Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Ik neem aan dat de hop geanalyseerd wordt op alfazuurgehalte zonder dat eerst het zaad verwijderd wordt. Dus als een % alfazuur gegeven wordt, slaat dat op de hop met zaad.
dan schat je het alfazuur percentage van je eigen hop wellicht te hoog.
Ik weet niet veel van Fusarium (behalve oa dat Quorn ervan gemaakt wordt), maar ik kan me moeilijk voorstellen dat er een schimmel op het graan zit dat 1 1/2 uur koken overleeft en vervolgens onder anaerobe omstandigheden door gaat vergisten... ?
Ik weet het niet met die carameltoets bij Alts - die proefde ik niet in de commerciële voorbeelden. Moutigheid wel, natuurlijk. Volgende keer ga ik voor jouw storting, Geert!
Het is toch een algemeen bekend verschijnsel dat keurmeesters de biertypen helemaal niet kennen.
Diebels alt en ALTstadtalts zijn niet karamellig, de rest wel.
Je kunt met de stijl gewoon alle kanten op.
En dat met 2 punten aftrek voor verkeerde vulhoogte