goedkoop geslaagd voor een paar prachtige weckketels!

groet

lucas

Tags: